Heb naar de geo gekeken en ik ben het met jou eens. Ik denk dat dit een prima fiets is voor heel veel mensen waarbij je zonder een spacertoren een goede positie kunt aannemen.
BMC
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40084
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hmm...... nog niet overtuigd.
13 in dozijn looks, ook weer een lelijke overbodige toolbox in het frame en die uitsparing in de staande buis oogt heel onnodig icm een raceband.
Nee, BMC heeft veel mooiere, meer aansprekende fietsen gemaakt dan deze.
13 in dozijn looks, ook weer een lelijke overbodige toolbox in het frame en die uitsparing in de staande buis oogt heel onnodig icm een raceband.
Nee, BMC heeft veel mooiere, meer aansprekende fietsen gemaakt dan deze.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zie het niet zozeer als voordeel. Juist 2 a 3cm spacers zorgen voor veel comfort.
Sommige vinden geen spacers mooi. Ik vind dat niet perse, maar dat is persoonlijk.
? Wasbeer hier volg ik je niet hoor. Spacers geven geen comfort, het is de zitpositie.
Je kan comfortabeler zitten op een endurance fiets zonder spacers als met een racefiets met 2cm a 3cm spacers. Verschil is puur de drop (en reach) , een heel agressieve geo fiets kan met 3cm spacers nog steeds 'te diep' zitten...
Je kan comfortabeler zitten op een endurance fiets zonder spacers als met een racefiets met 2cm a 3cm spacers. Verschil is puur de drop (en reach) , een heel agressieve geo fiets kan met 3cm spacers nog steeds 'te diep' zitten...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Spacers geven zeker wel comfort. De stuurbuis kan namelijk veel meer veren/buigen.
Dat is echt een aanzienlijk verschil in comfort, veel meer dan al die geclaimde waardes met een platte achtervork doorgebogen chainstays etc.
Nu moet dat geen reden zijn om anders te gaan zitten.
Je moet gaan zitten hoe je moet zitten. Maar het is echt wel een verschil.
Dat is echt een aanzienlijk verschil in comfort, veel meer dan al die geclaimde waardes met een platte achtervork doorgebogen chainstays etc.
Nu moet dat geen reden zijn om anders te gaan zitten.
Je moet gaan zitten hoe je moet zitten. Maar het is echt wel een verschil.
Sorry maar daar geloof ik echt geen snars van. Als het al iets van comfort zou geven zal 0,5 Bar minder in je band al procentueel veel meer effect hebben op het comfort als die geringe flex in de stuurbuis. Stuurpen en stuur zullen ook veel meer flex comfort gaan geven als een beetje uitsteek van de vork.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
0,5 bar minder in je band geeft altijd meer comfort dan wat dan ook in je frame, dat ben ik met je eens.
Een canyon aeroad geeft met een halve bar minder, meer comfort dan een edurace.
Maar 2cm spacers tov 0cm spacers is echt wel goed merkbaar. Zeker bij bv een ovale/halfvierkante stuurbuis die een aantal merken voeren.
Probeer maar 2cm spacers en dan voor op je stuur hangen, zeg even dat ie dan 15 tot 20mm veert, dan mag je daar met 0cm zomaar 5mm vanaf halen.
Een canyon aeroad geeft met een halve bar minder, meer comfort dan een edurace.
Maar 2cm spacers tov 0cm spacers is echt wel goed merkbaar. Zeker bij bv een ovale/halfvierkante stuurbuis die een aantal merken voeren.
Probeer maar 2cm spacers en dan voor op je stuur hangen, zeg even dat ie dan 15 tot 20mm veert, dan mag je daar met 0cm zomaar 5mm vanaf halen.
Deze is toch lichtgrijs, niet ? Zou ik ook wel eens in het echt willen zien.
https://be.bmc-switzerland.com/collecti ... -10604-004
Prijsverschil met deze is wel groot (beide Ultegra Di2), vooral omdat ik in beide gevallen toch voor een andere wielset zou gaan.
https://be.bmc-switzerland.com/collecti ... -10605-002
Ik ben gecharmeerd door dit model (https://www.mantel.com/be/bmc-teammachine-slr-five), maar ik zit er een beetje mee in mijn maag dat die bij elke fietsenmaker vlot 1.000€ meer kost dan bij Mantel..
Heeft iemand ervaring met de online aankoop van een fiets bij Mantel? Of iemand ervaring met dit specifieke model?
Ik ben trouwens handig genoeg om regelmatig onderhoud zelf uit te voeren, maar remleidingen ontluchten, trapaslagers vervangen ed laat ik liever over aan een fietsenmaker. En die is waarschijnlijk niet zo happig om een Mantel-fiets onder handen te nemen..
Heeft iemand ervaring met de online aankoop van een fiets bij Mantel? Of iemand ervaring met dit specifieke model?
Ik ben trouwens handig genoeg om regelmatig onderhoud zelf uit te voeren, maar remleidingen ontluchten, trapaslagers vervangen ed laat ik liever over aan een fietsenmaker. En die is waarschijnlijk niet zo happig om een Mantel-fiets onder handen te nemen..
Vragen staat vrij. Ik doe tegenwoordig alles zelf, maar in principe zou er wel een fietsenmaker te vinden moeten zijn die je fiets in onderhoud wil nemen.nverhelst schreef: ↑12 apr 2024 09:20 Ik ben gecharmeerd door dit model (https://www.mantel.com/be/bmc-teammachine-slr-five), maar ik zit er een beetje mee in mijn maag dat die bij elke fietsenmaker vlot 1.000€ meer kost dan bij Mantel..
Heeft iemand ervaring met de online aankoop van een fiets bij Mantel? Of iemand ervaring met dit specifieke model?
Ik ben trouwens handig genoeg om regelmatig onderhoud zelf uit te voeren, maar remleidingen ontluchten, trapaslagers vervangen ed laat ik liever over aan een fietsenmaker. En die is waarschijnlijk niet zo happig om een Mantel-fiets onder handen te nemen..
Willen ze dat niet, dan laat ik die meestal toch links liggen.
Je moet niet vergeten dat onderhoudswerkzaamheden ook gewoon een inkomstenbron is voor een fietsenmaker.
Je betaalt er gewoon netjes voor.