Marianne Vos !
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jij gaat een bericht van 15 juli nog eens boven water halen en zwengelt daarmee de discussie weer eens aan. Dus zeg niet dat jij in dit geval niet weer de boel oprakelde.
Maar buiten dat: ik schreef heel duidelijk ALLEN!!!! Dus wees nog niet eens specifiek naar jou.
Maar buiten dat: ik schreef heel duidelijk ALLEN!!!! Dus wees nog niet eens specifiek naar jou.
Less is bore
-
- Forum-lid
Dit topic is oorspronkelijk bedoeld om een lans te breken voor Marianne Vos.
Graag on topic, heren!
Graag on topic, heren!
Over welke "discussie" heb je het? Ik las dat stukje van 15 juli en vroeg mij af hoe je zoiets nu kan weten als er geen uitzendingen zijn. Dat is toch een normale vraag !daniel1975 schreef:Jij gaat een bericht van 15 juli nog eens boven water halen en zwengelt daarmee de discussie weer eens aan. Dus zeg niet dat jij in dit geval niet weer de boel oprakelde.
Je schrijft: ......en zwengelt de discussie weer eens aan. Hieruit maak ik op dat IK begin met een bepaald soort vervelende discussie die hier zoveel denigrerende opmerkingen doet verschijnen aan mijn adres.
Hier vloeit het allemaal voort uit het feit dat dameswielrennen enorm weinig aandacht krijgt en wellicht daarom veel minder in de belangstelling staat dan het wielrennen van de mannen.
Omdat je idd die post naar ALLEN plaatste vraag ik mij af wat ik nu hier verkeerd deed omdat ik ook bij die ALLEN behoor. Een bepaald groepje was het duidelijk niet met mij eens in de discussie over het Int. peil van het NL mannenwielrennen en blijkt er nu alles aan doen om vervelende reacties te plaatsen op mijn posts.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Hier was ik On Topic mee bezig en wel met de vraag waarom het dameswielrennen zo weinig aandacht in de media krijgt. Ik reageerde op een andere forummer die schreef dat er te weinig belangstelling voor was en dat daarom de media er geen TV tijd aan besteden etc . Ik vroeg toen hoe men dat nu kan weten als er geen TV uitzendingen zijn. Ik vond de prestaties van Marinanne Vos grandioos en was blij dat een forummer hier een link zette naar een film van de beklimming van de Mortirolo tijdens de laatse Giro voor dames.walterg schreef:Dit topic is oorspronkelijk bedoeld om een lans te breken voor Marianne Vos.
Graag on topic, heren!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat hebben we je al lang uitgelegd. Het koersverloop bij de dames is 9 van de 10 keer extreem voorspelbaar en saai. Zelfs op een WK wordt er enkel het laatste uurtje gereden. Daarnaast kan je ongeacht de etappe de winnaar van te voren al met grote zekerheid voorspellen.
Ja, uitgelegd dat het dameswielrennen niets voorstelt bij gebrek aan voldoende deelnemers. Uitslag voorspelbaar ? Dat kon je met Lance Armstrong ook in de TdF. Toch werden de dagen gevuld met uren wielrennen TdF ! WK's heren zijn ook vaak pas de laatste ronden spannend. Maar er zijn echt wel mensen die wat meer zouden willen zien, horen en lezen van het dames wielrennen en dát wordt ons onthouden. Kijk, JIJ en andere mannen die zelf koersen vinden dat dameswielrennen maar niks. Maar er zijn, zoals ik schreef, ook nog andere mensen die wél iets meer zouden willen zien van de Giro voor dames op de TV. Al waren het maar samenvattingen van de verreden etappes. Zo vond ik de beklimming en afdaling van de Mortirolo van die dames enorm indrukwekkend en gelukkig plaatste iemand die link. Daar konden we zien hoe Vos daar prima klom en ook enorm mooi en snel afdaalde. Als er totaal niets vertoond wordt op de TV dan kan je natuurlijk ook niet zeggen dat daar geen belangstelling voor is. Dacht je misschien dat ik de enige ben?amclassic-fan schreef:Dat hebben we je al lang uitgelegd. Het koersverloop bij de dames is 9 van de 10 keer extreem voorspelbaar en saai. Zelfs op een WK wordt er enkel het laatste uurtje gereden. Daarnaast kan je ongeacht de etappe de winnaar van te voren al met grote zekerheid voorspellen.
Marconi, als je graag dameswielrennen wilt zien, waarom ga je dan niet gewoon naar de koersen toe? AM Classic heeft gewoon gelijk wat betreft het niveau.
Hoe kan je dat nu vergelijken met Lance armstrong? Won Armstrong 50% van de etappes in de tour en werd hij die andere 50% van de etappes bij de eerste tien?
