Over de wielersport en zijn beoefenaars.

gedopeerde fietsen

stockie
Forum-lid

stockie 02 jun 2010 17:57

in het filmpje maakt Fabian ongeveer 18 omwentelingen tussen tijdstip 3:40 en 3:50. Dit komt overeen met 108 omwentelingen per minuut. Aangezien op de website van Gruber staat dat het motortje helpt tot 90 omwentelingen....
Stockie

foosho
Forum-lid

foosho 02 jun 2010 18:06

Een motertje maken met andere omwentelings-snelheden is niet zo lastig.. Gruber is een proof of concept voor mechanische doping. Hij zou best met wat anders gereden kunnen hebben.

ariejee
Forum-lid

ariejee 02 jun 2010 18:42

Bij Rabobank zijn ze ook aan het experimenteren. Alleen wat minder subtiel.

[img=http://img.mobypicture.com/9b7fb815642d ... f_view.jpg]

rijden_
Forum-lid

rijden_ 02 jun 2010 18:44

ariejee schreef:Bij Rabobank zijn ze ook aan het experimenteren. Alleen wat minder subtiel.

[img=http://img.mobypicture.com/9b7fb815642d ... f_view.jpg]

Foto van de week!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

vezelf
Forum-lid

vezelf 02 jun 2010 21:03

wasbeer2006 schreef:
Ik moet wel erg lachen om de mensen die zeker weten dat het niet zo is, dat vind ik een vrije domme, bekrompen menselijke reactie. waarom zou het niet kunnen? Ik hoop wel dat het bij hem niet waar is, want dan kan ie de rest van zijn carierre in een clownspak door het peleton

Bedankt voor jouw visie op het verhaal, maar laten we het wel leuk houden. Direct een waardeoordeel plakken aan iemand die afwijkt van jouw visie is gemakkelijk. Eveneens een menselijke reactie, stempelen wat onbekend is is veilig.

M.b.t. het motortje: wat je wil zien, zie je vaak ook. Mogelijk zal het zeker zijn, de vraag is neem je het risico. Deze manier van 'doping' is vele malen makkelijker te achterhalen, constateren..

gt10
Forum-lid

gt10 02 jun 2010 21:09

Amusante boel hier :-)
Ik had al ergens een hyperlink laten vallen van dit ding en daar reageerde blijkbaar niemand op.

Of Cance zijn zeges gestolen heeft of niet maakt me eigenlijk geen zier uit. Als hij op een motortjes manier de boel belazerd heeft, ik zou het ronduit schitterend vinden. Om te gieren.

wat ik veel erger vind: de UCI heeft reeds in 2003 een reglement geschreven met daarin een verbod op elektrische drijfkracht bij fietswedstrijden. Sindsdien zitten de heren wel wolkjes te tellen, geld te incasseren en is er nog geen controle mogelijk. Komaan seg, beetje serieus eh. Als mijn baas me zolang niets zou zien doen, dan lag ik al na een maand buiten.

Nu gaan die wel snel in gang schieten en een controle vinden.

Wat me ook opvalt is dat er verschillende grote uit de kluiten gewassen dingen op een fiets kunnen verschijnen onder de noemer "wattage meter". Dit zowel in het trapstel als in de achternaaf. Het beetje ingenieur in mij zegt dat je zo'n boel gemakkelijk kan ombouwen tot een hulpmotor en je hebt dan zelfs een ganse display op je stuur staan om de zaak te bedienen. Chinezen maken tegenwoordig alles op bestelling. Of zou de UCI daar ook al iets op hebben wat controle betreft?

Als ze daar ooit een jobke vrij hebben om niets te doen, ik wil me best beschikbaar stellen

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 02 jun 2010 22:50

Groene Spicht schreef: Wedden dat Cassani hier beter van wordt? Wedden dat hij destijds met Rasmussen er ook niet slechter van is geworden? Nou dan! Waar hebben we het over.

Nou, die weddenschap wil ik graag aannemen. Cassani kwam per toeval R tegen.
Praatje gemaakt. Heeft dat voorval aan anderen verteld. Zou jij ook doen als jou hetzelfde was overkomen. Zo is het bij journalisten terecht gekomen die wisten dat R eigenlijk ergens anders moest uithangen. Etc.
De programma’s op RAI Sport (3), rondom en over de Giro, duren lang. Men doet alles om de kijker te informeren met zin en onzin. Tot 2xtoe heeft men aandacht aan de dopefiets besteed. De 1x liet men een exemplaar zien met 5 kilo batterij onder het zadel. Een week later kwam de racefiets met verstopte accessoirs. Het is Cassani ook koud op z‘n dak gevallen. Hij heeft nooit een toespeling gemaakt naar welke renner dan ook. Nogmaals: Cassani is een zeer gerespecteerd renner en verslaggever. Dus waar moet hij nu beter van worden?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 02 jun 2010 23:38

de boef van parma schreef:
Groene Spicht schreef: Wedden dat Cassani hier beter van wordt? Wedden dat hij destijds met Rasmussen er ook niet slechter van is geworden? Nou dan! Waar hebben we het over.

