Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Puck Moonen

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2017 11:37

Joskovic schreef: 05 jul 2017 11:17
Theo V schreef: 05 jul 2017 11:01 Nu zie steeds langskomen dat ze alleen pelotonsvulling is maar als ik haar lijstje QOM's zie op strava kan ze een aardig stukje trappen. ;)
Hoeveel daarvan zijn solo?
En veelal op plekken waar bijna geen mens (vrouw) rijdt. Ik heb niet zoveel kommetjes, maar ook veelal op plekken waar niet zoveel dames te vinden zijn. (En ik had haar oma kunnen zijn). Dus, zodra ze kommetjes gaat rijden op de bekende bergen dan kan ze misschien mee gaan tellen.
En ook zoals ACF al schreef, ze is amper peletonvulling bij de amateurdames.
Nu is mij niet zoveel bekend wat de damescontracten opleveren, maar ik ben best benieuwd voor hoeveel geld ze daar rondrijdt, of dat ze zelf geld mee heeft moeten brengen.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 05 jul 2017 11:42

Als ik de algemene tendens hier lees moet we het hele vrouwenpeloton tot een stuk of 10 dames reduceren en hetzelfde bij de de heren. Want als je nooit wat wint hoor je niet in het peloton thuis. Oh ja en als je op je 21e nog niks hebt gewonnen stop dan onmiddellijk.

Alle knechten zijn blijkbaar toegestaan in het peloton maar als ze er ook nog eens goed uitzien en/of een andere hobby hebben dat hebben ze er niks te zoeken, wat een larie.
Afbeelding

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 05 jul 2017 11:50

Het is in ider geval duidelijk dat het hebben van een leuk uiterlijk ook meteen betekend dat jan en alleman een mening over je gaat hebben (en geven).
Afbeelding

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2017 11:58

Sieper schreef: 05 jul 2017 11:50 Het is in ider geval duidelijk dat het hebben van een leuk uiterlijk ook meteen betekend dat jan en alleman een mening over je gaat hebben (en geven).
Dat is toch de bedoeling van Instagram etc.?

Karl66
Forum-lid

Karl66 05 jul 2017 11:59

havana schreef: 05 jul 2017 09:35 Jullie snappen niks van marketing.

Puck kan niet fietsen maar genereert wel extreem veel publiciteit. Mede hierdoor kan haar ploeg bestaan.
Als dat hun verdienmodel is, dan moeten ze misschien stoppen als wielerploeg en zich inschrijven voor de instagram competitie likes halen...

En als je dan reacties zoals van Dropje73 ziet. Man, man, man, de gemiddelde neanderthaler is nog geëmancipeerder. Ja, ik kijk ook graag naar een mooie vrouw, maar als je met droge ogen beweert dat bij vrouwen de prestaties helemaal niet belangrijk zijn, zolang ze er maar goed uitzien...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Celeste85
Forum-lid

Gebruikersavatar Celeste85 05 jul 2017 12:07

Puck is jong en het is haar eerste seizoen als prof. Met de nieuwe begeleiding en mogelijkheden zal dus moeten gaan blijken of ze in het profpeloton hoort.

Ik vind overigens wel dat als iemand zijn of haar uiterlijk actief gebruikt om zich te profileren dat mensen daar dan een mening over mogen hebben.
Bianchi Via Nirone 7 Triple (een drietje is een mietje..) :mrgreen:

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 05 jul 2017 12:17

ericpeters schreef: 05 jul 2017 11:42 Als ik de algemene tendens hier lees moet we het hele vrouwenpeloton tot een stuk of 10 dames reduceren en hetzelfde bij de de heren. Want als je nooit wat wint hoor je niet in het peloton thuis. Oh ja en als je op je 21e nog niks hebt gewonnen stop dan onmiddellijk.

Alle knechten zijn blijkbaar toegestaan in het peloton maar als ze er ook nog eens goed uitzien en/of een andere hobby hebben dat hebben ze er niks te zoeken, wat een larie.
Je begrijpt de discussie niet. Niemand zegt dat ze moet stoppen. Het discussiepunt is dat ze geen aanwinst is voor de sport vrouwenwielrennen (lees: het populairder maken van deze sport), omdat bij Puck prestaties ondergeschikt zijn aan uiterlijk vertoon. Alles omtrent haar persoon laat zien dat ze wel heel graag gezien wil worden. Als je enigszins serieus genomen wilt worden in het peloton zou je toch wel ook hier en daar een uitslag moeten rijden. IG hoort er tegenwoordig bij, dat snap ik. Maar bepaalde foto's zijn echt te erg gestaged, en het ligt er gewoon te dik bovenop. Prima, ik vind het leuk om te zien en ik bekijk ze ook graag, maar dan kun je ook kritiek verwachten. En dan nog af en toe die mensonterende comments van haar vriendje erbij, dat maakt het helemaal af.

