Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jan 2009 01:01

lancev7 schreef:De alpe d'huez triatlon, zou dus gereden gaan worden met een vergelijkbare setup als je gebruikte in monaco? erg netto combo.



ÀLS ik die triathlon dus doe (probleem is dat hij 3 dagen voor de IM70.3 Antwerpen plaatsvindt, en ik niet weet of dat combineerbaar is). Maar ik zou die stuurcombo dan wel op een tijdritfiets (P2 of P3) plaatsen, want de rest van het parcours is veel sneller dan dat van Monaco.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 03 jan 2009 15:57

die Look is echt prachtig, Look is na mijn idee een van voorlopers betreft frames. Die niet als vele andere merken een wannebe p3 achtige fiets maakt.
Toch gaan ze ook wel beetje tegen de richting in, vreemde maten die ze al jaren lang gebruiken, eerst de zadelpennen nu de trapas.

was de mooiste fiets van bike motion sowieso. jammer dat het xentis stuur niet zo stijf is, want persoonlijk vindt ik dat een erg mooi stuur, vooral de witte variant.



Nogmaals over de p2,

afgelopen week ben ik bij mij fietsenmaker geweest en hij vertelde dat een p2 afgemonteerd met koersstuur met opzetstuur prima kon, de rij eigenschappen zijn eerst wel iets wennen, maar voor mij als triatleet met 1 á 2 stayerwedstrijden van de 10 triatlons per jaar wel een mooie oplossing.

Ivm met mijn budget :) anders had ik natuurlijk allang de bovende look gekocht :)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 jan 2009 16:04

Je zal er best hard mee kunnen rijden maar ik ben niet zo gecharmeerd van de looks van de look. Net of iemand ermee tegen een boom is aangereden. :)

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 03 jan 2009 19:42

Ik was dit jaar ook bij de Bikemotion in Utrecht om daar eens te kijken naar de tijdritfietsen
De Look KG 596 daar was ik op slag verliefd op geworden een schitterend frame en design
De prijs echter vond ik veel te hoog en mijn uiteindelijke koop is een Cervelo P 3 Carbon 2009 geworden
Had de Look KG 596 ongeveer de prijs van de Cervelo P 3 dan was het de Look KG 596 geworden maar 5000 Euro voor alleen een frame

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 03 jan 2009 21:18

Daveke schreef:Wat is er meer aero?
Als je dat kan uitvogelen is de keuze zo gemaakt.
Speci is al niet al te goed uit testen/vergelijk gekomen met de P3C en de Planet X is ook niet echt mega-aero. Ik heb zelf hetzelfde frame als de planet X en ben er erg tevreden van.
Welke past je het beste?


Ze passen beide goed, dus dat is het probleem niet. Het gaat overigens over de oude alu Transition. Kwalitatief een zeer goed frame, maar wel gedateerd. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar...

Waar heb jij je frame vandaan? Foto?

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 03 jan 2009 22:25

Persoonlijk vind ik dat Look frame wel erg fraai, maar wel jammer dat het achterwiel er niet goed op aansluit, dat kan toch beter / mooier hoor.
De combi met de Xentis TT wielen vind ik erg geslaagd.
Het stuur darentegen vind ik echt aartslelijk, zeker met al die losse kabels ziet het er niet uit.
Maar als alternatief voor een P3 doet zo'n Look wel mee, maar... financieel is t wel een aderlating.
Dus niet geheel onlogisch dat een P2/P3 zo populair is.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 10 jan 2009 13:02

Hierbij dan ook mijn nieuwe TT-bike:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu maar hopen dat de dooi snel inzet, wat regen om die bergen pekel weg te spoelen en dan een mooie zonnetje! Tot die tijd kan ik nog wat spelen met de instellingen..

Ik zoek alleen nog een fietskoffer, koffer bij bijv. Rose passen niet (ivm ISP). Heeft iemand daar toevallig een suggestie voor?
survival of the fittest

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 10 jan 2009 14:24

woooow prachtige fiets, die verbinding tussen staande en liggende achtervork is ook heel speciaal en mooi, maar toch een klein stukje van het frame dat niet zo aero is denk ik.
Als je nog wat gaat spelen met de instellingen, kan je misschien eens proberen het stuur wat lager te zetten want dat lijkt me wel heel hoog te staan.
En moest je toch ooit eens een ander voortandwiel kopen, kan je misschien een Gebhardt GIP aero tandwiel kopen, ik heb er zo net een besteld (50 euro+8 euro verzending uit tscechië), k heb het nog niet aangehad, maar het is wel bedoeld om op zo'n FSA cranck te zetten als jij hebt (op wegfiets).
Ik post nog wel eens een foto ervan als ik het heb.
Verder nog heeel veel plezier met je nieuwe fiets, maar dat zal zo te zien wel lukken :d

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 10 jan 2009 15:17

Ik heb vorige maand een fietspositie bepaling gedaan bij Chris Brands in Amerongen, en volgens deze maten moet moet het stuur inderdaad nog een stukje naar beneden...
survival of the fittest

ernienator
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2008 10:52

ernienator 10 jan 2009 20:49

Thor

Kan en mag ik het adres van chris brands of zijn site. ben ook van plan om mijn zithouding te laten analyseren.

Ik hoor het wel
groetjes
Het leven is zo mooi op een Cervelo

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 10 jan 2009 21:05

Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 10 jan 2009 21:07

columbus schreef:woooow prachtige fiets, die verbinding tussen staande en liggende achtervork is ook heel speciaal en mooi, maar toch een klein stukje van het frame dat niet zo aero is denk ik.
Als je nog wat gaat spelen met de instellingen, kan je misschien eens proberen het stuur wat lager te zetten want dat lijkt me wel heel hoog te staan.
En moest je toch ooit eens een ander voortandwiel kopen, kan je misschien een Gebhardt GIP aero tandwiel kopen, ik heb er zo net een besteld (50 euro+8 euro verzending uit tscechië), k heb het nog niet aangehad, maar het is wel bedoeld om op zo'n FSA cranck te zetten als jij hebt (op wegfiets).
Ik post nog wel eens een foto ervan als ik het heb.
Verder nog heeel veel plezier met je nieuwe fiets, maar dat zal zo te zien wel lukken :d


Gebhardt is zeker een aanrader; zeker als het gaat om duurzaamheid; gaan zo'n 20.000k op dat tandwiel mee als het niet meer is :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

Plaats reactie