Nou, die weddenschap wil ik graag aannemen. Cassani kwam per toeval R tegen.
Praatje gemaakt. Heeft dat voorval aan anderen verteld. Zou jij ook doen als jou hetzelfde was overkomen. Zo is het bij journalisten terecht gekomen die wisten dat R eigenlijk ergens anders moest uithangen. Etc.
De programma’s op RAI Sport (3), rondom en over de Giro, duren lang. Men doet alles om de kijker te informeren met zin en onzin. Tot 2xtoe heeft men aandacht aan de dopefiets besteed. De 1x liet men een exemplaar zien met 5 kilo batterij onder het zadel. Een week later kwam de racefiets met verstopte accessoirs. Het is Cassani ook koud op z‘n dak gevallen. Hij heeft nooit een toespeling gemaakt naar welke renner dan ook. Nogmaals: Cassani is een zeer gerespecteerd renner en verslaggever. Dus waar moet hij nu beter van worden?

Juist...die vraag stel ik me zelf ook. Zonder een oordeel te vellen ;-) Het zou me niet verbazen als er een connectie zit tussen Cassini en de uiteindelijke winnaar van de Tour dat jaar. In toeval geloof ik niet. Wie kan mij daar meer over vertellen?
En dan het tempo van de benen...:-) Tuurlijk kan dat wel! Test het maar eens bij jezelf. Zet wat versnellingen hoger en plaats een demarrage met dezelfde trapfrequentie...wedden dat je er tussen uit schiet. Okay...daar moet je wel geen pap voor in de benen hebben!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 jun 2010 00:22

wasbeer2006 wrote:

Ik moet wel erg lachen om de mensen die zeker weten dat het niet zo is, dat vind ik een vrije domme, bekrompen menselijke reactie. waarom zou het niet kunnen? Ik hoop wel dat het bij hem niet waar is, want dan kan ie de rest van zijn carierre in een clownspak door het peleton

Bedankt voor jouw visie op het verhaal, maar laten we het wel leuk houden. Direct een waardeoordeel plakken aan iemand die afwijkt van jouw visie is gemakkelijk. Eveneens een menselijke reactie, stempelen wat onbekend is is veilig.
Het is niet zo bot bedoeld als het er staat, maar ik zie hier op het forum wel vaker dingen die compleet worden afgebrand bij de eerste foto of tekst. Ik wil er mee zeggen dat een andere mening prima is. Maar aangeven, door een aantlal, dat zoiets als dit gewoonweg niet kan blijf ik erg kortzichting vinden.

Waarmee ik nogmaals zeg dat ik niet zeg dat canci het heeft gebruikt, maar het kan wel en ik steek voor niemand mijn handen in het voor.

Ik kan er niet bij dat iemand dit compleet verzint.

rijden_
Forum-lid

rijden_ 03 jun 2010 01:25

Gruber? Is dat deze? En zou hij dan toch zijn 'little tank' uitgeleend hebben?
Kurvenmeister schreef:
trekhaak schreef:
Oja, weet iemand wat er in dat filmpje gebeurt. Als fabian op de kasseistrook zijn motortje aanzet, zie ik achter z'n rem een hendeltje tevoorschijn komen. Wat is dit? Een schakelapparaat ofzo? Iemand?

Dat is gewoon z'n versnellingshendel. En voor wat betreft het met verschillende vingers schakelen: voor wat het waard is: op m'n force schakel ik zowel met m'n wijs- als middelvinger, afhankelijk van hoe het uitkomt.

Vind de verdachtmakingen trouwens wel echt heeeeeeeeel goed onderbouwd. Want, even resumerend: we hebben een fiets met Gruber, waarvan een journalist zegt dat ie in het profpeloton is gebruikt (maar wie eigenlijk?). En dan heeft Cancellara dat dus opeens gedaan (volgens een of andere Youtube-poster!), want hij won tenslotte de RVV en Parijs-Roubaix door bij Boonen weg te rijden. Maar concrete onderbouwing hebben we verder niet, want de fiets hebben we niet, noch een bekennende verklaring noch iets anders waaruit daadwerkelijk blijkt dat hij er gebruik van gemaakt zou hebben. En toch zijn we in staat hem nu al schuldig te verklaren, zonder ook maar enige vorm van gedegen onderzoek. We willen de winnaar hangen omdat hij de winnaar is.

Misschien moeten we met z'n allen eens rustig ademhalen, bedenken waar we het over hebben en met name iemand voor onschuldig houden tot het tegendeel is bewezen. We denken toch ook niet dat alles wat in de Story/Prive etc staat, de waarheid is?
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

kurvenmeister
Forum-lid

kurvenmeister 03 jun 2010 01:30

:D Ach ja, geen zin om het helemaal te typen...

flem
Forum-lid

flem 03 jun 2010 01:44

http://www.cyclingnews.com/features/pho ... rig/115276

Dit is Cancellara's P-R fiets. Specialized 'Project Black' prototype.

Plaats reactie