Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 23 sep 2014 20:52

O ja, leuk.
Zijn daar handige internet-tabelletjes voor? Dat ik dan op kan zoeken wat ik voor fiets mag.

Persoonlijk vind ik met een bolletjestrui aan en de fiets aan de hand gaan lopen op een Alpencol hilarisch (zo maar een voorbeeld) maar als iemand daar zijn fietsplezier uit haalt; go for it man.
Veni. Vidi. Fietsie.

Senza una Donna
Forum-lid

Senza una Donna 23 sep 2014 21:01

Haha geen idee...ik gun het ze ook van harte maar in mijn beeldvorming klopt er dan iets niet:)
Het gaat ook vaak gepaard met een te zwaar maar optisch mooier compact crankstel ipv een tripple.

DDX
Forum-lid HC

DDX 23 sep 2014 21:19

Tja prima als iemand zo'n dure fiets koopt, maar je ziets ze dan ook wel eens bij toertochten rijden met een spacetoren van 10cm.
Koop dan een frame die bij je (rustige toer gedrag) past.

knutmo
Forum-lid

knutmo 23 sep 2014 22:13

Let wel, vrijwel iedereen hier heeft een te dure fiets voor z'n niveau.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 23 sep 2014 22:20

Oh mijn god. Ik mag toch hopen van niet. Mijn fiets is door mijn vader gevonden...in een hoop oud ijzer. Wat zegt dat over mijn niveau? :o
Veni. Vidi. Fietsie.

knutmo
Forum-lid

knutmo 23 sep 2014 22:32

TumTumTum schreef:Oh mijn god. Ik mag toch hopen van niet. Mijn fiets is door mijn vader gevonden...in een hoop oud ijzer. Wat zegt dat over mijn niveau? :o

Jij bent Hors Categorie.

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 23 sep 2014 23:08

Nou voldoe ikzelf niet aan de meeste "juiste" fietser als ik dit topic mag geloven, maar volgens mij valt het rijden met een tijdrithelm op een normale racer tijdens een tourtocht ook wel in deze categorie wat imo echt niet kan.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Echo
Forum-lid

Echo 23 sep 2014 23:22

knutmo schreef:
TumTumTum schreef:Oh mijn god. Ik mag toch hopen van niet. Mijn fiets is door mijn vader gevonden...in een hoop oud ijzer. Wat zegt dat over mijn niveau? :o

Jij bent Hors Categorie.
:D :D :D
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 sep 2014 08:50

Dat is vintage, en retro, dus hip en zeker niet fout! Mazzelaar! ;)

En natuurlijk heeft iedereen een te dure fiets, maar zolang je er min of meer soignee uit ziet, een redelijke coupe de pedale hebt en niet al te stil valt bij >5 Bft. tegen of >5% helling omhoog, kom je er mee weg!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 24 sep 2014 10:41

Senza una Donna schreef:Een dikke bierbuik met een dure De Rosa al lopend op de Italiaanseweg. Ofwel, koop een fiets die bij je niveau past is mijn mening. Als je het geld hebt, leuk natuurlijk, maar kom op.
Als je al de Italiaanse Weg op moet lopen...

Anderzijds had ik ook echt wel op een De Rosa of andere veel te dure fiets gefietst als ik de centen had. Echt veel harder zou ik niet gaan fietsen, maar een hele mooie fiets maakt het fietsen zoveel leuker. Toen ik een paar maanden terug een nieuwe crosser kocht heb ik hem eerst een paar dagen in de huiskamer neergezet zodat ik er steeds naar kon kijken :D

EdRaket3
Forum-lid

EdRaket3 24 sep 2014 10:47

Met dure racefietsen is het hetzelfde als met sportauto's: je kunt ze pas betalen als je ouder bent en iets overgewicht hebt (uitzonderingen daargelaten). Natuurlijk levert het soms hilarische plaatjes op, maar ik zeg altijd: die mannen zitten wel op de fiets in plaats van thuis op de bank of in de kroeg te hangen. Respect daarvoor.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 24 sep 2014 11:42

Inderdaad. In mijn studentenperiode, waarin ik natuurlijk met fietsen had moeten beginnen, had ik nog geen eens geld voor nieuwe schoenen. Racefietsen waren objecten uit een onwerkelijk topsport bestaan of voor mensen met extreem veel geld. Ik zag ze alleen op tv.
Een gewone fiets had ik bij vlagen al niet omdat die constant gestolen werden of in grachten verdwenen.

Maar idd, ik heb ook respect voor mensen die met een inmiddels niet meer optimaal lijf zichzelf toch nog sportief in beweging zetten in plaats van alvast in een scootmobiel weg te zakken.
53x11 schreef: Dat is vintage, en retro, dus hip en zeker niet fout! Mazzelaar! ;)
Oh nee, dat betekend dat ik er zo'n vierkant hipsterbaardje bij moet laten groeien en zo'n would be petje bij op. En latte machiato drinken.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie