Wielerseizoen 2022
De uitzonderingen voor topsporters zijn niet van die grootteorde dat ze van invloed zijn op de globale cijfers.
De korting (met plafond) die bedoeld was om buitenlandse toppers aan te trekken ligt al een hele tijd achter ons. In 2007 was er al een nivellering om discriminatie met Belgische sporters weg te werken.
De aanpassing die er nu zou komen (is nog niet actief) gaat niet over belastingen maar over rsz (bijdrage sociale zekerheid) die voor de gewone burger ergens rond de 13% ligt.
Momenteel is er ook (naar aanleiding van een paar olympische medailles) ook sprake van een verandering van belastingstarief op prijzengeld voor zij die 'uitzonderlijke sportieve prestaties' leverden.
De kortingen die topsporters (zij of vooral hun clubs) krijgen is geen Belgisch fenomeen, er is een verscheidenheid aan tegemoetkomingen in vele (Europese) landen.
Een beetje topsporter laat zich natuurlijk ook niet zomaar een loon uitkeren. Die mensen richten natuurlijk een n.v. of bvba op (laten dat doen) en vallen daardoor onder een belastingsysteem dat niet vergelijkbaar is met dat van werknemers. Verder zijn er allerlei regelingen voor uitbetalingen in vastgoed, aandelen, al dan niet in het buitenland. Of het eigen bedrijf gaat de sporter sponsoren etc.
De jaarrekeningen van die bedrijven worden gepubliceerd in het staatsblad.
Vervolgens keren zij zich een loon uit van die onderneming. Indien nodig creëren gewiekste specialisten voor grof geld constructies waar niemand nog een touw kan aan vast knopen.
Op het einde van het verhaal kan het soms wat lastig zijn om bijvoorbeeld onroerende goederen (van of via onderneming) aan zichzelf over te dragen. Maar ook dan staan weer dure consultants en advocaten ten dienste van onze topsporters om dat op te lossen.
Een beetje sporter in Belgie overweegt nog altijd om zich te domicilieren in Monaco, niet alleen Remco wou het doen, maar ook Tom en Phil deden het hen voor.
De korting (met plafond) die bedoeld was om buitenlandse toppers aan te trekken ligt al een hele tijd achter ons. In 2007 was er al een nivellering om discriminatie met Belgische sporters weg te werken.
De aanpassing die er nu zou komen (is nog niet actief) gaat niet over belastingen maar over rsz (bijdrage sociale zekerheid) die voor de gewone burger ergens rond de 13% ligt.
Momenteel is er ook (naar aanleiding van een paar olympische medailles) ook sprake van een verandering van belastingstarief op prijzengeld voor zij die 'uitzonderlijke sportieve prestaties' leverden.
De kortingen die topsporters (zij of vooral hun clubs) krijgen is geen Belgisch fenomeen, er is een verscheidenheid aan tegemoetkomingen in vele (Europese) landen.
Een beetje topsporter laat zich natuurlijk ook niet zomaar een loon uitkeren. Die mensen richten natuurlijk een n.v. of bvba op (laten dat doen) en vallen daardoor onder een belastingsysteem dat niet vergelijkbaar is met dat van werknemers. Verder zijn er allerlei regelingen voor uitbetalingen in vastgoed, aandelen, al dan niet in het buitenland. Of het eigen bedrijf gaat de sporter sponsoren etc.
De jaarrekeningen van die bedrijven worden gepubliceerd in het staatsblad.
Vervolgens keren zij zich een loon uit van die onderneming. Indien nodig creëren gewiekste specialisten voor grof geld constructies waar niemand nog een touw kan aan vast knopen.
Op het einde van het verhaal kan het soms wat lastig zijn om bijvoorbeeld onroerende goederen (van of via onderneming) aan zichzelf over te dragen. Maar ook dan staan weer dure consultants en advocaten ten dienste van onze topsporters om dat op te lossen.
Een beetje sporter in Belgie overweegt nog altijd om zich te domicilieren in Monaco, niet alleen Remco wou het doen, maar ook Tom en Phil deden het hen voor.
Lutsenko wint eerste editie van Classica Paraiso, het Spaanse antwoord op de Strade. Wellens en Vliegen respectievelijk tweede en derde.
Behoorlijk spectaculaire stukken met pittige beklimmingen, maar het landschap kan natuurlijk niet op tegen dat van de Strade.
Behoorlijk spectaculaire stukken met pittige beklimmingen, maar het landschap kan natuurlijk niet op tegen dat van de Strade.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Froome wil wil terug naar de jaren 80 als het om tijdrijden gaat. De tijdritfiets is blijkbaar niet gemaakt voor de weg en verhoogt de onveiligheid.
Voorstelbaar gezien zijn vreselijke ongeluk maar erg realistisch lijkt me zijn pleidooi niet: https://sporza.be/nl/2022/02/13/chris-f ... en-gravel/
Voorstelbaar gezien zijn vreselijke ongeluk maar erg realistisch lijkt me zijn pleidooi niet: https://sporza.be/nl/2022/02/13/chris-f ... en-gravel/
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
je hoeft toch niet gans de fiets te weren, gewoon enkele beperkingen inlassen waardoor de veiligheid behouden blijft. Maar dan gaan de voorstanders van innovatie nog zagen natuurlijk.Enzzo schreef: ↑15 feb 2022 23:06 Froome wil wil terug naar de jaren 80 als het om tijdrijden gaat. De tijdritfiets is blijkbaar niet gemaakt voor de weg en verhoogt de onveiligheid.
Voorstelbaar gezien zijn vreselijke ongeluk maar erg realistisch lijkt me zijn pleidooi niet: https://sporza.be/nl/2022/02/13/chris-f ... en-gravel/
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Zoals Campenaerts al zei: dan kan je de koersfiets beter ook weren en vervangen door een MTB op de weg, dat zal ook wel meer controle geven en 'veiliger' zijn.
Ik snap al de geroep naar (schijn) veiligheid in onze maatschappij niet, het gaat er helemaal over.
Als iedereen een beetje persoonlijke verantwoordelijk neemt, is dat helemaal niet nodig.
Bernal had beter moeten opletten, dat heeft niet zoveel te maken met de tijdritfiets.
Froome had op zo'n dag met zoveel wind geen vol achterwiel moeten steken, dat is een risico dat hij bewust nam (wat het ongeluk er niet minder op maakte natuurlijk)
Ik snap al de geroep naar (schijn) veiligheid in onze maatschappij niet, het gaat er helemaal over.
Als iedereen een beetje persoonlijke verantwoordelijk neemt, is dat helemaal niet nodig.
Bernal had beter moeten opletten, dat heeft niet zoveel te maken met de tijdritfiets.
Froome had op zo'n dag met zoveel wind geen vol achterwiel moeten steken, dat is een risico dat hij bewust nam (wat het ongeluk er niet minder op maakte natuurlijk)
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Je kan best een paar simpele regels maken waardoor de innovatie niet in de weg staat en het veiliger wordt. Bij x hoeveelheid wind dichte wielen niet toestaan. Dat kan je eigen verantwoordelijkheid noemen, maar als er een renner met dicht wiel start dan doet iedereen dat.
Maar die profs zitten ook allemaal met het hoofd compleet naar beneden, of helemaal verscholen tussen de armen. Dus misschien is daar ook wat mogelijk.
Bernal keek gewoon naar beneden en reed pal tegen een geparkeerde bus aan. Das gewoon dom.
Verder wil ik best de innovatie in de weg staan.
Het ook prima zijn om gewoon 25 jaar terug in de tijd te gaan. Geen aero sturen en frames, 28v/32a spaaks wielen max 30mm velg. Velg of schijfremmen maakt niet uit, maar je kiest een van de twee aan het begin van t seizoen. Duurzaamheid kan je regelementair verhogen door te eisen dat bepaalde onderdelen minimaal x races meegaan. ( in autoracerij normaal ). Een hele grand tour op 1 fiets en 1 reservefiets en dus geen fiets uit de kast trekken voor die ene speciale etappe.
Het hoeft niet zo erg als de Japanse Keirin. Maar als je serieus nadenkt, de eeuwige zoektocht naar meer snelheid is gewoon een vorm van onze kapitalistische ziekte. En die zal altijd doorgaan zonder strenge regels. Een prof die vier/vijf frames of nog veel meer per jaar afschrijft is ook gewoon niet nodig. En al die aero tech heeft toch de topsnelheden weer met een paar km/h verhoogd. Moeten ze in de finale nu werkelijk de laatste 3km met 60km/h afleggen? Met iets minder aero tech gaan ze alsnog 55.
En de veiligheid en duurzaamheid van materiaal is al heel lang uit het oog verloren. Er zijn veel te lage minimale eisen aan de sterkte van sturen, zadels etc.
En zelfs met dat minder snelle materiaal rijden de echte profs toch nog wel hard zat hoor.
Maar die profs zitten ook allemaal met het hoofd compleet naar beneden, of helemaal verscholen tussen de armen. Dus misschien is daar ook wat mogelijk.
Bernal keek gewoon naar beneden en reed pal tegen een geparkeerde bus aan. Das gewoon dom.
Verder wil ik best de innovatie in de weg staan.
Het ook prima zijn om gewoon 25 jaar terug in de tijd te gaan. Geen aero sturen en frames, 28v/32a spaaks wielen max 30mm velg. Velg of schijfremmen maakt niet uit, maar je kiest een van de twee aan het begin van t seizoen. Duurzaamheid kan je regelementair verhogen door te eisen dat bepaalde onderdelen minimaal x races meegaan. ( in autoracerij normaal ). Een hele grand tour op 1 fiets en 1 reservefiets en dus geen fiets uit de kast trekken voor die ene speciale etappe.
Het hoeft niet zo erg als de Japanse Keirin. Maar als je serieus nadenkt, de eeuwige zoektocht naar meer snelheid is gewoon een vorm van onze kapitalistische ziekte. En die zal altijd doorgaan zonder strenge regels. Een prof die vier/vijf frames of nog veel meer per jaar afschrijft is ook gewoon niet nodig. En al die aero tech heeft toch de topsnelheden weer met een paar km/h verhoogd. Moeten ze in de finale nu werkelijk de laatste 3km met 60km/h afleggen? Met iets minder aero tech gaan ze alsnog 55.
En de veiligheid en duurzaamheid van materiaal is al heel lang uit het oog verloren. Er zijn veel te lage minimale eisen aan de sterkte van sturen, zadels etc.
En zelfs met dat minder snelle materiaal rijden de echte profs toch nog wel hard zat hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat veranderd als je een type pozzovivo van 52kg bent. Maar bij x hoeveelheid wind geen dicht achterwielwiel, voorwiel max 40mm.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Maar als het trainen op de openbare weg, op zo'n tijdritfiets, dan zo gevaarlijk is volgens Froome. Dan train je dat toch op een afgesloten wielerparcours?
Óf je accepteert dat je op de weg niet je houding traint met je hoofd omlaag. Ook goed. Óf je zet een paar remmetjes op de uiteinden van je aerobars tijdens het trainen.
Een baansprinter pakt toch ook niet zijn baanfiets om aan 75 km/u op de openbare weg tussen het verkeer zijn sprints te oefenen?
Een tijdrijder traint voor zijn tijdritten in wedstrijden waarbij de weg is afgezet. Dat je dan in onveilige posities kunt zitten betekend simpelweg dat je de oefening voor die posities van te voren ook op afgesloten parcoursen zou moeten (of kunnen) doen. Als het bij jou op straat te gevaarlijk is.
Dat is toch een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Óf je accepteert dat je op de weg niet je houding traint met je hoofd omlaag. Ook goed. Óf je zet een paar remmetjes op de uiteinden van je aerobars tijdens het trainen.
Een baansprinter pakt toch ook niet zijn baanfiets om aan 75 km/u op de openbare weg tussen het verkeer zijn sprints te oefenen?
Een tijdrijder traint voor zijn tijdritten in wedstrijden waarbij de weg is afgezet. Dat je dan in onveilige posities kunt zitten betekend simpelweg dat je de oefening voor die posities van te voren ook op afgesloten parcoursen zou moeten (of kunnen) doen. Als het bij jou op straat te gevaarlijk is.
Dat is toch een stukje eigen verantwoordelijkheid.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013