Project Kermit
- daniel1975
- Forum-lid HC
Helemaal doordraaien gaat niet is mijn ervaring. Heb het wel eens getest op een veel te lange pijp, maar dan gaat ie aan de binnenkant lelijk rafelen en vraag mij af of ik de carbonstructuur niet beschadig.
Door alleen eerste mm te draaien heb je mooie zaaglijn.
Less is bore
Haha
Wat betreft shifters: ben ik te lui voor. Bovendien, een paar battle scars uit een eerder leven zijn ook best stoer toch?
Wat betreft shifters: ben ik te lui voor. Bovendien, een paar battle scars uit een eerder leven zijn ook best stoer toch?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Zeker een mooie How To do it. Ik gebruik zelf echter een oude stuurpen ( stem ) als zaaghulp die ik precies op de zaaghoogte zachtjes vastklem. Daarna is het ook altijd recht zagen en even nabewerken met een schuurpapiertje.chrissiewizzie schreef:Mooie how-to! Chapeau!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
Toen ik deze jas te koop zag moest ik gelijk aan jou denken .
Dit heb ik laatst ook gedaan. Ik heb de Fein Multimaster met HSS zaagblad gebruikt om te zagen. Dit gaf een zeer mooie zaagsnede en corrigeren van een een klein stukje scheef zagen was makkelijk. In principe kun je de vork zo gewoon in het frame laten zitten. Het was een nieuwe vork dus ik kom mooi een paar keer testen.rene schreef:Zeker een mooie How To do it. Ik gebruik zelf echter een oude stuurpen ( stem ) als zaaghulp die ik precies op de zaaghoogte zachtjes vastklem. Daarna is het ook altijd recht zagen en even nabewerken met een schuurpapiertje.chrissiewizzie schreef:Mooie how-to! Chapeau!
Campagnolo Ultra Dork
Een paar pagina's terug waren we al tot de conclusie gekomen dat lintjes wikkelen niet mijn sterke punt is..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je helemaal doordraait druk je uiteindelijk de carbonstructuur in elkaar en hou je losse carbonvezels over.daniel1975 schreef:Helemaal doordraaien gaat niet is mijn ervaring. Heb het wel eens getest op een veel te lange pijp, maar dan gaat ie aan de binnenkant lelijk rafelen en vraag mij af of ik de carbonstructuur niet beschadig.
Een carbon vorkbuis leg ik in een verstekbak en kort ik af met een ijzerzaag met fijne vertanding.
Een alu vorkbuis kort ik dan weer wel af met een buizensnijder.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daarom draai ik ook alleen even een klein 'scheurlijntje' tegen het rafelen vsn de zaagsnede en als markeerlijn.
Less is bore