Leuke discussie trouwens.

lb117
Forum-lid

lb117 05 jul 2017 12:19

Jans schreef: 05 jul 2017 11:37
Joskovic schreef: 05 jul 2017 11:17
Theo V schreef: 05 jul 2017 11:01 Nu zie steeds langskomen dat ze alleen pelotonsvulling is maar als ik haar lijstje QOM's zie op strava kan ze een aardig stukje trappen. ;)
Hoeveel daarvan zijn solo?
En veelal op plekken waar bijna geen mens (vrouw) rijdt. Ik heb niet zoveel kommetjes, maar ook veelal op plekken waar niet zoveel dames te vinden zijn. (En ik had haar oma kunnen zijn). Dus, zodra ze kommetjes gaat rijden op de bekende bergen dan kan ze misschien mee gaan tellen.
En ook zoals ACF al schreef, ze is amper peletonvulling bij de amateurdames.
Nu is mij niet zoveel bekend wat de damescontracten opleveren, maar ik ben best benieuwd voor hoeveel geld ze daar rondrijdt, of dat ze zelf geld mee heeft moeten brengen.
Jij maakt jezelf vrij belachelijk continu! :mrgreen:

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2017 12:25

@lb117 Omdat wij het niet met elkaars eens zijn, maak ik me belachelijk? Vertel wat er niet klopt aan bovenstaand. En vul even aan waar mijn vragen liggen.
Ter aanvulling: je kunt als dame best mooie QOM's halen, maar als er een groep van 10 mannen over een weg heen dendert, met één vrouw in de buik van dat peletonnetje, dan is de QOM voor die vrouw.
Laatst gewijzigd door Jans op 05 jul 2017 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 jul 2017 12:26

Karl66 schreef: 05 jul 2017 11:59
En als je dan reacties zoals van Dropje73 ziet. Man, man, man, de gemiddelde neanderthaler is nog geëmancipeerder. Ja, ik kijk ook graag naar een mooie vrouw, maar als je met droge ogen beweert dat bij vrouwen de prestaties helemaal niet belangrijk zijn, zolang ze er maar goed uitzien...
Dat is wel een hele eigen vertaling van de woorden: "Voor de massa zijn de sportprestaties veel minder relevant."

"veel minder" is iets heel anders dan "helemaal niet belangrijk".
En de nuance van "de massa" die dit vindt weglaten om te doen alsof in zijn geheel de sportprestaties van vrouwen niet ter zake doen.... man man man.

Sport gaat toch om vermaakt te worden. Daarom kijken wij er naar, en vaak gaat het om spanning, strijd, emotie van de sport die ons aantrekt (en bij de 1 is dat een voetbalclub, voor de ander F1, en weer een ander de wielrennerij). Omdat "wij" er naar kijken, zijn er bedrijven die daar wel wat in willen sponsoren.
De beoefenaars bepalen te waarde. Als ze kwaliteit en spanning leveren, blijven wij kijken, komen er ook inkomsten. Soms zit er iemand bij die voornamelijk met een vlotte babbel en leuk hoofd die media aandacht genereerd voor zijn of haar sponsor. Tegenover een heel peloton die toch voornamelijk (tracht) via de koers en de prestaties hun contract te behouden.
Is het dan direct een probleem dat die enkeling er tussen zit voor de sponsor? Volgens mij niet. Maar dit is natuurlijk persoonlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Karl66
Forum-lid

Karl66 05 jul 2017 12:40

Nee, dat was een reactie op onder andere:
dropje73 schreef: 05 jul 2017 08:57
Jans schreef: 04 jul 2017 18:32 @Timo
+1
Als je ziet wat voor onzin er hier al geplaatst is.
Alsof een aantal van de hockeydames geselecteerd zouden zijn op hun uiterlijk. Die hadden echt al wel iets gepresteerd voordat ze in nationale team kwamen.
nee, die zaten er al in, en op den duur viel het op dat er leuke koppies tussen zeten. en daarna kwam de (extra) aandacht.....
Alsof de hockey dames aandacht kregen vanwege hun koppies en niet omdat ze al jarenlang de absolute top zijn met Europese titels, wereld titels en olympische titels. Het is gewoon zwaar denigrerend om te beweren dat hun prestaties er niet toe doen zolang ze maar goed in de make up zitten.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

lb117
Forum-lid

lb117 05 jul 2017 13:03

Jans schreef: 05 jul 2017 12:25 @lb117 Omdat wij het niet met elkaars eens zijn, maak ik me belachelijk? Vertel wat er niet klopt aan bovenstaand. En vul even aan waar mijn vragen liggen.
Ter aanvulling: je kunt als dame best mooie QOM's halen, maar als er een groep van 10 mannen over een weg heen dendert, met één vrouw in de buik van dat peletonnetje, dan is de QOM voor die vrouw.
Omdat je er werkelijk alles bijsleept om PM onderuit te halen? Persoonlijk ben ik van mening dat het rancuneus en weinig volwassen is. Als ik achter de brommer ga fietsen heb ik ook een KOM te pakken op strava? maar wat zegt dit nou?

Laat die meid lekker mooi zijn en hopen op een mooie carriere. Voor de rest is het goed voor de wielersport dat er aandacht voor is en kunnen de andere dames / ploegen / ploegmanagement het zich aanrekenen dat ze niet in staat zijn aantrekkelijk te zijn voor de media en is PM hier een uitzondering op ongeacht haar prestaties.

Gesloten