Scott
-
- Forum-lid HC
Deels, ze missen een beetje de doelgroep voor het frame. De keuze is rechtop zitten, een langer balhoofd en minder stuurprecisie voor een laag bedrag.
Wil je een dergelijke setup i.c.m. een goede stuurprecisie dan kom je bij frames die minimaal 2 tot 4 keer zoveel kosten. Het is maar waar je voor kiest (frame komt er eigenlijk zeer goed uit en bij bijvoorbeeld een test van de Consumentengids komt het goedkoopste produkt met acceptabele eigenschappen er steevast als beste koop uit (ook niet goed maar je moet ergens voor kiezen).
Het blijft jammer dat er (op enkele producenten na) geen ontwikkeling meer wordt gestopt in aluminium frames en dat de resterende modellen elk jaar zwaarder en minder attraktief worden (eigenlijk heeft enkel storck en Schmolke nog wat topframes in hun programma en is de rest behelpen geworden)
Even een snelle foto geschoten van een opgebouwde R4, relatief "standaard" opgebouwd maar hij rijdt voor een nog acceptabel bedrag zeer goed (zonder meer één van de strakst sturende fietsen op de markt)
[img=http://img405.imageshack.us/img405/6311/hpim0417nv3.jpg]
Wil je een dergelijke setup i.c.m. een goede stuurprecisie dan kom je bij frames die minimaal 2 tot 4 keer zoveel kosten. Het is maar waar je voor kiest (frame komt er eigenlijk zeer goed uit en bij bijvoorbeeld een test van de Consumentengids komt het goedkoopste produkt met acceptabele eigenschappen er steevast als beste koop uit (ook niet goed maar je moet ergens voor kiezen).
Het blijft jammer dat er (op enkele producenten na) geen ontwikkeling meer wordt gestopt in aluminium frames en dat de resterende modellen elk jaar zwaarder en minder attraktief worden (eigenlijk heeft enkel storck en Schmolke nog wat topframes in hun programma en is de rest behelpen geworden)
Even een snelle foto geschoten van een opgebouwde R4, relatief "standaard" opgebouwd maar hij rijdt voor een nog acceptabel bedrag zeer goed (zonder meer één van de strakst sturende fietsen op de markt)
[img=http://img405.imageshack.us/img405/6311/hpim0417nv3.jpg]
-
- Forum-lid HC
Sommige mensen zijn echt niet te bekeren........ verhouding is op het ogenblik ongeveer 50-50 je moet wat.....
tja, kennelijk zijn er te weinig campa rijders ...
Mooie wieltje hè, die eastons. ..
Wel een hele lange stuurpen en lange zadelpen, het lijkt alsof de fiets , frame ietsje aan de kleine kant is.. een hele lange reach.
Verder mooi frampje hoor ..`k vind in het echt het rood er wat mooier van af komen dan hier op de foto.
Mooie wieltje hè, die eastons. ..
Wel een hele lange stuurpen en lange zadelpen, het lijkt alsof de fiets , frame ietsje aan de kleine kant is.. een hele lange reach.
Verder mooi frampje hoor ..`k vind in het echt het rood er wat mooier van af komen dan hier op de foto.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gaat die fiets naar een Wielertoerist?
Wat blijven die koehoorns toch een vreselijk rotzicht
Less is bore
-
- Forum-lid
@sharkman,
Mooie scott, lijkt mij ook wel wat, alleen dan met chorus.
Trouwens, wat zijn dat voor colnago's achter die scott op de foto.
Mooie scott, lijkt mij ook wel wat, alleen dan met chorus.
Trouwens, wat zijn dat voor colnago's achter die scott op de foto.
*PFW* schreef:Sharkman 1 schreef: Frame Speedster zal minimaal 1350-1400 gram zijn terwijl de CR1 rond de 1000 gram zit. CR1 vork zit in ieder geval onder de 400 gram en die van de speedster onder de 500 gram. Verschil dus ruw geschat 500 gram wat de meerprijs van de CR1 meer dan verklaard.
Scott geeft zelf 1180 op als gewicht. Is die opgave dan voor de xxs? Voor de CR1 geven ze 980 gram op.
De vork is met alu vorkbuis, dus misschien zelf wel 500+?
Hey,
Als het van enige help kan zijn mijn speedster S1 kader uit 2005 (full alu) maat L weegt 1420 gram aan de haak en de CR1 vork (uncut) 446 gram incl expander.
Toen gaven ze ook een gewicht op van 1190 gram voor het frame btw...
@Sharkman : mooi addict R4, als mijne scandium ooit komt te vervangen...
grt
- leocuypers
- Forum-lid
Daniel1975 schreef:Gaat die fiets naar een Wielertoerist?
Op deze foto is het inderdaad wel heel ernstig (zeg ik als Shimano-rijder...). Beetje de cominbatie tussen de plaatsing en het niet-al-te-sierlijke Ritchey stuur.
SpEric schreef: Mooie wieltje hè, die eastons. ..Wel een hele lange stuurpen en lange zadelpen, het lijkt alsof de fiets , frame ietsje aan de kleine kant is.. een hele lange reach.
Volgens mij vertekend deze foto nogal....
Ik ken de berijder, die is ca. 1.82. Volgens mij staat het zadel rond de 77/78 cm vanaf de BB en is de stuurpen 11, hoogstens 12 cm.