Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

Karsbultema
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2012 10:24

Karsbultema 09 jul 2012 21:48

Hallo iedereen,

na een paar jaar op een 2de hands fiets te hebben gereden is het voor mij nu tijd geworden voor een nieuwe fiets. :D :D

Ik had eerst mijn oog laten vallen op de Cube Peloton Race, maar deze is in mijn maat niet meer leverbaar. Nu twijfel ik tussen de peloton SL en de Agree GTC. Wie kan mij van advies
voorzien wat nu een "betere" keuze is?

Ik rijd gemiddeld tussen de 3500 en 4500 km per jaar. Voornamelijk in Nederland maar ook in Sauerland, Zwitserland en dit jaar voor het eerst met de Alpe d'HuZes.

Alvast bedankt.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 jul 2012 16:12

Een peleton is een alu frame een agree gtc ( gran turismo CARBON).

Dat is verschil 1. Daarnaast welke agree gtc heb je op het oog? Er zijn nog al een aantal types.
De agree is in princiepe een stapje hoger, laat je budget het ( makkelijk) toe, zou ik voor de agree gaan.

Wel handig is je gewicht en het doel te weten, ga je bv ook kasseien fietsen of ( grote) toertochten.

Karsbultema
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2012 10:24

Karsbultema 10 jul 2012 19:25

wasbeer2006 schreef:Een peleton is een alu frame een agree gtc ( gran turismo CARBON).

Dat is verschil 1. Daarnaast welke agree gtc heb je op het oog? Er zijn nog al een aantal types.
De agree is in princiepe een stapje hoger, laat je budget het ( makkelijk) toe, zou ik voor de agree gaan.

Wel handig is je gewicht en het doel te weten, ga je bv ook kasseien fietsen of ( grote) toertochten.
Gewicht is rond de 80kg. Ik ben niet van plan om tochten over kasseien te gaan fietsen, vorig jaar gedaan maar dat ik me niet echt goed bevallen.
Langere toertochten zeker wel. Welke types Agree gtc zijn er dan? Op de website van de fm en cube zelf kom ik alleen de normale uitvoering tegen:
http://www.cube.eu/nl/road/pro-comp/agree-gtc/ of http://www.deboertweewielers.nl/collect ... _agree_gtc Ik weet dat het er een is met een triple
105 uitvoering.

Voor het budget maakt het me nu niet zoveel uit, tot aan een zekere grens natuurlijk. Maar ik geef nu liever 1400 uit aan een fiets waar ik langer plezier van
zal krijgen dan 1100 aan één waarvan ik wellicht toch weer begin te twijfelen of ik de goede keuze heb gemaakt.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 jul 2012 22:25

Je hebt vier types agree, sl, race, pro en di2. Die staat ook op de site. De modellen zonder GTC in de naam zijn de alu varianten.

Degene met 105 is de race en met triple een prima keus. Met hetgeen wat jij schrijft zou ik dan voor de Agree gaan.

http://www.cube.eu/nl/road/" onclick="window.open(this.href);return false;

koertie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jul 2012 14:22

koertie 15 jul 2012 14:26

Ik ben gisteren enkele fietsenwinkels afgelopen in mijn geburen. Nergens nog een cube te vinden in mijn maat. :-s
Nu volgens de fm moest ik de site in het oog houden , want binnen 2 weken zouden de nieuwe modellen van 2013 uitkomen hadden ze me verteld.
Weten jullie hier iets meer van?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 15 jul 2012 14:32

koertie schreef:Ik ben gisteren enkele fietsenwinkels afgelopen in mijn geburen. Nergens nog een cube te vinden in mijn maat. :-s
Nu volgens de fm moest ik de site in het oog houden , want binnen 2 weken zouden de nieuwe modellen van 2013 uitkomen hadden ze me verteld.
Weten jullie hier iets meer van?
Lijkt me sterk, meestal worden de nieuwe modellen op Eurobike (Dld, eind augustus) of Bikemotion ( Ned, eind oktober) gepresenteerd...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

koertie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jul 2012 14:22

koertie 15 jul 2012 14:54

ik vond het ook redelijk vroeg en zelf nog niks van gevonden maar dan zullen we dan nog maar eens gaan kijken zeker :-)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 jul 2012 16:30

Welke fiets en welke maat zoek je dan?

Ze zullen best gepresenteert worden over twee weken, maar eerder dan oktober leverbaar zie ik niet zomaar gebeuren.

koertie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jul 2012 14:22

koertie 16 jul 2012 18:28

ik had achter een agree gtc gekeken. maar hoeft nu niet echt een carbon frame te zijn, alu mag ook.
ik heb cube maat 53 nodig.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 16 jul 2012 18:35

Bij de meeste merken zijn de fietsen momenteel uitverkocht, je zal geluk moet hebben dat je bij een fm op exact de fiets valt die je zoekt.
Bij Cube is het meestal eind Augustus wanneer de nieuwe modellen op de website komen, maar dan is het inderdaad zoals gezegd eerder Oktober wanneer ze leverbaar zijn. Bij bv Trek staan de nieuwe modellen nu al op hun website en zijn de meesten ook leverbaar.

Dus ofwel koop je iets in je maat dat bij je FM staat ofwel wacht je nog een paar maand :P

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 26 jul 2012 20:28

Als ik over een bult of kuiltje rij met mn racefiets(CUBE AGREE sl) dan hoor ik sinds kort een licht tikkend en krakend geluid aan mn voorvork,
Nu ben ik laatst in een fikse regenbui terecht gekomen.
Nu is mn vermoeden dat het gesmeerd moet worden.

heb het balhoofd los gedraaid. stuur los , spacers verwijderd. topcap enz ook nog de remlos.
zoals hier de uitleg http://www.fiets.nl/2011/07/29/fiets-on ... vervangen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen kan ik de voorvork niet verwijderen, er zitten dan nog 2 ringen verzonken (bewegend tenopzichte van elkaar) die ik er niet uitkrijg zonder hiervoor geweld te gebruiken, ben bang dat ik iets kapot ga maken.
Misschien kan iemand mij adviseren
groetjes

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 29 jul 2012 07:14

Is er al informatie / foto's beschikbaar over de Cube 2013 racefietsen?

Plaats reactie