In mannen wielrennen gaat veel meer geld en commercie om. Dat gaat in vrouwenwielrennen niet, door het droevige niveau. In het amateurwielrennen gaat ook maar barweinig geld om.. Bedrijven die geld willen steken in de wielersport willen daar graag wel een beetje naamsbekendheid voor terug. Dat bereik je dus alleen door het mannenwielrennen te sponsoren.
Hoe kan je dat nu vergelijken met Lance armstrong? Won Armstrong 50% van de etappes in de tour en werd hij die andere 50% van de etappes bij de eerste tien?
In mannen wielrennen gaat veel meer geld en commercie om. Dat gaat in vrouwenwielrennen niet, door het droevige niveau. In het amateurwielrennen gaat ook maar barweinig geld om.. Bedrijven die geld willen steken in de wielersport willen daar graag wel een beetje naamsbekendheid voor terug. Dat bereik je dus alleen door het mannenwielrennen te sponsoren.
In navolging van Garmin, HTC en nu dan Rabo zouden veel meer grote sponsors uit het mannenwielrennen, maar ook sponsors van buiten het wielrennen, een vrouwenploeg kunnen gaan sponsoren. Zeker in Nederland is het lucratief, zelfs zonder veel zendtijd. Neem nou Vos, ze is constant in het nieuws met haar prestaties en zelfs al is het niet live te zien, in de sportjournaals en de kranten komt ze vaak genoeg voorbij om het rendabel te maken, temeer daar de salarissen en daarmee de kosten van een damesploeg een fractie bedragen van wat een herenploeg kost. Van de Rabobank is het een goede zet: een maximum aan rendement tegenover een fractie van de kosten.stokie schreef:Bedrijven die geld willen steken in de wielersport willen daar graag wel een beetje naamsbekendheid voor terug. Dat bereik je dus alleen door het mannenwielrennen te sponsoren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik denk dat juist de mannen die koersen de koersende dames kunnen waarderen.marconi schreef:Ja, uitgelegd dat het dameswielrennen niets voorstelt bij gebrek aan voldoende deelnemers. Uitslag voorspelbaar ? Dat kon je met Lance Armstrong ook in de TdF. Toch werden de dagen gevuld met uren wielrennen TdF ! WK's heren zijn ook vaak pas de laatste ronden spannend. Maar er zijn echt wel mensen die wat meer zouden willen zien, horen en lezen van het dames wielrennen en dát wordt ons onthouden. Kijk, JIJ en andere mannen die zelf koersen vinden dat dameswielrennen maar niks. Maar er zijn, zoals ik schreef, ook nog andere mensen die wél iets meer zouden willen zien van de Giro voor dames op de TV. Al waren het maar samenvattingen van de verreden etappes. Zo vond ik de beklimming en afdaling van de Mortirolo van die dames enorm indrukwekkend en gelukkig plaatste iemand die link. Daar konden we zien hoe Vos daar prima klom en ook enorm mooi en snel afdaalde. Als er totaal niets vertoond wordt op de TV dan kan je natuurlijk ook niet zeggen dat daar geen belangstelling voor is. Dacht je misschien dat ik de enige ben?amclassic-fan schreef:Dat hebben we je al lang uitgelegd. Het koersverloop bij de dames is 9 van de 10 keer extreem voorspelbaar en saai. Zelfs op een WK wordt er enkel het laatste uurtje gereden. Daarnaast kan je ongeacht de etappe de winnaar van te voren al met grote zekerheid voorspellen.
Het is inderdaad zo dat wij vrouwen meer van de lange adem zijn en dat ook als troef gebruiken, we laten liever iedereen langzaam sterven en slaan dan toe dan dat we aan het begin helemaal los gaan. Natuurlijk gebeurd dat ook wel.
Het is grappig te zien dat elke groep zijn eigen koersverloop heeft, neem een belofte koers, dat is iets totaal anders dan de elite mannen en de vrouwen. Voor kenners of liefhebbers is beide leuk om naar te kijken, voor de grote massa is het spelletje alleen zichtbaar door een duidelijke strijd. Het grote publiek wil een Andy versus een Alberto zien, dat bevatten ze. Maar een strijd voor een top 20 klassering snappen ze al minder en vinden ze minder boeiend. Daar probeer ik mee te zeggen dat het spelletje voor het grote publiek het beste wordt gezien in de pro tour.
Dat terwijl veel leifhebbers de vrouwen koersen echt leuk vinden om te zien. Koersende vrouwen schelden, vloeken en janken, het is echt prachtig. Ik zou het heel gaaf vinden om een wielerkanaal te hebben waar we prachtige koersen op kunnen kijken. Het is helaas met de vrouwensport nu eenmaal zo. het vrouwenvoetbal is daar een voorbeeld van de massa wil dat niet zien.
Daar maken de netwerken de keuzes voor.
