Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 15 jun 2016 21:41

Afbeelding

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 15 jun 2016 23:06

Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 15 jun 2016 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jun 2016 23:26

“Na een paar jaar is de lak van het frame helemaal vergeeld"
Ze maken ze in ieder geval wel goed na :lol: .
Campagnolo Ultra Dork

wolly68
Forum-lid

wolly68 15 jun 2016 23:43

Ernie C. schreef:
“Na een paar jaar is de lak van het frame helemaal vergeeld"
Ze maken ze in ieder geval wel goed na :lol: .

Dat is nu juist een kenmerk waar je in mijn geval verschil ziet tussen een echte pinarello prince en mijn chinarello. De chinarello lak blijft juist wit, en de echt pinarello verkleurt :D

Zoek maar eens op dit forum. Zijn wel eens klachten over geweest.

Ik stond bij de start van de marmotte 2 jaar geleden naast een echte. Kon ik mooi de verschillen proberen te vinden.

Karl66
Forum-lid

Karl66 16 jun 2016 00:05

Maar wie zou je met zo'n verhaal willen overtuigen? Er zijn volgens mij vooral twee verschillende groepen kopers van dit soort frames. De mensen die zo'n frame willens en wetens kopen of het stiekem wel weten maar het niet willen toegeven. Die ga je nooit overtuigen, want die hebben à la Geralt altijd wel redenen om toch zo'n frame te kopen. En je hebt de groep die serieus denken dat ze een goede deal hebben gemaakt. En die mensen moet je niet vertellen waar ze op moeten letten, want dan belet je ze vandaag een nep Pinarello te kopen, maar dan hebben ze morgen wel weer een geweldige deal met een Louis Vutton tas of Breitling horloge. Daar geldt gewoon voor, voor een merk product moet je een merk prijs betalen.

Maar het grootste probleem van dit topic blijft natuurlijk smaad en laster. En dan niet alleen voor mensen als Jaap, die hun mening over andermans fietsen verkondigen, zonder daar een direct verband mee te hebben, maar ook voor het forum dat dit faciliteert.
Om een simpel voorbeeld te geven. Op dit forum loopt een topic over een mooi italiaans frame. En dan praat je over een merk dat bij de echte verzamelaars in de VS en Japan aardig wat meer op levert dan een dertien in een dozijn Pinarello. Namaak genoeg dus.
Dat frame is speciaal in Italië voor iemand gemaakt, inclusief een special paintjob en wat specifiek persoonlijke details. Jaap zal er dus geen enkele moeite mee hebben om hem naast een standaard frame te houden en aan te wijzen waarom het wel een nepper moet zijn. Maar gelukkig kregen we nog een tip, vraag naar de nota. Helaas komt het frame rechtstreeks (oeps, nog zo'n waarschuwingsteken) uit de fabriek en is er dus geen mooie bon van een nederlandse winkel. Wel wat, voor de meeste Nederlanders, onleesbare Italiaanse papieren. Maar als je het topic gelezen hebt en de foto's in dat topic gezien hebt, inclusief de overdracht in de fabriek, dan is het wel duidelijk dat het nooit om een imitatie kan gaan.
Natuurlijk gaat het in dit topic vooral om dertien in een dozijn frames, maar dan nog weet Jaap het verhaal achter die fietsen niet en dus ook niet of zijn intepretatie de waarheid is. Als hij dan ook nog geen enkel direct of indirect belang in dit verhaal heeft, dan kom je al heel gauw op smaad en laster uit. En de kans dat dit topic een zaak over merkenrecht oplevert is echt heel wat kleiner dan dat hier een zaak over smaad en laster uit komt rollen. Dat klinkt misschien dramatisch, maar ik heb op een ander en weliswaar veel groter forum toch een aantal keren meegemaakt dat zaken een forumlid aansprakelijk hebben gesteld wegens laster een smaad. En de enige reden waarom wij als forum daarin goed wegkwamen, was omdat we de aansprakelijkheid van het forum juridisch goed afgedicht hadden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jun 2016 00:11

Toevallig heeft de eigenaar van dat frame al meerdere neppers van dat merk weten te ontmaskeren op dit forum ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid

Karl66 16 jun 2016 00:14

Daar heb je dan wel weer een punt :D

jupu1973
Forum-lid

Gebruikersavatar jupu1973 16 jun 2016 06:20

En kap nou eens met het bashen van Jaap.
Want dat begint echt vervelend te worden.

