Marmotte 2018
IDD erg goede cijfers een mooi gewicht dus je gaat zeker goud kunnen halen.
Wat mij 2x heeft geholpen. Haak aan in het begin naar de Glandon bij een snel groepje
Rijd de Glandon omhoog op 80-85% van je Hf max. Daal lekker af, vooral genieten. Dan aanhaken (naar Telegraph) bij en snel groepje, meestal rijd je alleen zo'n 30-32kn/h haak aan bij een groepje dat zo'n 35km/h rijdt (dat heb je snel in de gaten). Laat ze gaan als je rechtsaf in het dorp de Telegraph op gaat. Dan ben je alleen voor de Telegraph en Galibier. Afdalen alleen totdat je een lekker groepje hebt. Het stuk na de afdaling en de Alpe d'huez in een groepje blijven als mogelijk. Hier heb ik mensen mij en anderen voorbij zien blazen maar een half uurtje later rijdt je die je op de Alpe weer rustig voorbij. Nu het laatste heuveltje op en je bent een gouden held.
Wat mij 2x heeft geholpen. Haak aan in het begin naar de Glandon bij een snel groepje
Rijd de Glandon omhoog op 80-85% van je Hf max. Daal lekker af, vooral genieten. Dan aanhaken (naar Telegraph) bij en snel groepje, meestal rijd je alleen zo'n 30-32kn/h haak aan bij een groepje dat zo'n 35km/h rijdt (dat heb je snel in de gaten). Laat ze gaan als je rechtsaf in het dorp de Telegraph op gaat. Dan ben je alleen voor de Telegraph en Galibier. Afdalen alleen totdat je een lekker groepje hebt. Het stuk na de afdaling en de Alpe d'huez in een groepje blijven als mogelijk. Hier heb ik mensen mij en anderen voorbij zien blazen maar een half uurtje later rijdt je die je op de Alpe weer rustig voorbij. Nu het laatste heuveltje op en je bent een gouden held.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Jij omschrijft het als een lokale toertocht Maar er zit denk ik goede info in je uitleg, die expertise neem ik graag mee. Is het zo dat vanaf de top Galibier het vrijwel alleen maar dalen is tot Bourg?MarcFaFo schreef: ↑22 mar 2018 22:53 IDD erg goede cijfers een mooi gewicht dus je gaat zeker goud kunnen halen.
Wat mij 2x heeft geholpen. Haak aan in het begin naar de Glandon bij een snel groepje
Rijd de Glandon omhoog op 80-85% van je Hf max. Daal lekker af, vooral genieten. Dan aanhaken (naar Telegraph) bij en snel groepje, meestal rijd je alleen zo'n 30-32kn/h haak aan bij een groepje dat zo'n 35km/h rijdt (dat heb je snel in de gaten). Laat ze gaan als je rechtsaf in het dorp de Telegraph op gaat. Dan ben je alleen voor de Telegraph en Galibier. Afdalen alleen totdat je een lekker groepje hebt. Het stuk na de afdaling en de Alpe d'huez in een groepje blijven als mogelijk. Hier heb ik mensen mij en anderen voorbij zien blazen maar een half uurtje later rijdt je die je op de Alpe weer rustig voorbij. Nu het laatste heuveltje op en je bent een gouden held.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
Vrijwel alleen maar, klopt inderdaad. Nog een paar hele kleine stukjes omhoog, maar dat stelt niks voor. Die kun je op de macht doen.
Ik probeer tegenwoordig in een cyclo de eerste twee klimmen zo'n 30-40 watt onder FTP te rijden. Dan blaas ik me nergens op en zit m'n hartslag meestal nog in D2. Loopt de hartslag te snel op dan stel ik m'n vermogen omlaag bij.
De laatste 2 klimmen zet ik m'n vermogen meestal uit beeld en rijd ik meer op gevoel.
Ik probeer tegenwoordig in een cyclo de eerste twee klimmen zo'n 30-40 watt onder FTP te rijden. Dan blaas ik me nergens op en zit m'n hartslag meestal nog in D2. Loopt de hartslag te snel op dan stel ik m'n vermogen omlaag bij.
De laatste 2 klimmen zet ik m'n vermogen meestal uit beeld en rijd ik meer op gevoel.
Het klimmetje van 1 a 2 km vanuit Freney d'Oisans is echt wel een klim waar het kleine blad erop moet. Op de macht is wat overdreven, maar inderdaad, het stelt ook niet al teveel voor. En als de route nog steeds om het Lac de Chambon loopt krijg je daar ook te maken met een weggetje dat op en af gaat.
