Vandaag gefietst in 2016
Vandaag laatste keer Vercors over, regende beetje/natte wegen maar morgen ga ik weer naar huis en wilde nog even stukje klimmen.
Col de Tourniol omhoog en afdalen langs de Col des Limouches.
https://www.strava.com/activities/682887753
Totaal deze vakantie 2089km en 29287hm gemaakt.
Col de Tourniol omhoog en afdalen langs de Col des Limouches.
https://www.strava.com/activities/682887753
Totaal deze vakantie 2089km en 29287hm gemaakt.
-
- Forum-lid
Oei, dat is balen.Gastheerg schreef: Helaas toen de echte heuvel kwamen sloeg m'n achterderailleur in m'n wiel. Einde oefening
Sinds 1980 heb ik ruim 500 offciele toertochten gereden en nog nooit uitgevallen door een val of pech..................
Jammer. Mooie rit (mooiste deel gingen we net aan beginnen) en ik ben op dit moment echt topfit. Dan wil je niet een kleine drie uur op een bankje zitten tot je maatje je je komt oppikken.................
En dan beter drie uur op een bankje zitten wachten op je fietsmaatje dan dat je door die derrie in je achterwiel een doodsmak had gemaakt en meerdere uren in het ziekenhuis op een stoel had moeten zitten toch?!Walter G schreef:Oei, dat is balen.Gastheerg schreef: Helaas toen de echte heuvel kwamen sloeg m'n achterderailleur in m'n wiel. Einde oefening
Sinds 1980 heb ik ruim 500 offciele toertochten gereden en nog nooit uitgevallen door een val of pech..................
Jammer. Mooie rit (mooiste deel gingen we net aan beginnen) en ik ben op dit moment echt topfit. Dan wil je niet een kleine drie uur op een bankje zitten tot je maatje je je komt oppikken.................
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
+1Zorro schreef:Walter G schreef:En dan beter drie uur op een bankje zitten wachten op je fietsmaatje dan dat je door die derrie in je achterwiel een doodsmak had gemaakt en meerdere uren in het ziekenhuis op een stoel had moeten zitten toch?!
Echt balen doe ik ook niet hoor en ik was inderdaad opgelucht dat ik snel uit kon klikken want je staat echt gelijk stil en bent behoorlijk uit balans.
Wat ik al schreef: 1e keer in ruim 500 toertochten. Dus daar kan ik wel mee leven
Met een racefiets zo'n geintje ook nog nooit eerder gehad. Wel een keer met de MTB.
Bij de Belgische friet hebben we ook eerder opgelucht gelachen dan zitten sjagerijnen.
En buiten de derrie is er niks stuk en ik ben daar nogal makkelijk in: "don't race what you can't replace" Een SR EPS aan barrels rijden kon je nog wel eens slecht van slapen
Dus na het ontbijt even een nieuwe bestellen. Pad richten en karren maar.
Wel gelijk deze tocht voor volgend jaar in de agenda gezet voor een herkansing
-
- Forum-lid
Ik heb ook een tocht voor volgend jaar die in de herkansing moet: de Green Mountain Tour in Pesse. Wel die kant opgegaan, maar alleen de VAM-berg gedaan.
Deze treinen zorgen voor een berg die er wel is gekomen.
Uitzicht op de voormalige DOMO-fabriek in Beilen vanaf de VAM-berg.
Deelnemers werden onthaald op muziek vanaf deze bus op de berg.
Deze treinen zorgen voor een berg die er wel is gekomen.
Uitzicht op de voormalige DOMO-fabriek in Beilen vanaf de VAM-berg.
Deelnemers werden onthaald op muziek vanaf deze bus op de berg.
-
- Forum-lid
Klein rondje gefietst vanmorgen. Stuurafstelling voelde niet goed dus na 32km weer thuis en even met de sleutels erbij
Niet vandaag gefietst, maar inderdaad vorige week zaterdag.puffdaddy schreef:Als het weer het toelaat gaan wij met 3 man aankomende zaterdag de Vennbahn ook fietsen,jwkeij schreef:Fantastisch verhaal met leuke foto's. De Vennbahn staat ook nog steeds op mijn lijstje!
de complete bahn en terug, zal iets van 260 km worden met de afstand naar de parkeerplaats er bij.
Staat ook al een tijdje op de"verlanglijst" en hoort dit jaar bij een van de uitdagingen van het jaar voor ons.