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 jun 2016 08:47

Karl66 schreef:Maar wie zou je met zo'n verhaal willen overtuigen? Er zijn volgens mij vooral twee verschillende groepen kopers van dit soort frames. De mensen die zo'n frame willens en wetens kopen of het stiekem wel weten maar het niet willen toegeven. Die ga je nooit overtuigen, want die hebben à la Geralt altijd wel redenen om toch zo'n frame te kopen. En je hebt de groep die serieus denken dat ze een goede deal hebben gemaakt. En die mensen moet je niet vertellen waar ze op moeten letten, want dan belet je ze vandaag een nep Pinarello te kopen, maar dan hebben ze morgen wel weer een geweldige deal met een Louis Vutton tas of Breitling horloge. Daar geldt gewoon voor, voor een merk product moet je een merk prijs betalen.

Maar het grootste probleem van dit topic blijft natuurlijk smaad en laster. En dan niet alleen voor mensen als Jaap, die hun mening over andermans fietsen verkondigen, zonder daar een direct verband mee te hebben, maar ook voor het forum dat dit faciliteert.
Om een simpel voorbeeld te geven. Op dit forum loopt een topic over een mooi italiaans frame. En dan praat je over een merk dat bij de echte verzamelaars in de VS en Japan aardig wat meer op levert dan een dertien in een dozijn Pinarello. Namaak genoeg dus.
Dat frame is speciaal in Italië voor iemand gemaakt, inclusief een special paintjob en wat specifiek persoonlijke details. Jaap zal er dus geen enkele moeite mee hebben om hem naast een standaard frame te houden en aan te wijzen waarom het wel een nepper moet zijn. Maar gelukkig kregen we nog een tip, vraag naar de nota. Helaas komt het frame rechtstreeks (oeps, nog zo'n waarschuwingsteken) uit de fabriek en is er dus geen mooie bon van een nederlandse winkel. Wel wat, voor de meeste Nederlanders, onleesbare Italiaanse papieren. Maar als je het topic gelezen hebt en de foto's in dat topic gezien hebt, inclusief de overdracht in de fabriek, dan is het wel duidelijk dat het nooit om een imitatie kan gaan.
Natuurlijk gaat het in dit topic vooral om dertien in een dozijn frames, maar dan nog weet Jaap het verhaal achter die fietsen niet en dus ook niet of zijn intepretatie de waarheid is. Als hij dan ook nog geen enkel direct of indirect belang in dit verhaal heeft, dan kom je al heel gauw op smaad en laster uit. En de kans dat dit topic een zaak over merkenrecht oplevert is echt heel wat kleiner dan dat hier een zaak over smaad en laster uit komt rollen. Dat klinkt misschien dramatisch, maar ik heb op een ander en weliswaar veel groter forum toch een aantal keren meegemaakt dat zaken een forumlid aansprakelijk hebben gesteld wegens laster een smaad. En de enige reden waarom wij als forum daarin goed wegkwamen, was omdat we de aansprakelijkheid van het forum juridisch goed afgedicht hadden.
Beste Karl,

vertel bij welke fiets ik het verkeerd heb in dit topic. Als ik er naast zit wil ik het van jou horen.
Als je het niet kan aantonen insinueer je hier en is het eerder smaad en laster t.o.v. mij.

"Als dit ", "als dat" , "als zo", op een ander forum is in dit topic geen feit. Je koppelt voorvallen van anderen aan mij. Wat heb ik daar mee van doen?

Als ik een nepperd spot is dat op basis van zichtbare en aantoonbare feiten: specifieke vormen van de bekende Chinese nepperds die niet kloppen in vergelijk met het origineel.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 16 jun 2016 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Karl66
Forum-lid

Karl66 16 jun 2016 08:55

Jaap en Jupu, leer alsjeblieft begrijpend lezen en reageer dan nog een keer...

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 jun 2016 09:01

Of maak beter duidelijk wat je bedoelt in een paar korte zinnen, want mijn naam weet je aardig te gebruiken in combinatie met "smaad en laster".

Citaat:
....Natuurlijk gaat het in dit topic vooral om dertien in een dozijn frames, maar dan nog weet Jaap het verhaal achter die fietsen niet en dus ook niet of zijn intepretatie de waarheid is. Als hij dan ook nog geen enkel direct of indirect belang in dit verhaal heeft, dan kom je al heel gauw op smaad en laster uit....

Dit topic gaat weer aardig verzanden in rand- en bijzaken.
Het gaat weer meer over mij en wat er eventueel zou kunnen gebeuren dan over de illegale nepperds en hoe je ze herkent.

Ik wil anders wel een nieuw topic openen: "Jaapie bashen" ;)

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 16 jun 2016 09:17

Karl66 schreef:Jaap en Jupu, leer alsjeblieft begrijpend lezen en reageer dan nog een keer...
+1

Dit heeft helemaal niets met "bashen" te maken. Karl66 verkondigt gewoon een genuanceerd standpunt (over het algemeen is dat een belangrijk onderdeel van een discussie...). Volgens mij zegt hij nergens dat je nepperts niet mag melden. Het is de manier waarop waar je misschien even op moet letten. Lijkt mij een terecht punt
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie