Pagina 121 van 259
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 10 jul 2017 11:57
door Joskovic
Sowieso wordt er verbazend weinig gesproken over velg- en schijfremmen in deze Tour. Terwijl dat eigenlijk toch zo'n hot topic was in het voorjaar.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 10 jul 2017 12:20
door wasbeer2006
vorig week verscheen er hier een bericht van brekende voorvorken door hete remleiding.
We moesten er allemaal om lachen ik ook.
Maar ik heb daar nog eens over nagedacht en vond het niet zo heel vreemd. dichte vork zon erop word zomaar 80 a 90 graden van binnen, dan iemand die niet kan remmen en blijft slepen en de 300 graden remleiding is zo bereikt. Ik geef toe extremen, maar dat het voor kan komen ja. die gaat dan in de hars kleven etc etc.
Nog gekker werd het toen ik vrijdag bij de FM precies zo,n verhaal hoorde dat trek hier een aantal door heeft gehad.
Zeg het maar......... Frapant is wel dat vooruitstrevende constructuers die ik hoog heb zitten het juist buitenom doen. Wellicht dus toch geen broodje aap.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 10 jul 2017 12:51
door Joskovic
Dan zou je eerder vroegtijdig fading verwachten, wat me aannemelijk lijkt, zeker omdat het zo'n klein volume is...zit wat in. Ontploffende vorken lijkt me te hoog gegrepen.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 10 jul 2017 17:34
door wasbeer2006
Dat lijkt mij ook, maar ik denk dat het dan meer zou zijn dat het al 10x te warm is geworden en het elke keer insmelt.
Ik zal eens bij mijn mtb aan de lijdingen voelen na idioot gebruik. van schijven weet ik dat je er dan een sigaretje mee aan kan steken..
Ik zal nog eens veder zoeken. Het lijkt mij ook wat sterk, andere kant je moet eens weten wat sommige kapot krijgen.
Iemand van 100kilo op een afdaling waar de remmen te lijden hebben en dan niet goed de rem gebruiken.
Opgesloten remleiding, geen koeling, zon op een matzwarte vork, deels al slepende rem.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 10 jul 2017 17:48
door Keezx
Een remlijding wordt lang niet zo heet als een remscheif, er zit nog een blok tussen en een remklauw die luchtgekoeld zijn.
Mijn inschatting: zal amper voelbaar zijn, beetje afhankelijk van het materiaal, ik vermoed dat het geen metaal is zoals bij zwaardere voertuigen.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 10 jul 2017 18:13
door wasbeer2006
Ik denk het ook, voordat de olie zo warm word en de leiding ook die vrijwel altijd kunstof eerst.
Eerst zit een een soort Liner, net asl bij een normale remkabel daaromheen een gevlochten draad en dan. de mantel, voordat daar zoveel warmte doorheen komt. pfff.
Meestal kunstof voor mtb,s heb je ook stealflex leiding, maar dat is om het uitzetten tegen te gaan. en bevat aan de buitenzijde ook een kunstof mantel.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 10 jul 2017 23:08
door Lcsmet
Reml
eidingen hebben niet zo veel te l
ijden als de remschijven.
Graag gedaan.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 16 jul 2017 13:43
door Infinito GB
Weet niet of ie al voorbij was gekomen. Eigenlijk gewoon een bevestiging van wat de meesten hier al beweren vang het begin van de discussie. Nu dus met onderbouwing.
https://m.youtube.com/watch?v=t0hKMgUEk ... e=youtu.be
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 16 jul 2017 14:32
door daniel1975
En dit is met carbon wielen. Bij nat pakt de disc (let op, dit is schokkend!!) wél 1.75% tijd!
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 25 jul 2017 22:42
door Karl66
De KNWU staat schijfremmen niet toe tijdens wedstrijden:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/283875 ... staan.html
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 25 jul 2017 23:23
door marcelb
Shit! Daar gaat mijn wedstrijdkalender.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 25 jul 2017 23:28
door Keezx
Lcsmet schreef: ↑10 jul 2017 23:08
Reml
eidingen hebben niet zo veel te l
ijden als de remschijven.
Graag gedaan.
Dus je denkt dat ik niet weet hoe je paasij schreift?