Pagina 13 van 26
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 02 dec 2018 19:06
door Douglas
Even zoeken bij DDX werkt ook. Kon me niet indenken dat hij deze nog niet gereden had.
https://www.strava.com/activities/1720605268
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 03 dec 2018 05:46
door Thomasgoedhart
Had ik inderdaad ook gedaan, maar ik heb geen premium account op strava en zo kan.ik dus de gpx niet downloaden.
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 03 dec 2018 07:32
door fredmtb-sport
Thomasgoedhart schreef: ↑03 dec 2018 05:46
Had ik inderdaad ook gedaan, maar ik heb geen premium account op strava en zo kan.ik dus de gpx niet downloaden.
Check
https://mapstogpx.com/strava/ en je kan elke rit downloaden.
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 03 dec 2018 21:15
door fietsvriend
Wat is een goede verhouding gravel/asfalt voor een Strade Bianche? Fiftyfifty? Of meer asfalt?
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 04 dec 2018 00:29
door buzz
In navolging van de andere Strade Bianche-routes is de XXL-variant eveneens aangepast/verfraaid en inmiddels weer
available...
Noordhollandsche Strade Bianche [XXL]: 200 km, 38 secties -> 53 km.
Er zijn 4 trajecten nagenoeg compleet gewijzigd, namelijk tussen Callantsoog en Julianadorp, tussen Aartswoud en Wognum, tussen De Rijp en Zuidschermer, alsook rond Groet. Tevens zijn er 3 gravelsecties (tezamen 3,5 km) toegevoegd. De totale afstand van de route (200 km) is vrijwel gelijk gebleven.
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 04 dec 2018 06:52
door Thomasgoedhart
@Buzz
Gaaf! Bedankt!
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 04 dec 2018 07:26
door fredmtb-sport
Dank je Buzz: Voor 2019 staat deze zeker weer op mijn lijstje om te rijden, maar dan op mijn nieuwe CX.
Afgelopen jaar prima vermaakt in een omgeving waar ik feitelijk nooit fiets en was volop genieten
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 04 dec 2018 09:52
door Nee_Nee
Thanks. Dat belooft een mooie voorjaarsdag te worden. Een dag om naar uit te kijken!
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 04 dec 2018 22:21
door Rayb81
Ik moet er ook maar eens aan geloven.
Crosser of racefiets pakken?
Is alles buiten de 53km secties asfalt? Dan zal de racer sneller zijn, maar ik heb geen idee of je snel lek rijdt op de onverharde secties? (ik rijd met conti 4 season)
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 04 dec 2018 22:27
door DDX
Hangt er vanaf wanneer je hem gaat fietsen.
Nu zou ik zeker een crosser pakken, in de zomer kan het ook prima op de racefiets.
Lek rijden risico loop je vooral op de Zuiderkwelweg bij Kreileroord.
Noordelijke deel ligt gewoon grof bouwpuin/stenen, ik heb daar dit jaar al 2 keer een band lek geprikt met de racefiets.
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 05 dec 2018 10:32
door fredmtb-sport
Rayb81 schreef: ↑04 dec 2018 22:21
Ik moet er ook maar eens aan geloven.
Crosser of racefiets pakken?
Is alles buiten de 53km secties asfalt? Dan zal de racer sneller zijn, maar ik heb geen idee of je snel lek rijdt op de onverharde secties? (ik rijd met conti 4 season)
Ik zou hem lekker op de CX pakken. Ga hem komend jaar zeker weer doen op mijn nieuwe CX en laat mijn EVO met Zipjes en wat gevoeligere bandjes lekker thuis.
Met CX hoef je iets minder netjes te rijden. Nadeel misschien dat je wat langer onderweg bent en dan zeg ik so what?
Re: Noordhollandsche Strade Bianche
Geplaatst: 05 dec 2018 18:15
door buzz
Bij aangename en droge (!) weersomstandigheden rijd ik dit soort ritten op mijn racer met een slordige 5 Bar in de GP-4Seasons (28 mm), en heb nog geen ene keer lek gereden. Maar een crosser, gravel- of beachracer is hiervoor uiteraard ook prima geschikt. Wellicht dat je dan iets langer onderweg bent, maar dat lijkt me in dit geval juist een pluspunt.
En ja, voor alle 5 routes in dit topic geldt dat de betreffende secties aaneengeregen zijn middels allerlei fraaie wegen/weggetjes, die voorzien zijn van prima asfalt. Tevens zijn er nog diverse passages door authentieke dorpen als De Rijp, Driehuizen en Twisk, waar je over deftige klinkerwegen rijdt.