Maar als we zo goed moeten kijken naar andere landen.., Dan strookt het beeld dat 50% (of misschien wel 70%), van de bevolking het virus moet krijgen, toch niet met de realiteit?vermeulen schreef: ↑17 mar 2020 11:19
Als je miljoenen mensen dit virus laat oplopen zie ik echt niet in hoe we het virus weg kunnen houden uit de bejaardentehuizen. Als we dat accepteren, dan moeten we ons ook realiseren dat een groot percentage (10-20%) van onze bejaarden, ook met IC zorg, komt te overlijden.
In China/Wuhan, zit met op een 80.000 .., Op een miljoenenbevolking. Ondertussen al 60.000 genezen. Zelfs als het werkelijke aantal besmettingen een 10 voud is.., dus 800.000 gaat het om een procent of 6 a 8 van de bevolking (Wuhan heeft 11 miljoen inwoners).
Ik wil het niet bagetaliseren. Ik vond de speech van Rutte goed. Ik wacht nog op een mediaoptreden van onze koning. Maar vooralsnog vind ik de Nederlandse aanpak prima.
Een voorbeeld, de lockdown van een hele plaats of gemeente. Dan zet je dus een vrij grote groep van enkele duizenden of tienduizenden, in 1 gemeente, vast met een groep besmettingen. Een soort quarantaine, maar dan met z'n allen. Dan loop je toch een enorm risico dat binnen die lock down de besmetting om zich heen slaat?
In plaats daarvan de besmette personen in thuis issolatie zetten, heeft dan minder impact. Zowel voor de lokale gemeenschap als voor de snelheid waarmee het virus dan lokaal verspreid.
Anyhoe, nog een stukje historisch perspectief:
https://www.visualcapitalist.com/histor ... z_7BO2Red4