Je ziet het ook met de Tour versus de Vuelta, de NOS zendt die laatste niet uit, het grote publiek gaat voor de tour en blijft vor de Vualta niet thuis.
Ik denk er wel veel over na hoor, hoe we het vrouwenwielrennen een grotere plek kunnen geven. Je ziet dat bij veel clubs er veel meiden met de jeugd meerijden en dat ze allemaal rond hun 17e 18e een ander plan gaan trekken, dan rond hun 28e stappen ze weer op de fiets. De jongens niet, die wilen doorkoersen en prof worden. Het lage aantal meiden wat blijft vormt het startveld in de dameskoersen, samen met meiden die later begonnen met fietsen. Als er op club niveau een manier wordt gevonden om die meiden op de fiets te houden zullen er meer vrouwen starten en zal er meer aandacht kunnen komen.
Daarnaast denk ik over de rol van de pers, verslag van een vrouwen koers is meer werk. Want niet alle media geeft er aandacht aan, minder foto's, moeilijker om helemaal op de hoogte te zijn etc. Ik merk het bij mezelf ook, mijn vizier is gericht op de grote namen en ik moet mezelf steeds vertellen om ook op de dames te letten. Als ik iets schrijf over een mannelijke renner scoor ik zeker te weten en over een vrouw is het nog maar de vraag of ik scoor. Dat is een risico, ik heb brood op de plank nodig, dus ik schrijf sneller over zo'n man.
En dan de KNWU en/of de NOS, als er dan geen tv uitzending is, waarom wordt het dna niet aangeboden op het internet? Waarom is er geen aparte pagina voor de vrouwensport? Ik denk dat deze dingen gaan komen en dat er een langzame vooruitgang is.
Ik denk dat niemand hier de vrouwensport wil afkraken maar dat ze wel realistisch zijn. Hoeveel van jullie kijken bij het WK naar de mannen en de vrouwen en hoeveel van jullie alleen naar de mannen?
Verandering gebeurd nooit overnight.
Maar ik heb goede hoop hoor.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Bij de vrouwen kijk ik op cyclingnews naar de foto's of ze er leuk uitzien, de mannen kijk ik voor de wedstrijd.superrose schreef:[ Hoeveel van jullie kijken bij het WK naar de mannen en de vrouwen en hoeveel van jullie alleen naar de mannen?
Het gaat gewoon te sloom en ziet er ook sloom uit. Net als met vrouwenvoetbal. Ik vind vrouwenwielrennen niet een kijksport, althans, niet op tv. Als je langs het parcours staat vind ik het al anders. Ik zie mezelf niet zo snel voor de buis hangen.
Ik weet niet of dat ooit zal veranderen, de fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen zullen er altijd blijven. Verder is de top veel te smal voor echt mooie strijd.
Neemt niet weg dat (meer on topic) ik Marianne echt een kanjer vind. Want misschien is de top smaller, ze wint toch maar mooi overal.
-
- Forum-lid
Een groot aantal etappes van de Giro Donne heb ik via Youtube bekeken, dat waren samenvattingen van één uur. De meeste waren bergetappes, en wat mij opviel was dat er weinig rensters te zien waren. Met zeven of zo had je het wel gehad. De volgorde wisselde nauwelijks, vijftien minuten doorspoelen was niet echt merkbaar.
Bij de Tour d'Homme kijk ik de de vlakke etappes en tijdritten niet vanwege de voorspelbaarheid, wanneer ook bij de bergetappes van de vrouwen de boel te voorspelbaar is dan is mijn animo om te kijken niet echt hoog.
Bij de Tour d'Homme kijk ik de de vlakke etappes en tijdritten niet vanwege de voorspelbaarheid, wanneer ook bij de bergetappes van de vrouwen de boel te voorspelbaar is dan is mijn animo om te kijken niet echt hoog.
Het gaat er mij om dat ik vind dat dameswielrennen ten onrechte wordt gemeden op de TV.stokie schreef:Marconi, als je graag dameswielrennen wilt zien, waarom ga je dan niet gewoon naar de koersen toe? AM Classic heeft gewoon gelijk wat betreft het niveau.
Nee, LA won niet alle etappes maar de einduitslag stond al bij voorbaat vast. Dat is de overeenkomst met het dameswielrennen . Maar tijdens de etappe of tijdens het NK- WK gebeurt er echt wel voldoende om de aandacht van de kijkers vast te houden. Tijdens de Giro Donne zullen best wel saaie etappes tussen gezeten hebben maar die zag ik in de TdF ook. Deze TdF was eindelijk weer eens spannend tot de voorlaatste dag.
Ik heb het ook niet over de belangrijkheid met al dat geld maar over de eerlijkheid van TV uitzendingen waar zelfs een Giro Donne gewoon wordt genegeerd ondanks de mooie zege van Vos! Maar we kunnen hier nog een eeuw over discussiëren en nader zullen we nooit komen.