ging over het framefietsslak schreef:En Ultegra vs eTap, wielsetje, aerocockpit en nog zo wat (rest nog niet eens bekeken).
Maar ook de SL lijkt me verder n prima fiets, daar niet van, maar om nou alleen naar het gewicht te kijken....
Canyon
Drkjv schreef:ging over het framefietsslak schreef:En Ultegra vs eTap, wielsetje, aerocockpit en nog zo wat (rest nog niet eens bekeken).
Maar ook de SL lijkt me verder n prima fiets, daar niet van, maar om nou alleen naar het gewicht te kijken....
Maar toch: er zal voor dat prijsverschil meer inzitten dan een paar gram en een tikkie meer aero...
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Oud vs nieuw model. De R&D kosten van de oude zijn al terug verdiend, een oud model is voor een consument minder waard dan een nieuw model en zo kan ik nog wel meer mogelijkheden verzinnen.fietsslak schreef:Drkjv schreef:ging over het framefietsslak schreef:En Ultegra vs eTap, wielsetje, aerocockpit en nog zo wat (rest nog niet eens bekeken).
Maar toch: er zal voor dat prijsverschil meer inzitten dan een paar gram en een tikkie meer aero...
Waar zit het verschil dan tussen de SLX disc en de SL disc? De SL disc is reeds het "nieuwe" model.RuudRuud schreef:Oud vs nieuw model. De R&D kosten van de oude zijn al terug verdiend, een oud model is voor een consument minder waard dan een nieuw model en zo kan ik nog wel meer mogelijkheden verzinnen.Drkjv schreef:fietsslak schreef:En Ultegra vs eTap, wielsetje, aerocockpit en nog zo wat (rest nog niet eens bekeken).
Prijsverschil is significant, gewichtsverschil is zeer klein.
Het ging in de vraag toch niet om de Disc varianten?rob86 schreef:Waar zit het verschil dan tussen de SLX disc en de SL disc? De SL disc is reeds het "nieuwe" model.RuudRuud schreef:Oud vs nieuw model. De R&D kosten van de oude zijn al terug verdiend, een oud model is voor een consument minder waard dan een nieuw model en zo kan ik nog wel meer mogelijkheden verzinnen.Drkjv schreef:
Prijsverschil is significant, gewichtsverschil is zeer klein.
Daar zit trouwens geen 'significant' prijsverschil in: De SLX Disc heeft onderaan een Ultegra Di2 met dikke wielen voor 4200,- en de SL Disc heeft bovenaan een Ultegra Di2 met iets minder sjieke wielen voor 3.600,-. Of een Mechanische variant met die dikke wielen van de SLX voor dezelfde prijs.
De vraag en de antwoorden gingen over de rimbrake variant, waar het verschil wel veel groter is.
Ik stel toch een nieuwe vraagwouterf schreef: Het ging in de vraag toch niet om de Disc varianten?
Daar zit trouwens geen 'significant' prijsverschil in: De SLX Disc heeft onderaan een Ultegra Di2 met dikke wielen voor 4200,- en de SL Disc heeft bovenaan een Ultegra Di2 met iets minder sjieke wielen voor 3.600,-. Of een Mechanische variant met die dikke wielen van de SLX voor dezelfde prijs.
De vraag en de antwoorden gingen over de rimbrake variant, waar het verschil wel veel groter is.
De rimbrake zal binnenkort ook wel de update krijgen. Op dit moment is het verschil tussen de rimbrake SL en SLX idd veel groter dat is waar.
tjoerd schreef:Inmiddels ben ik in het bezit van een Canyon CF SL Disc 9 SL, dus inclusief een H31 cockpit.
Iemand toevallig een idee(liever ervaringen) of de Wahoo Elemnt Bolt mooi op deze cokcpit te plaatsen is?
Hallo Tjoerd, Ik heb zelf ook de H31 cockpit en heb de speciale Garmin mount van Canyon gekocht. Heb nu een simpele Garmin Edge 25 tijdelijk. Ik ga ook voor de Elemnt Bolt en heb een adapter gevonden:
https://www.shapeways.com/product/XLKG2 ... d=61623504
@Hupie ik denk dat dit het omgekeerde bewerkstelligt: laat je toe van een Garmin te monteren in een Wahoo Elemnt mount.
Deze heb je nodig: https://www.shapeways.com/product/GYGK2 ... d=61204686
Deze heb je nodig: https://www.shapeways.com/product/GYGK2 ... d=61204686