Zojuist terug gekeerd van een weekje in Vorarlberg (Oostenrijk).
In 1e instantie was ik van plan om in Feldkirch te verblijven, geïnspireerd door Handboek voor voor de bergfietser (hfd 6).
Bij nader inzien toch gekozen voor een verblijf in het Klostertal : veel rustiger en een betere uitgangsplaats om routes te rijden.
Wat heb ik gereden:
- de route van de Arlberg Giro met o.a. de Silvretta HochAlpenstrasse naar de Bielerhöhe (2032 m)
- een route vanuit Bludenz naar de Furkajoch en een heen-en-weertje naar Brand (zie route 1 uit HBF link)
- een rondje vanuit Feldkirch naar Liechtenstein en Zwitserland (zie route 3 uit HBF link)
- een route via Bludenz, de Faschinajoch en via Lech en de Flexenpass weer terug (route). Achteraf de mooiste route van de week
- een stukje in de auto naar Prutz en van daaruit de Kaunertaler Gletscherstrasse gereden. Had ik al eens gedaan maar was zeker de moeite waard om nog eens te doen.
Conclusies:
- Oostenrijk is een prachtig fietsland, de wegen zijn uitstekend maar soms kan het wat druk zijn met auto's en motoren. Langs sommige wegen liggen fietspaden of alternatieve routes maar die zijn soms wat moeilijk vindbaar.
- Veel tunnels en galerijen dus goede (achter)verlichting is onmisbaar !
- Apfelstrudel en koffie : de ideale fietslunch !
Wat zijn de vakantieplannen voor zomer '19?
Oostenrijk is zeker een schitterend fietsland,.... maar wel onder een voorwaarde:
Je moet echt van dubbele cijfers hellingspercentage houden. Manmanmman,...... wat zijn sommige hellingen daar lang en steil

Je moet echt van dubbele cijfers hellingspercentage houden. Manmanmman,...... wat zijn sommige hellingen daar lang en steil

Live fast; die young. mijn blog