Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

wegpiraat
Forum-lid

wegpiraat 14 nov 2005 22:50

gecondoleerd en sterkte, cor01
vandaag na een erg zwaar weekend (veel drank, weinig slaap en de zaterdagmiddag daarvoor hard gereden) een relatief rustig rondje gereden. 52.5 km in 1:46. de eerste 50 min kalmaan, precies zo dat ik het wel warm kreeg, maar niet teveel zweette, het laatste half uur (minus even uitrijden) volle bak (kreeg het koud en zweten maakt dan toch niet meer uit). nu het kouder dan 10 graden wordt gaan mn gemiddeldes ook achteruit. gelukkig maak ik me daar steeds minder druk om. hometrainer momenteel in reparatie, mag deze week dus nog drie keer de kou opzoeken

neos
Forum-lid

neos 14 nov 2005 23:33

Hallo ik geloof dat het halve forum aan de drank is geweest dit weekend .Ik zelf was ook te beneveld om om op zondag te fietsen ,wat kan een kater gemeen zijn.
Nou dus vandaag maar eens een soort straf training gedaan .
Vol raggen in  het bos met zeer veel heuvels en dus ook het paardepad  ik moet zeggen dat de Coebergh er nu allemaal uit is .
@ Cor01 Gecondoleerd met het verlies van je beide vaders , ik weet wat je voeld ik mis mijn ouders ook nog elke dag maar denk maar zo als in het liedje Heilige Anthonius van Rowen heze.
Soms is het beter iets moois te verliezen ,beter verliezen dan dat je het nooit heb gehad........Sterkte Cor.
cornelli racing cycles Uden

cor01
Forum-lid

cor01 15 nov 2005 00:06

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 14 November 2005

Hallo ik geloof dat het halve forum aan de drank is geweest dit weekend .Ik zelf was ook te beneveld om om op zondag te fietsen ,wat kan een kater gemeen zijn.
Nou dus vandaag maar eens een soort straf training gedaan .
Vol raggen in  het bos met zeer veel heuvels en dus ook het paardepad  ik moet zeggen dat de Coebergh er nu allemaal uit is .
@ Cor01 Gecondoleerd met het verlies van je beide vaders , ik weet wat je voeld ik mis mijn ouders ook nog elke dag maar denk maar zo als in het liedje Heilige Anthonius van Rowen heze.
Soms is het beter iets moois te verliezen ,beter verliezen dan dat je het nooit heb gehad........Sterkte Cor.

Thanks Neos en wegpiraat..!
@Neos, Vond het al vreemd dat er geen fietsverslagje over je tocht van zondagochtend in stond. Begrijp nu waarom........!

"Afstappen is geen optie"

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 15 nov 2005 19:12

cor01 gecondoleert met je vader en schoonvader
Vandaag weer sins 2 weken met de mtb de bosse in geweest en me vaste rondje gefietst. Ik heb egt lekker gefiets 24 km in precies een uur en er was lekker motregen dus ik en me fiets kwamen weer lekker smerig thuis.
En om 20.00 uur ga ik nog ekkes een uurtje rpm'en (hopelijk is die mooie instructrice er weer, maakt het toch weer een stuk leuker)
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 15 nov 2005 21:14

Vandaag op de hometrainer eens errug goed werk verricht. Voor het eerst sinds een hele tijd kon ik ongeveer 4 watt / kg een half uur volhouden (in mijn geval 300 Watt (10 min 280, 305, 315); Erg tevreden mee. De laatste keer dat dat me echt goed lukte, is een paar jaar geleden. Waar het nu ineens aan ligt, weet ik niet (moeilijk te zeggen ivm verschillende medicijnen). Enig nadeel is dat de geur van een paar jaar geleden ook terug is: ammoniaklucht. Eddy Merckx schijnt dat ook gehad te hebben: het best in vorm als hij stonk. Alleen of het nu echt wel zo goed is. Ik begrijp dat de geur van verbrande eiwitten komt (spiercellen zijn eiwitten??). Nu denk ik niet dat Eddy zijn spieren aan het verbranden was, maar het blijft vreemd allemaal. Misschien eens een vraag aan FIETS stellen...