Wel is het zo dat de afdaling vanaf de Galibier tot de voet van de Alp tegenwoordig compleet autovrij is. Althans in 2017 was dat zo.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Da's een goeie strategie, en naargelang je endurance kan je nog wat dichter tegen FTP aan gaan zitten of net omgekeerd. Ik doe het ook ongeveer zo en ben al heel blij als ik tijdens de laatste klim maar 15-20w minder duw dan de vermogens van de eerste paar klimmen. Dan ben je (ook als je relatief vooraan zit) bij diegenen die een sterke 2e koershelft rijden.havana schreef: ↑23 mar 2018 07:39
Ik probeer tegenwoordig in een cyclo de eerste twee klimmen zo'n 30-40 watt onder FTP te rijden. Dan blaas ik me nergens op en zit m'n hartslag meestal nog in D2. Loopt de hartslag te snel op dan stel ik m'n vermogen omlaag bij.
De laatste 2 klimmen zet ik m'n vermogen meestal uit beeld en rijd ik meer op gevoel.
Voor mij bestaat de mentale moeilijkheid van deze aanpak erin dat je tijdens de eerste klim een (kop)groepje laat wegrijden terwijl je op dat moment zeker zou kunnen aanpikken. En dan altijd achteraf met een gevoel zit van 'wat als...?'
Dat speelt op mijn niveau dan weer niet
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 20 nov 2017 16:54
Bedankt voor alle leuke/grappige en goede reacties!
Ik fiets wel eens wedstrijden op de mountainbike en doe cross duatlons.
Dus het spelletje van het goede wiel pakken ken ik wel een klein beetje.
Echter zijn dat vaak inspanningen van 1,5 tot 3,5 uur en dit is wel een ander “geval”.
Het voor je gevoel relatief langzaam de glandon opfietsen zal wellicht vreemd aanvoelen maar ik moet er maar van uit gaan dat ik die bespaarde energie dubbel zo hard terug krijg tijdens de alp dhuez.
Ik was vooral benieuwd naar het nadeel van een hoog startnummer (file voor top glandon? Enorme rij bij de water punten?) aangezien ik daar verschillende verhalen over hoor... ik wil eigenlijk de voedselpunten zo veel mogelijk over slaan en alleen stoppen om bidons te vullen.
Ik fiets wel eens wedstrijden op de mountainbike en doe cross duatlons.
Dus het spelletje van het goede wiel pakken ken ik wel een klein beetje.
Echter zijn dat vaak inspanningen van 1,5 tot 3,5 uur en dit is wel een ander “geval”.
Het voor je gevoel relatief langzaam de glandon opfietsen zal wellicht vreemd aanvoelen maar ik moet er maar van uit gaan dat ik die bespaarde energie dubbel zo hard terug krijg tijdens de alp dhuez.
Ik was vooral benieuwd naar het nadeel van een hoog startnummer (file voor top glandon? Enorme rij bij de water punten?) aangezien ik daar verschillende verhalen over hoor... ik wil eigenlijk de voedselpunten zo veel mogelijk over slaan en alleen stoppen om bidons te vullen.
Ik ben vorig jaar circa als 6000e over de startmat gerold. Mijn ervaring was dat de glandon vrij druk was, maar niet zodanig dat Ik m'n eigen tempo niet kon rijden. Zat wel redelijk constant op de linkerkant/Inhaalstrook. De bevoorrading op de top van de glandon was wel druk/chaotisch. Je zit daar echter in de 'neutrale zone' dus kan je er rustig de tijd nemen cq. levert dat geen tijdsnadeel op. Daar heb ik m'n 2*750ml bidons rustig gevuld en daarna doorgefietst tot aan de bevoorrading na valloire. Daar was het een stuk rustiger en was ik binnen 2 minuten weer vertrokken. Al met al niet veel nadeel van m'n hoge startnummer ondervonden. Als je wat sneller bent dan gemiddeld levert het misschien juist net extra moraal op dat je meer inhaalt dan ingehaald wordt. Kan me alleen voorstellen dat je op de vlakkere stukken vooraan wat meer kan profiteren van snellere medestanders.
Gazelle Team TVM \'99
Ik ben een keer als 4500 gestart => Goud 7h36minMarcel1975 schreef: ↑23 mar 2018 13:53
Ik was vooral benieuwd naar het nadeel van een hoog startnummer (file voor top glandon? Enorme rij bij de water punten?) aangezien ik daar verschillende verhalen over hoor... ik wil eigenlijk de voedselpunten zo veel mogelijk over slaan en alleen stoppen om bidons te vullen.
Ik ben een keer als 545 gestart => Goud echter 2 min langzamer
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 20 nov 2017 16:54
Dat zijn mooie tijden!
Bedankt voor het vertrouwen.
Heb zojuist toch maar wel even 34 voorblad besteld,
Heb nu een 52/36 met achter een 28.
Ben toch bang dat ik daar anders mee in in de problemen kom op de Alp d,Huez.
Bedankt voor het vertrouwen.
Heb zojuist toch maar wel even 34 voorblad besteld,
Heb nu een 52/36 met achter een 28.
Ben toch bang dat ik daar anders mee in in de problemen kom op de Alp d,Huez.