tomtom schreef: ↑02 jun 2017 11:07
Ik snap dat gezeur over Mavic wielen niet zo goed; ze zijn (zeer) courant, worden al jaren geleverd in allerlei fietsen bij Canyon, komen zeer goed uit testen en zijn (maar dat is subjectief) fraai om te zien. Mijn persoonlijke ervaring is zeer goed (en ik heb vele, vele merken inmiddels gereden (o.a. Zipp, DT, LW, Reynolds). Van Mavic in het verleden de Ultimate, R-sys SLR, de Cosmic SLR en nu de nieuwe Cosmic Carbon. Ik heb nog nooit problemen ervaren maar wel veel voordelen (mooi, stijf, licht, courant & weinig onderhoud). De banden van Mavic zijn voor mj 2017 verbeterd en inmiddels bijzonder fijn, goed en licht. Dat is ook de mening van een aantal "amateur" wedstrijdrijders die gesponsord worden door Mavic en de "oude" banden waardeloos vonden. Daarnaast rijden duizenden toerrijders volgens mij jaar in, jaar uit met grote tevredenheid met die wielen. Ik zie ze tijdens cyclo's, clubritten en toetochten bij bosje ronddraaien. De afwijzingen lijken me dus nogal vooringenomen. Als je de Mavic's niet wil dan verkoop je die toch of ga je naar een ander merk?!
[/quote]
+1
Ik rijd m'n hele leven op Mavics tot volle tevredenheid. Het enige merk waar ik in jaren geen enkel probleem mee heb gehad.
Ben wel eens overgestapt op andere merken. Heb alles gereden wat (letterlijk
) los en vast zit met de nodige akkefietjes, en weer héél snel de goede Mavics gaan gebruiken.
Iemand roept in het verleden wat op het forum over Mavics dat ze niet goed zijn en het hele volk roept het na tot in lengte van jaren...(ondanks inderdaad de altijd goede tot zeer goede testen in de internationale wielervakbladen, maar ik ga nog liever op mijn eigen ervaringen af
)
Bij elk merk zal er wel eens een foute tussen zitten, ook bij Mavic, maar dan alleen dít merk gaan verketteren en niet de anderen is niet reëel.
Mijn Canyon met uitstekende Mavics Ksyrium Pro SLR en "uitstekende" zadeltas
: