Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

zorba
Forum-lid

zorba 14 nov 2011 19:50

Heel erg gaaf... Heb even op het Raha revolution forum zitten kijken en trof foto's van het fietsen op het F1 circuit, ziet er heel tof uit zeker met de verlichting aan!! Heb er helaas niets te zoeken anders was dat één van de agenda punten geweest! Veel fietsplezier daar iig en denk ook af en toe eens aan de Hollandse blubberige zondag ochtend veldtoertochtjes :D
Do not CROSS the road!

desmoose
Forum-lid

desmoose 26 nov 2011 17:36

Gisteren heb ik een Wilier Cento frame gekocht voor m'n vrouw. Het is een tweedehands geworden, ze begint met fietsen.

Het is er eentje geworden zoals de foto hieronder. Daarnaast heb ik Mavic Ksyrium Elite wielen een een 105 5700 groep in het zwart weten te bemachtingen. Wanneer hij af is post ik wel weer een fotootje :-)

Afbeelding

innuendo
Forum-lid
Contact

innuendo 26 nov 2011 18:23

Leuk cadeautje !

desmoose
Forum-lid

desmoose 26 nov 2011 19:48

innuendo schreef:Leuk cadeautje !
Bosje bloemen gaat ook vervelen he... :lol:

rjgmjorissen
Forum-lid

Gebruikersavatar rjgmjorissen 30 nov 2011 18:18

mnslingerland schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

just arrived! in het echt VEEEEEL mooier dan op internet folders etc
Moetnog worden afgemaakt (oa pedalen, bidonhouders, stuurlint, vorkpijp afzagen)
Maat: L
gewicht: 6.3 kg zoals afgebeeld

Grotere afbeeldingen, lukt niet... :-(
-Op verzoek kan ik de originele foto's naar je pm-en
-Op verzoek kan ik van een bepaald onderdeel foto's maken
Vette bike!!!! Topper!
biciclette da corsa italiane, pura passione

rjgmjorissen
Forum-lid

Gebruikersavatar rjgmjorissen 30 nov 2011 18:25

Mijn eigen Wilier Gran Turismo

Afbeelding
biciclette da corsa italiane, pura passione

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 02 dec 2011 08:09

rjgmjorissen schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

just arrived! in het echt VEEEEEL mooier dan op internet folders etc
Moetnog worden afgemaakt (oa pedalen, bidonhouders, stuurlint, vorkpijp afzagen)
Maat: L
gewicht: 6.3 kg zoals afgebeeld

Grotere afbeeldingen, lukt niet... :-(
-Op verzoek kan ik de originele foto's naar je pm-en
-Op verzoek kan ik van een bepaald onderdeel foto's maken
Vette bike!!!! Topper!
Oei wat mooi !

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 02 dec 2011 11:11

Wel handig zo'n fiets, in december zet je 'm in de woonkamer en hoef je geen kerstboom meer te kopen :lol: Zonder dollen, het is een prachtige fiets maar naar mijn smaak is het thema rood iets te consequent doorgevoerd; kabels, shifterrubbers, derailleurklem, extra stickers op de wielen - het leidt de aandacht af van het schitterende frame.

basko
Forum-lid

basko 02 dec 2011 12:36

lvgh schreef:... naar mijn smaak is het thema rood iets te consequent doorgevoerd...
dat vind ik nou ook. Zoals ik het zie puur marketing zodat je er bijpassende (qua design) stuurpen zadel etc bijna wel bij MOET kopen...

dario
Forum-lid

dario 02 dec 2011 14:08

Wow... Als ik dit raspaardje zie kan ik niets anders dan mijn mening, dat enkel een fiets met rechte lijnen er strak kan uitzien, bijstellen! :o
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Wilier_Oman
Forum-lid

