Pagina 1208 van 1868

Re: Canyon

Geplaatst: 02 jun 2017 07:37
door brekson
daniel1975 schreef: 01 jun 2017 20:00 Ik zat net nog eens naar de Ultimates te kijken nav de vraag hierboven, en toen viel mij op dat de WMN 8.0di2 versie mooie lichte lage DT Swiss wielen en Schwalbe One banden krijgt en dat de heren versie die belachelijk zware Mavic cosmics (+300gr!!!) met huismerkbandjes heeft. Verder H31 stuur vs. H36 stuur en that's it. En vervolgens moeten mannen ook nog eens €600 meer betalen voor die karrewielen..... wie legt mij dit uit of wat zie ik over het hoofd?
Tja , die configuratie's toch altijd hé
Ik heb ook zo net een ultimate bijgekocht, en ik heb zeker en vast rekening gehouden met de wielen. Geen Mavic's voor mij
Heb nu ook een versie met die superlichte DT-Swiss. Bollen supergoed ( met 4000SII )

Re: Canyon

Geplaatst: 02 jun 2017 07:44
door daniel1975
Ik snap het ook niet. De fiets wordt ineens 300gr zwaarder op een plek waar je het niet wilt. Nog afgezien van het jaren '80 design van de wielen.

Re: Canyon

Geplaatst: 02 jun 2017 09:48
door rolfo
Inderdaad... Ik wil een Ultimate disc met een earocockpit. Dan zit je al snel aan de cosmics vast of ik moet een los frameset kopen. Jammer dat overal die wielen inziiten, anders was ik er wel uit.

Re: Canyon

Geplaatst: 02 jun 2017 11:06
door brekson
rolfo schreef: 02 jun 2017 09:48 Inderdaad... Ik wil een Ultimate disc met een earocockpit. Dan zit je al snel aan de cosmics vast of ik moet een los frameset kopen. Jammer dat overal die wielen inziiten, anders was ik er wel uit.
Er is er ééntje met zipp, en ééntje met dt swiss die én aerostuur én discbrakes heeft hoor

Re: Canyon

Geplaatst: 02 jun 2017 11:07
door tomtom
Ik snap dat gezeur over Mavic wielen niet zo goed; ze zijn (zeer) courant, worden al jaren geleverd in allerlei fietsen bij Canyon, komen zeer goed uit testen en zijn (maar dat is subjectief) fraai om te zien. Mijn persoonlijke ervaring is zeer goed (en ik heb vele, vele merken inmiddels gereden (o.a. Zipp, DT, LW, Reynolds). Van Mavic in het verleden de Ultimate, R-sys SLR, de Cosmic SLR en nu de nieuwe Cosmic Carbon. Ik heb nog nooit problemen ervaren maar wel veel voordelen (mooi, stijf, licht, courant & weinig onderhoud). De banden van Mavic zijn voor mj 2017 verbeterd en inmiddels bijzonder fijn, goed en licht. Dat is ook de mening van een aantal "amateur" wedstrijdrijders die gesponsord worden door Mavic en de "oude" banden waardeloos vonden. Daarnaast rijden duizenden toerrijders volgens mij jaar in, jaar uit met grote tevredenheid met die wielen. Ik zie ze tijdens cyclo's, clubritten en toetochten bij bosje ronddraaien. De afwijzingen lijken me dus nogal vooringenomen. Als je de Mavic's niet wil dan verkoop je die toch of ga je naar een ander merk?!

Re: Canyon

Geplaatst: 02 jun 2017 11:39
door rolfo
rolfo schreef: ↑02 jun 2017 07:48
Inderdaad... Ik wil een Ultimate disc met een earocockpit. Dan zit je al snel aan de cosmics vast of ik moet een los frameset kopen. Jammer dat overal die wielen inziiten, anders was ik er wel uit.
Er is er ééntje met zipp, en ééntje met dt swiss die én aerostuur én discbrakes heeft hoor
Klopt, beide boven de 5000 euro ;-)


Ik snap dat gezeur over Mavic wielen niet zo goed; ze zijn (zeer) courant, worden al jaren geleverd in allerlei fietsen bij Canyon, komen zeer goed uit testen en zijn (maar dat is subjectief) fraai om te zien. Mijn persoonlijke ervaring is zeer goed (en ik heb vele, vele merken inmiddels gereden (o.a. Zipp, DT, LW, Reynolds). Van Mavic in het verleden de Ultimate, R-sys SLR, de Cosmic SLR en nu de nieuwe Cosmic Carbon. Ik heb nog nooit problemen ervaren maar wel veel voordelen (mooi, stijf, licht, courant & weinig onderhoud). De banden van Mavic zijn voor mj 2017 verbeterd en inmiddels bijzonder fijn, goed en licht. Dat is ook de mening van een aantal "amateur" wedstrijdrijders die gesponsord worden door Mavic en de "oude" banden waardeloos vonden. Daarnaast rijden duizenden toerrijders volgens mij jaar in, jaar uit met grote tevredenheid met die wielen. Ik zie ze tijdens cyclo's, clubritten en toetochten bij bosje ronddraaien. De afwijzingen lijken me dus nogal vooringenomen. Als je de Mavic's niet wil dan verkoop je die toch of ga je naar een ander merk?!
Canyon CF SLX
Klopt, het is een keuze, maar de wielen zijn nog zwaar voor disc wielen, zijn niet tubeless ready en hebben een nogal matige reputatie.

