Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielset zelf maken - project met beginnersvragen

matthiav
Forum-lid

matthiav 29 jan 2018 13:28

Geen ervaring met de Tacx richter, maar ik ben zeer tevreden van deze stand: https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... 00,185,187

De voet is zeer stabiel, en veel stabieler dan de Tacx richter lijkt me. In theorie kan je er ook de dish mee wegwerken door gewoon het wiel om te draaien, maar ik heb al wel gemerkt dat dit niet heel nauwkeurig is, aangezien het wiel altijd wel een beetje gaat hangen door zijn gewicht. Dit is het enige kleine nadeel van de richter, voor de rest heeft hij al goed dienst bewezen.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 29 jan 2018 13:45

Ik meen hier gelezen te hebben dat die van Tacx niet heel stabiel is. Je kunt daar wel een wiel mee maken, maar comfortabel zal dat niet zijn (Let op dit heb ik gelezen, is niet mijn waarheid)
Wel mijn ervaring is met de professionele standaard van x-tools (eigen merk Wiggle) Iets duurder, maar heel stabiel.

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 29 jan 2018 20:14

Welke bedoel je van Wiggle. Ze hebben er eentje voor thuis gebruik voor pak 'm beet €60,= en de duurdere versie van €126.=?

Tevens even een nieuwe vraag; ik was bezig met de spaak calculator en kwam daar de kreet "Spoke head clearance" tegen. Wat wordt daarmee bedoeld?
Heb het niet terug kunnen vinden in het boek.
...

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 30 jan 2018 13:16

Mijn standaard is duurder geworden zie ik. Eind vorig jaar heb ik de €126 versie voor net onder de €100 kunnen kopen. Maar die bedoel ik dus.

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 31 jan 2018 20:46

Dank je.
Ziet er goed uit.
Ja, lekker zeg 25% er boven op...
...

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 02 feb 2018 16:43

Zelf nieuwe clearcoat aanbrengen, is goed gelukt (al zeg ik het zelf)

Bij de Action een busje en een opzet stukje voor het busje gaan halen (dat opzet stukje maakt het echt wel veel handiger om gelijkmatig te spuiten)
Afbeelding

Ik heb de velg opgeschuurd met een fijne korrel, de meeste beschadigingen eruit gehaald (sommige krassen waren te diep om er volledig uit te halen) en dan heel fijn een beetje donkerblauwe metallic verf erop gespoten die ik nog had liggen.
Daarna een laag of 6-7 clearcoat (heel dun telkens) en dit is het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben er echt blij mee, veel beter dan ik ooit had gehoopt, zeker met die blauw metallic schijn erin (ik hou van kleurtjes :lol: )

Nu nog wachten op de spaken uit China (DT Swiss 350 naven zijn gisteren al binnen gekomen) en dan kan de opbouw beginnen.
Afbeelding

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 02 feb 2018 17:07

Mooi geworden, en dat mede dankzij de tip van ome Keezx..

:mrgreen: :mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 02 feb 2018 17:29

TL@ schreef: 02 feb 2018 16:43 Zelf nieuwe clearcoat aanbrengen, is goed gelukt (al zeg ik het zelf)

Bij de Action een busje en een opzet stukje voor het busje gaan halen (dat opzet stukje maakt het echt wel veel handiger om gelijkmatig te spuiten)

Nu nog wachten op de spaken uit China (DT Swiss 350 naven zijn gisteren al binnen gekomen) en dan kan de opbouw beginnen.
Ik heb al eens m'n autovelgen met dat spul gespoten en het houdt behoorlijk goed stand.....
Kosten 2 busjes van 2,99€
Dito met een iets voddige carbon vork, is nu weer als nieuw...

Spaken uit China snap ik dan weer niet zo goed, 1 van de topmerken zit in BE....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 feb 2018 17:33

Chique werk.

De Aaaaceee-tion (zoals sommige mensen het noemen) verkoopt naast heel veel troep ook best goede spullen, dat blijkt maar weer. De schroevendraaiers van Werckmann zijn bijvoorbeeld ook niet slecht en mijn Volvootje doet het ook prima op de olie van Valvoline.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 02 feb 2018 17:48

Vorig jaar zomer is er een gereedschapskistje uit m'n caravan gejat (staat in m'n tuin en nooit afgesloten, heeft geen zin bij een caravan) en m'n eerste gang was naar de Action voor wat vervangend spul en tot nu toe heeft niks van Werckmann me in de steek gelaten (3/8"doppendoos, wat steek- en ringsleutels en schroevendraaiers) terwijl het vermoedelijk toch allemaal Chinees is.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 02 feb 2018 19:15

Keezx schreef: 02 feb 2018 17:48 Vorig jaar zomer is er een gereedschapskistje uit m'n caravan gejat (staat in m'n tuin en nooit afgesloten, heeft geen zin bij een caravan) en m'n eerste gang was naar de Action voor wat vervangend spul en tot nu toe heeft niks van Werckmann me in de steek gelaten (3/8"doppendoos, wat steek- en ringsleutels en schroevendraaiers) terwijl het vermoedelijk toch allemaal Chinees is.
Tja, @Keezx, wat komt er tegenwoordig niet uit China. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 02 feb 2018 20:10

Supergrover schreef: 02 feb 2018 17:07 Mooi geworden, en dat mede dankzij de tip van ome Keezx..

:mrgreen: :mrgreen:
Thanks

Inderdaad, soms komt er toch wat zinnings uit hé :lol: :lol:

@Keezx: Ik wilde platte aero spaken (ik weet het, dat voegt niks toe maar ik vind dat mooi) en die waren nergens in stock in de lengtes die ik nodig had (voor een normale prijs), dus maar eens Pillar spaken besteld (is het niks, ben ik er ook niet veel aan kwijt)
Maar toch bedankt voor de tip van de clearcoat, ging eigenlijk veel makkelijker dan ik had gedacht en toch weer mooi veel geld uitgespaard :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie