Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

corniel
Forum-lid HC

corniel 17 feb 2011 16:36

@BMiller: Maar wellicht kan je deze zoektocht wel als nieuw topic in "Nieuwe fiets" openen?! Is het wel waard denk ik.

bmiller
Forum-lid

bmiller 17 feb 2011 16:52

@Corniel Done :)

Ik zat er al over na te denken. Maar het is geen race he. Maar goed we zien het wel.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 feb 2011 23:37

Omdat laatst mijn ketting aan zijn eind was en voor twee bladen, heb ik er bij het (laten) vervangen voor gekozen om geen XT cassette meer achter te monteren maar in overleg met de fm een Ultegra.
Om de een of andere reden liep de derailleur nog steeds niet lekker na de nieuwe ketting etc. gisteren daarom een paar keer gestopt om onderweg e.e.a te stellen. Dan maar later op kantoor. Uiteindelijk wel met succes. nu loopt alles soepel en zonder geratel. Had mijn FM me toch een beetje in de steek gelaten vind ik. Maar goed. Ik ben nu wel blij met de Ultegra cassette achter. zo lukt het me toch beter om de juiste versnelling te vinden. Met de mtb (xt) cassette zat ik steeds mis voor mijn gevoel (te zwaar of te licht)

Verder de spacers weg en het ligstuur zo gezet als ik het oorspronkelijk al wilde hebben. De FM had er grote twijfels bij: " ik denk niet dat je dat prettig gaat vinden" maar dat vind ik dus wel. En zo is het nu wel weer genieten tijdens woon-werk en maak ik weer vlot de km's.

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

denstoeperd
Forum-lid

denstoeperd 25 feb 2011 13:49

Gister ochtend weer ineens door de sneeuw naar het werk.

cyclelicious
Forum-lid

cyclelicious 01 mar 2011 09:16

Ben opzoek naar goede bandjes voor woon-werk verkeer.
Ze komen op de racefiets.

Iemand tips?

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 01 mar 2011 09:25

[quote="cyclelicious"]Ben opzoek naar goede bandjes voor woon-werk verkeer.
Ze komen op de racefiets.

Iemand tips?[/quote]

Ben zeer tevreden over Bontrager. Gaan 10.000 km mee, redelijk tot goed lekbestendig. Het zijn geen Ultremo's m.b.t. het snelle bochtenwerk.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 01 mar 2011 09:31

Reed jaren w-w op conti Grandprix, die oude, die er nu niet meer zijn. Nu overgestapt op Vittoria rubino pro, bevallen ook super. Heb een paar weken met de gewone Rubino gereden, dat beviel niet, te veel glijden bij nat wegdek en paar keer lek in paar weken, je rijd daar heel snel steentjes in die langzaam verder doordringen. Nu met de Rubino pro geen enkel probleen en lopen ook nog eens lekker. (de pro hebben een ander karkas met meer TPI dan de gewone Rubino).
Ach, ik zeg ook maar wat

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 01 mar 2011 12:14

Afgelopen zomer had ik Conti sportcontact op de fiets, halverwege de herfst heb ik die vervangen door conti contact. Bij beide banden valt het me op dat ze toch flink slijten het profiel op de contact is behoorlijk minder en daaromheen zit de band vol met gaatjes. Wel goed , dat dat geen lekke banden heeft opgeleverd. Het gaatjes verhaal gaat ook op voor de sportcontact.

Waar ik hiervoor ook goede ervaring mee had (o.a. lekbestendigheid en grip) was de Schwalbe Lugano. Ik denk dat ik daar weer een seizoen op overstap.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

fietslind
Forum-lid

fietslind 01 mar 2011 21:08

@ophetkantje

ik rijd nu al meer dan 3.5k met gewone rubino's. Af en toe voor en achter verwisselen en tot nu probleemloos

corniel
Forum-lid HC

corniel 07 mar 2011 12:26

Omdat oom Erwin (mijnheer Kroll voor niet-intimi) de loftrompet had opgestoken voor vandaag, extra vroeg opgestaan. Om zeven uur (voor mij echt heel vroeg) zat ik op mn mooiweer fietstje. Met een lekkere omweg naar m'n werk gefietst: 52,4 km op de teller.

Twee uur fietsen met een strak blauwe lucht, ijs op de slootjes, een lekker zonnetje, kraaien in de wei en Nick Drake e.a. op de oren: Het leven is Vurrukkulluk!

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 07 mar 2011 19:50

Ik heb een week vakantie voor de boeg. Eerst maar eens lekker uitgeslapen. Daarna een krantje, een kop koffie. Licht ontbijt. Toen het zonnetje al wat warmer was, ben ik lekker met de TT-fiets op pad geweest. Eerst een beetje los gefietst, toen een uur op tempo, en daarna weer met een rustig tempo naar huis. Na het douchen een kopje koffie, Parijs-Nice, en de beentjes op de bank.
Het leven is Vurrukkulluk;)

lunitic
Forum-lid

lunitic 09 mar 2011 20:37

Vanochtend had ik het zwaar. Moe, zere benen, een een flinke wind tegen. Nog nooit zo langzaam de 28km woon-werk afstand afgelegd. 24,5km/h.

De terugweg daarentegen was heeeerlijk. Lekker wind mee en zonder veel moeite dezelfde afstand in ruim 32km/h afgelgd. Wat een verschil. Toch blij dat ik op de fiets gestapt ben.

Plaats reactie