Paar weken geleden al gedeeltes van deze route gefietst tijdens een weekend Eifel.
Wel fietsen op toeristisch tempo, genieten van dit fietspaadje.
Hieronder de link naar het verslag, ook leuk voor de Eifel liefhebbers.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 2#p1128442
Bikers are not alone
Vanmorgen gestart met het volgende doel in mijn hoofd: 120 km met een gemiddelde van 27 km/h fietsen. Solo is me dit nog niet gelukt, dus ik wilde het eens gaan proberen. Het was toch lekker weer en ik was vrij vandaag.
Dus vanmorgen opgestapt rond 9 uur, weinig wind voorspelt in Zeeland, dus dat was prima. Via een lusje onder het Veerse meer langs naar de koffie met appeltaart in Kamperland. De stop had ik precies ingepland op 60 km. Het ging best lekker, de wind was goed te doen. Er was inderdaad niet zo veel windkracht en een beetje schommelend van zuid naar west, dus wat stukjes mee en stukjes tegen.
Na de appeltaart met koffie, de bidons weer gevuld en weer op pad. Via een klein lusje richting de Oosterscheldekering. De wind was wat aangetrokken merkte ik...mmm dat was niet de bedoeling, maar ik lag nog lekker op schema. Aan het eind van de Oosterscheldekering rechtsaf richting Zierikzee. Een mooi fietspad langs de Oosterschelde, aanrader. Goed fietspad, wel redelijk druk, maar zo langs het water: onbetaalbaar. De wind was alleen aangetrokken en gedraaid naar oost/zuidoost dus die ventilator stond precies op m'n kop.... mmmmm balen.
Het was ook al best warm geworden, dus dat werd afzien. De hartslag vloog omhoog en snelheid dus niet. Een klein stukje door Zierikzee over de haven en dan koers gezet naar de Zeelandbrug. De laatste 30 - 35 km waren afzien. Gelukkig weer veilig thuisgekomen, maar helemaal stuk. Uiteindelijk doel niet gehaald, jammer. De gemiddelde snelheid bleef steken bij 26,8 km/h. Wel trots op mijn 120 km toch van vandaag. Was niet makkelijk fietsen.
Dus vanmorgen opgestapt rond 9 uur, weinig wind voorspelt in Zeeland, dus dat was prima. Via een lusje onder het Veerse meer langs naar de koffie met appeltaart in Kamperland. De stop had ik precies ingepland op 60 km. Het ging best lekker, de wind was goed te doen. Er was inderdaad niet zo veel windkracht en een beetje schommelend van zuid naar west, dus wat stukjes mee en stukjes tegen.
Na de appeltaart met koffie, de bidons weer gevuld en weer op pad. Via een klein lusje richting de Oosterscheldekering. De wind was wat aangetrokken merkte ik...mmm dat was niet de bedoeling, maar ik lag nog lekker op schema. Aan het eind van de Oosterscheldekering rechtsaf richting Zierikzee. Een mooi fietspad langs de Oosterschelde, aanrader. Goed fietspad, wel redelijk druk, maar zo langs het water: onbetaalbaar. De wind was alleen aangetrokken en gedraaid naar oost/zuidoost dus die ventilator stond precies op m'n kop.... mmmmm balen.
Het was ook al best warm geworden, dus dat werd afzien. De hartslag vloog omhoog en snelheid dus niet. Een klein stukje door Zierikzee over de haven en dan koers gezet naar de Zeelandbrug. De laatste 30 - 35 km waren afzien. Gelukkig weer veilig thuisgekomen, maar helemaal stuk. Uiteindelijk doel niet gehaald, jammer. De gemiddelde snelheid bleef steken bij 26,8 km/h. Wel trots op mijn 120 km toch van vandaag. Was niet makkelijk fietsen.
is het fietsen aan het her-ontdekken
-
- Forum-lid
Kun je zeker trots op zijn! 0.2km van je doel is praktisch niks. Top. Ik moet eerst maar eens zien dat ik die afstand uberhaupt red
Vanmiddag een rondje gedaan van 52 km. Viel tegen. Was weinig wind voorspeld maar ik had het gevoel dat ik hem constant tegen had. Maar goed, zoals altijd weer heerlijk voldaan na thuiskomst
Vanmiddag een rondje gedaan van 52 km. Viel tegen. Was weinig wind voorspeld maar ik had het gevoel dat ik hem constant tegen had. Maar goed, zoals altijd weer heerlijk voldaan na thuiskomst