Re: Canyon

Geplaatst: 02 jun 2017 17:37
door daniel1975
Ze zijn sowiso veel te zwaar voor het type fiets. Achterhaald gewicht en design. Als ze een licht model van Mavic hadden gepakt had ik het nog begrepen, maar nu echt niet.

Maarrh, al iemand die het prijsverschil met de WMN versie kan verklaren? Lichtere betere wielen en veel goedkoper......

Re: Canyon

Geplaatst: 02 jun 2017 17:58
door vincent75
Beetje promotie van het vrouwenfietsen misschien?

Re: Canyon

Geplaatst: 03 jun 2017 11:51
door Jaap Telder
tomtom schreef: 02 jun 2017 11:07 Ik snap dat gezeur over Mavic wielen niet zo goed; ze zijn (zeer) courant, worden al jaren geleverd in allerlei fietsen bij Canyon, komen zeer goed uit testen en zijn (maar dat is subjectief) fraai om te zien. Mijn persoonlijke ervaring is zeer goed (en ik heb vele, vele merken inmiddels gereden (o.a. Zipp, DT, LW, Reynolds). Van Mavic in het verleden de Ultimate, R-sys SLR, de Cosmic SLR en nu de nieuwe Cosmic Carbon. Ik heb nog nooit problemen ervaren maar wel veel voordelen (mooi, stijf, licht, courant & weinig onderhoud). De banden van Mavic zijn voor mj 2017 verbeterd en inmiddels bijzonder fijn, goed en licht. Dat is ook de mening van een aantal "amateur" wedstrijdrijders die gesponsord worden door Mavic en de "oude" banden waardeloos vonden. Daarnaast rijden duizenden toerrijders volgens mij jaar in, jaar uit met grote tevredenheid met die wielen. Ik zie ze tijdens cyclo's, clubritten en toetochten bij bosje ronddraaien. De afwijzingen lijken me dus nogal vooringenomen. Als je de Mavic's niet wil dan verkoop je die toch of ga je naar een ander merk?!
[/quote]
+1
Ik rijd m'n hele leven op Mavics tot volle tevredenheid. Het enige merk waar ik in jaren geen enkel probleem mee heb gehad.
Ben wel eens overgestapt op andere merken. Heb alles gereden wat (letterlijk :)) los en vast zit met de nodige akkefietjes, en weer héél snel de goede Mavics gaan gebruiken.
Iemand roept in het verleden wat op het forum over Mavics dat ze niet goed zijn en het hele volk roept het na tot in lengte van jaren...(ondanks inderdaad de altijd goede tot zeer goede testen in de internationale wielervakbladen, maar ik ga nog liever op mijn eigen ervaringen af 8-) )
Bij elk merk zal er wel eens een foute tussen zitten, ook bij Mavic, maar dan alleen dít merk gaan verketteren en niet de anderen is niet reëel.

Mijn Canyon met uitstekende Mavics Ksyrium Pro SLR en "uitstekende" zadeltas :D :

Afbeelding

Re: Canyon

Geplaatst: 03 jun 2017 14:02
door daniel1975
Nogmaals, het gaat bij mij nu niet speciek over het merk mavic, maar over de belachelijk zware wielen die in een fiets van €4900 zitten, tov mooie lichte DT swiss wielen in een fiets van €4300.
Dát is gewoon een belachelijke keuze.

Re: Canyon

Geplaatst: 03 jun 2017 19:27
door ridley orion
in de tour of roadbike stond een duurtest van wielen.
De bejubelde fulcrums konden gelijk allemaal nieuwe lagers in.
De mavics liepen nog als een zonnetje
Rij al jaren met mavic nooit problemen mee

Re: Canyon

Geplaatst: 04 jun 2017 09:59
door Jaap Telder
daniel1975 schreef: 03 jun 2017 14:02 Nogmaals, het gaat bij mij nu niet speciek over het merk mavic, maar over de belachelijk zware wielen die in een fiets van €4900 zitten, tov mooie lichte DT swiss wielen in een fiets van €4300.
Dát is gewoon een belachelijke keuze.
[/quote]
1772 gram voor een disc wielset (met alu) met hoge velgen is een keurig gewicht.
Snap de kritiek niet. De meeste discwielsets zitten rond dit gewicht en nog vaker veel hoger.
Als je een superlichte fiets wilt rijden kan je beter een fiets kopen met reguliere remhoeven.

De kritiek ging in eerste instantie over de reputatie van Mavic. Zie reactie van een van de bovenstaande bijdragen.