wegpiraat
Forum-lid

wegpiraat 15 nov 2005 21:58

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 15 November 2005

Vandaag op de hometrainer eens errug goed werk verricht. Voor het eerst sinds een hele tijd kon ik ongeveer 4 watt / kg een half uur volhouden (in mijn geval 300 Watt (10 min 280, 305, 315); Erg tevreden mee. De laatste keer dat dat me echt goed lukte, is een paar jaar geleden. Waar het nu ineens aan ligt, weet ik niet (moeilijk te zeggen ivm verschillende medicijnen). Enig nadeel is dat de geur van een paar jaar geleden ook terug is: ammoniaklucht. Eddy Merckx schijnt dat ook gehad te hebben: het best in vorm als hij stonk. Alleen of het nu echt wel zo goed is. Ik begrijp dat de geur van verbrande eiwitten komt (spiercellen zijn eiwitten??). Nu denk ik niet dat Eddy zijn spieren aan het verbranden was, maar het blijft vreemd allemaal. Misschien eens een vraag aan FIETS stellen...

komt mij bekend voor. ook vaak die ammoniaklucht op de hometrainer, terwijl ik dat buiten eigenlijk nooit heb. (Misschien is ie daar weggewaaid) sokken en fietsbroek, die echt behoorlijk stinken. en dan niet een dag later, vanwege niet uitspoelen, maar meteen erna.  Als het heel slecht voor je spieren is, dan zou ik uiteindelijk weinig progressie moeten hebben toch, maar dat is niet echt het geval.  En het gaat er wel heftig aan toe, maar zo absurd ook weer niet, denk ik. Lopen hier wel meer fanatiekelingen rond
je gaat trouwens toch pas eiwitten verbranden, als je glucosevoorraad op is? eerst vetten en koolhydraten, vooral de laatste bij hard rijden, en pas als je heel diep gaat over langere tijd, zonder goede aanvoer, eiwitten. dat laatste is zeker niet de bedoeling. is het niet gewoon melkzuur dat je ruikt, want de glucosevoorraad is voor een klein uurtje rammen, ongeacht de intensiteit toch redelijk toereikend. (iig in de meeste gevallen)

swind
Forum-lid

swind 15 nov 2005 22:09

Lekker een dik uur op de spinningfiets, met een RHCP dvd op de computer.
Het kan niet op tegen buiten fietsen, maar je moet toch iets nu het zo vroeg donker is.
Als ie gaar is kom ik terug

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 15 nov 2005 22:10

Je hebt gelijk dat de glucosevoorraad en vetvoorraad niet op kan raken in een uurtje flink trappen. Maar het is echt een typische ammoniaklucht, dezelfde lucht als de ammoniak waarmee je heel soms dingen schoonmaakt. Nu weet ik niet hoe melkzuur ruikt trouwens. Ik vind het iig de geur van een (spier)afvalproduct.
Dat je het vooral en alleen binnen op de hometrainer hebt, is ook mijn ervaring. Twee dingen zijn er altijd: heel erg flink zweten en een lange tijd op topvermogen. Misschien dat door het overmatige zweten dingen naar buiten sijpelen die normaal niet naar buiten komen? Feit blijft dat lange tijd niet gestonken heb (ook niet bij voor het gevoel flinke inspanningen.
Nog iemand zijn of haar lichtje hierover schijnen?

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 15 nov 2005 23:07

Goh, dat kater gevoel komt me bekend voor. Maar als je in de kroeg afspreekt om te gaan fietsen dan moet je wel ... Maar wat bleek: heerlijk gefietst! Door de bossen bij lage vuursche en toen over het parcours daar. Moet zeggen dat het een erg leuk parcours is. Lekker technisch. Maar ik moet nog wel even oefenen geloof ik ;)
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

rolandt
Forum-lid

rolandt 15 nov 2005 23:55

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 15 November 2005

Het kan niet op tegen buiten fietsen, maar je moet toch iets nu het zo vroeg donker is.

Ha leuk man, die zet ik ook vaak op als ik ga spinnen!Te gek hoor, zo hou ik het dan wel een uurtje vol.

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 16 nov 2005 12:06

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 15 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 15 November 2005

Ha leuk man, die zet ik ook vaak op als ik ga spinnen!Te gek hoor, zo hou ik het dan wel een uurtje vol.

wat is een RHCP dvd ????
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

eddiebouncer
Forum-lid

eddiebouncer 16 nov 2005 12:58

RHCP: Red Hot Chili Peppers
Mijn fiets is bezeten!

Plaats reactie