Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 nov 2010 18:01

Mooie, rustig ogende fiets! Vond het (destijds) erg jammer dat Gazelle deze fiets (dit frame) maar zo kort in het programma heeft gehad en dat er relatief moeilijk aan te komen was. Maar ik ben nu ook erg gelukkig met m'n Planet-X:d!
Fraaie compositie trouwens, deze foto!
60 x Ventoux

rien
Forum-lid

rien 29 nov 2010 23:53

ik zit in dubio. Litespeed Ghisallo of een Nicholas Astraeus?
De Ghisallo is een aanbieding, en daarom slechts 200euro duurder dan de Astraeus.
De litespeed is veel lichter, maar er zijn verder niet zulke lichte titanium frames, en dat zal niet voor niets zijn heb ik het gevoel.

charite
Forum-lid

charite 30 nov 2010 10:57

Rien schreef:ik zit in dubio. Litespeed Ghisallo of een Nicholas Astraeus?
De Ghisallo is een aanbieding, en daarom slechts 200euro duurder dan de Astraeus.
De litespeed is veel lichter, maar er zijn verder niet zulke lichte titanium frames, en dat zal niet voor niets zijn heb ik het gevoel.

Voor het lichte (frame) moet je geen Ti nemen. Je kan je fiets wel lichter maken met de andere onderdelen, wielen ect ect. Daar is wel winst te behalen. Een fiets van 7 kilo of eronder is geen groot probleem meer vandaag-de-dag.

Wat betreft de Litespeed of Nicholas, ga ze beiden eens bekijken en kijk welke beter past qua geometrie. Ik heb voor (ongeveer) dezelde keuze gestaan. De VN is een mooie fiets. De Litespeed idem.

Ikzelf heb uiteindelijk voor een Litespeed Icon gekozen, die kon ik voor een leuk prijsje op de kop tikken in de juiste maat maar het had ook zo maar een ander merk kunnen zijn. Er zijn genoeg mooie Ti merken te vinden heb ik de afgelopen tijd ondekt. Dit met wat hulp van mensen op het Forum.

Cheers,

Peter

wasje
Forum-lid

wasje 30 nov 2010 12:39

Hoi,

Ik heb me zojuist ook ingelogd op deze site. Na jaren op een alu fiets gereden te hebben wou ik mezelf een nieuwe bolide cadeau doen, omdat ik helemaal weg ben van al de titanium fietsen hier ben ik mezelf gaan orienteren naar een Van Nicholas - Lynskey of Litespeed. Na meer dan 1 jaar overwegen heb ik 2 weken geleden een Van Nicholas Astraeus kader besteld. Ondertussen ook alle onderdelen in huis gehaald zodat ik hem zaterdag heb kunnen opbouwen. Zondag namiddag al een kort ritje gedaan en ik moet zeggen hij bolt fantastisch. Hieronder de link naar een paar foto's. Laat maar horen wat je ervan vindt (positief/negatief)

Groeten
Wasje

http://img542.imageshack.us/img542/674/dscn0096.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/6254/dscn0092s.jpg

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 30 nov 2010 12:52

Wasje schreef:Hoi,

Ik heb me zojuist ook ingelogd op deze site. Na jaren op een alu fiets gereden te hebben wou ik mezelf een nieuwe bolide cadeau doen, omdat ik helemaal weg ben van al de titanium fietsen hier ben ik mezelf gaan orienteren naar een Van Nicholas - Lynskey of Litespeed. Na meer dan 1 jaar overwegen heb ik 2 weken geleden een Van Nicholas Astraeus kader besteld. Ondertussen ook alle onderdelen in huis gehaald zodat ik hem zaterdag heb kunnen opbouwen. Zondag namiddag al een kort ritje gedaan en ik moet zeggen hij bolt fantastisch. Hieronder de link naar een paar foto's. Laat maar horen wat je ervan vindt (positief/negatief)

Groeten
Wasje

http://img542.imageshack.us/img542/674/dscn0096.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/6254/dscn0092s.jpg

Ziet er super uit!!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

charite
Forum-lid

charite 30 nov 2010 13:07

Mooi hoor, vertel eens iets over de afmontage.

Ben benieuwd naar en je motivatie over je keuzes.

cheers,

Peter

wasje
Forum-lid

wasje 30 nov 2010 13:09

body, bedankt om de foto op de site te plaatsen,ik ben nogal een leek op dat gebied

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 30 nov 2010 13:11

charite schreef:Mooi hoor, vertel eens iets over de afmontage.

Ben benieuwd naar en je motivatie over je keuzes.

cheers,

Peter

En gewicht.

@Wasje
Graag gedaan.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

rien
Forum-lid

rien 30 nov 2010 13:25

Helemaal mijn smaak. Een zwarte onderdelen groep vind ik toch het mooist op een tit frame. Wat voor wielen zijn het?

wasje
Forum-lid

wasje 30 nov 2010 13:33

Aangezien ik altijd al shimano had wou ik hierbij blijven. Op mijn vorige fiets had ik Ultegra maar nu wou ik een zwarte afmontage dus Shimano 105.
De trippel wou ik omdat ik toch meerdere keren per jaar de hellingen ga opzoeken, en ik kan voor geen meter bergop maar doe het wel graag.
Het stuur is een FSA wing pro 44cm + fsa stuurpen.
Balhoofd Chris King
Zadel fizik gobi xm
Zadelpen carbon merk onbekend
Wielen Kuiper ACC 50mm (gewoon omdat ik deze mooi en sober vond)
Pedalen Speedplay (overgeplaats van vorige fiets)
Cassette Marchisio 13-25 (13-15-16-17-18-19-20-21-23-25)

wasje
Forum-lid

wasje 30 nov 2010 13:44

Ik heb hem zondag eens op de weegschaal geplaatst en kwam op 8,7 kilo uit

corniel
Forum-lid HC

corniel 30 nov 2010 14:06

@Wasje: ik zie overeenkomsten. ;)

Stuurlintje vind ik zelf heel lelijk, maar dat schijnt heel persoonlijk te zijn. Ik zou voor RVS (of tita ;)) bidonhouders gaan.

Die decal op je voorvork: is dat bewust, of kreeg je die er niet af? En als je geld overhebt: FSA heeft ook hele mooie zwarte trippel crankstellen.

En het moge duidelijk zijn dat ik deze fiets mooi vind. :)

Plaats reactie