Wilier_Oman 03 dec 2011 18:51

Hey ik dacht dat ik de enige Wilier in het midden oosten had! Gelukkig zie ik dat mijn izoard in heel goed gezelschap verkeert - proficiat met de nieuwe aankoop.
Eigenlijk vind ik het heel sneu om fotootjes van fietsen op websites te laden maar nu ik ben begonnen met mijn fiets regelmatig te poetsen kan dit er dan ook nog wel bij.
http://imageshack.us/photo/my-images/215/img2186u.jpg/
Afbeelding

Ik ben pas 3 jaar geleden begonnen met fietsen en heb een dik jaar geleden mijn 2e hands Giant/ultegra verruild voor fatsoenlijk midlife crises carbon en ik ben dik tevreden met mijn wilier – alleen komt er nogal regelmatig speling in het balhoofd en luistert de afstelling van de 11 Sp chorus ook nogal nauw. Het schakelt wel sneller dan de ultegra maar het is wel onderhoudsgevoeliger en dat is niet echt handig in het midden oosten terwijl mijn technische capaciteiten een sterk theoretisch karakter hebben. Ik heb een 12-29 cassette met 50/34 voor en op sommige hellingen in Oman (> 15%) is het voor mij echt ondoenlijk om dan nog met 80 rpm te blijven fietsen. Aan het andere eind van het spectrum schiet de 50x12 combi (soms) te kort.

Leuk om over de belevenissen in Abu Dhabi te lezen, ik heb een paar keer het Jebel Hafeet klimmetje gedaan in Al Ain. Als ik nog eens in Abu Dhabi moet zijn zal ik zorgen dat het op dinsdag is – lijkt me geweldig om op een formule 1 circuit te fietsen. .

Je zou eens in Oman moeten komen fietsen, in vergelijking met Abu Dhabi vermoed ik dat er hier wat interessantere routes zijn. Er zijn hier niet zo heel veel fanatieke fietsers maar we hebben wel een gezellig clubje met misschien 5 fietsers die zeker 1 keer per week fietsen.
Dit is het rondje wat we vaker op donderdagochtend fietsen en dat kan je ook nog in de zomer doen zonder meteen van de fiets af te vallen. Het is relatief vlak. http://connect.garmin.com/activity/132003608
Dit rondje http://connect.garmin.com/activity/114777878 is met een behoorlijke uitbreiding en 1 leuk klimmetje, fietsen we zelden want behalve fietskampioenen zijn we ook nog liefdevolle echtgenoten en zorgzame vaders.
Dan is dit de Jebel Akhdar klim (http://connect.garmin.com/activity/132226625), waar Gesink de basis legde voor zijn overwinning in de Tour of Oman, helaas hoefden de tourrijders maar een klein stukje van deze berg op te klimmen. Als je boven op de berg bent kun je nog een geweldig stuk op het plateau fietsen met ook hele heftige klimmetjes. http://connect.garmin.com/activity/114777271
Nog een mooie rit rond Muscat: http://connect.garmin.com/activity/132224194 met een verkeersluw gedeelte waar je hoogstens wat geiten en kamelen tegenkomt.
En dan als laatste mijn favoriete korte ritje rondom Muscat, dit bevat ook de route waar Gesink zijn tourzege veilig heeft gesteld door Cancellera te verslaan in een tijdrit. http://connect.garmin.com/activity/129411103

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 10 dec 2011 18:52

@mnslingerland: Geweldig mooie fiets. Ik denk dat ik ook de campa SR crank mooier zou vinden, maar dit is zeker niet sappelen. Leuk om te lezen dat je in AD woont. AD staat nog op mijn lijstje van steden die ik asap wil bezoeken. Ik ben ook gek van Dubai en vooral Oman. Ik ben vorig jaar met een huurauto van Dubai naar Muscat in Oman gereden. Geweldige trip en Oman is erg mooi. We hebben er vrienden wonen dus we komen daar zeker terug. Mooi land, aardige mensen en voor mij het echte midden-oosten.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie