Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vision Trimax 42

jakkel
Forum-lid

jakkel 17 jan 2017 17:21

Lcsmet schreef:
Jij voelt je kennelijk aangesproken?
Als je mij quote veronderstel ik dat je me aanspreekt?

Lcsmet schreef:Maar of het om 10000 of 300000 km gaat maakt niet echt uit hoor.
Ik heb ondertussen al ettelijke 100 000 km met de auto gereden ben ik daarom een goede auto ontwerper?
Uiteraard niet. Maar als je met een massa aan verschillende auto's gereden hebt, dan kan je wel enigszins ervaringsgericht praten. Ik beweer helemaal niet een held te zijn op de fiets, maar ik kan wel zeggen dat ik al gans m'n leven met allerhande fietsen rijd en gereden heb, op allerlei terreinen uit verschillende gewichts- en prijsklasses in nagenoeg alle omstandigheden.

Lcsmet schreef:Mag ik die 300 000 km met "allerlei fietstuig" met een korrel zout nemen.
Jij mag dat. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jakkel op 17 jan 2017 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 17 jan 2017 18:15

jakkel schreef:
Lcsmet schreef:
Daar kan ik mij ook enorm aan ergeren dat iemand niet gehinderd door enige kennis van zaken, onder andere ook hier, de grootste onzin kan verkondigen.
Pakweg een 300.000 afgelegde km's op allerlei fietstuig, met allerlei combinaties. Geen kennis van zaken?
Helaas de laatste jaren gewoon zitten slapen en nu wakker geschrokken in een veranderde wereld.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jakkel
Forum-lid

jakkel 17 jan 2017 18:43

Ik mag dan wel ergens te slapen gezeten hebben, volgens ons alwetende orakel Kees (...ik lig trouwens liever te slapen). Ik baseer mij het liefst op mijn eigen ervaringen, eventueel in combinatie met de fabrieksadviezen. Is dat nu een huidige 2017 ervaring of eentje van toen de dieren nog spraken. Ervaringen zijn ervaringen, punt.

Nog even de wiel/band specs van m'n laatste fiets meegeven: 19C met 42(!) mm Panaracer full slicks, flinterdunne flanken en 330gr. Ik rij mooi mee met de toeristen tegen 40, en ook in de bochten hoor. :lol:

En dit is GEEN mountainbike hé. ;)

jkniep
Forum-lid

jkniep 17 jan 2017 18:55

Jakkel wat een onzin allemaal,. Ennuh ik heb Amclassic niet zien schrijven dat iets perfect is maar alleen beter.

Jij rijdt alleen maar op jouw manier is het dan per se perfect of moet iedereen dat weten nee toch? Het werkt voor jou, nou prima. Maar gaat dat niet hier lopen verkondigen als wetenschap.

Jij hebt 4 C'dales in de schuur staan is het daarom ook de beste fiets zeker??
"it doesn get easier you just go faster"

"to compete to win that's all i live for"

jakkel
Forum-lid

jakkel 17 jan 2017 19:07

jkniep schreef:Jakkel wat een onzin allemaal,. Ennuh ik heb Amclassic niet zien schrijven dat iets perfect is maar alleen beter.

Jij rijdt alleen maar op jouw manier is het dan per se perfect of moet iedereen dat weten nee toch? Het werkt voor jou, nou prima. Maar gaat dat niet hier lopen verkondigen als wetenschap.
Het laatste wat ik doe is wetenschap en boekjes- en marketingpraat verkopen. Als iemand vraagt of een 25 op een 15C kan. Dan zeg ik volmondig: ja dat kan perfect. Waarop baseer ik me dan? Op mijn persoonlijke ervaringen, gestaafd door de fabrieksadviezen. Net zoals op die nieuwe 17C toestanden perfect een 28 mm kan.

jkniep schreef:Jij hebt 4 C'dales in de schuur staan is het daarom ook de beste fiets zeker??
Wat wil je nu met deze flauwekul bereiken? Heb ik nooit gezegd en zal ik nooit zeggen.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 17 jan 2017 19:27

Wake up man.
Met 17C en 28 mm loop je alweer jaren achter, die hoort op een 21C...ja, dat staat dus niet in de "fabrieksadviezen."...
Je Openbaring staat nog in de kinderschoenen, klokjes horen luiden
Die "fabrieksadviezen" dateren van voor de revolutie en zijn simpelweg niets waard voor racefietsen.
Herhaal dit niet onnodig

jakkel
Forum-lid

jakkel 17 jan 2017 19:33

Keezx schreef:Wake up man.
Met 17C en 28 mm loop je alweer jaren achter, die hoort op een 21C...ja, dat staat dus niet in de "fabrieksadviezen."...
Je Openbaring staat nog in de kinderschoenen, klokjes horen luiden
Die "fabrieksadviezen" dateren van voor de revolutie en zijn simpelweg niets waard voor racefietsen.
Tuurlijk Kees, JIJ bent beter en groter dan de groten hé. De grootste dus! Wat reed je ook alweer? 19C en 25 en dat rijdt perfect hé? Enfin, voor u alvast toch, in uw wereld die je verkondigt als de enige echte waarheid. Ga even solliciteren bij de groten m'n beste, een roemrijke carrière wacht je op, in plaats van hier je tijd te verkwanselen met de pseudo intellectueel uit te hangen op een forumpje. ;)

En om terug even ontopic te komen... :mrgreen:

Beste topicstarter, ik heb een setje Vision t42 liggen. Doen het prima en ik ga ze binnenkort eens gaan testen met 25mm bandjes. Met 23mm's op 6 tot 6.8 bar doen ze 't alvast al prima. Hopelijk lukt het een bocht te nemen, ik ga het u wel op tijd weten te zeggen. :lol:

Afbeelding

specializedmerida
Forum-lid

specializedmerida 17 jan 2017 19:42

@Mods kan dit schoolpleingedrag niet een slotje krijgen.

We weten het nu wel !!
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Karl66
Forum-lid

Karl66 17 jan 2017 20:40

Hahaha, nou komt de aap uit de mouw, Jakkel heeft zelf ook Vision T42 wielen en nou komen allemaal andere mensen vertellen dat er modernere, beter presterende wielen zijn, hahaha...

En dan lach ik wel, maar eigenlijk is het ontzettend triest dat iemand allemaal onzin informatie gaat verkondigen om zijn eigen aankoop te verdedigen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 17 jan 2017 20:54

Tot zover de 20 jaar en 300000 km ervaring.....
Nu blijkt dattie zelf eigenlijk NUL ervaring heeft met 25 mm op die 15C velgjes....moet ie allemaal nog uitvinden.
Ik had aan een paar 100 km genoeg om te concluderen: dit is het niet....
Herhaal dit niet onnodig

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 17 jan 2017 21:04

ik heb ook de visions, geen idee welke C....
wel met 23mm banden, ieder seizoen vraag ik me wel eens af of ik op 25mm wil rijden.
maar ik ben bang dat het niet in mn frame past! die speling is nogal klein.
misschien ff checken

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 17 jan 2017 21:11

ALS het 15C is, hou het maar rustig bij 23 mm, er valt weinig tot niets mee te winnen.
Met iets minder druk is meer te winnen, kwestie van proberen.
Herhaal dit niet onnodig

Gesloten