Tijdritfietsen
jaja zeker, ik rijdt er nu een heel seizoen mee, en heb veel getraind.
En ik koop ge tijdritblad niet omdat mijn vorige versleten is, maar gewoon voor de looks.
Het vorige was gewoon een standaart.
Ze hebben zelfs tijdtibladen met 70 tanden en in het goud enzo, al weet ik niet wanneer je dat ooit nodig zal hebben.
En ik koop ge tijdritblad niet omdat mijn vorige versleten is, maar gewoon voor de looks.
Het vorige was gewoon een standaart.
Ze hebben zelfs tijdtibladen met 70 tanden en in het goud enzo, al weet ik niet wanneer je dat ooit nodig zal hebben.
klopt, alles is leverbaar, voor campa/shimano, compact, verschillende soorten vertandingen, iets van 6 verschillende kleuren etc. zowel normaal als dichte TT bladen
Helaas weinig dealers in NL, dus je moet rechtstreeks bij hen bestellen, op zich ook gene punt, maar moet het nog eens doen bij hen. Buitenbladen heb ik wel, maar heb binnenkort weer een nieuwe 44T nodig en wil eigenlijk ook wel eens een 46T erbij hebben. maar dat zie ik wel weer over 2 maanden of zo
en 70T? hmm, niet echt nuttig lijkt me. Ik rij nu met 44/54T, en dat is meer dan genoeg. een gorter buitenblad gebruik ik toch niet (ok, doe triathlon, en dan rij ik niet met wind mee 54x12t, hooguit een keer in een afdaling, en ben ook iemand die nog een fatsoenlijk beentempo wil draaien.
Zag trouwens op marktplaats een TT fiets (ik geloof specialized) met 180mm DA cranks, lijkt me ook iets teveel van het goede (en gezien de zadelhoogte was hij ook weer niet zo lang)
Helaas weinig dealers in NL, dus je moet rechtstreeks bij hen bestellen, op zich ook gene punt, maar moet het nog eens doen bij hen. Buitenbladen heb ik wel, maar heb binnenkort weer een nieuwe 44T nodig en wil eigenlijk ook wel eens een 46T erbij hebben. maar dat zie ik wel weer over 2 maanden of zo
en 70T? hmm, niet echt nuttig lijkt me. Ik rij nu met 44/54T, en dat is meer dan genoeg. een gorter buitenblad gebruik ik toch niet (ok, doe triathlon, en dan rij ik niet met wind mee 54x12t, hooguit een keer in een afdaling, en ben ook iemand die nog een fatsoenlijk beentempo wil draaien.
Zag trouwens op marktplaats een TT fiets (ik geloof specialized) met 180mm DA cranks, lijkt me ook iets teveel van het goede (en gezien de zadelhoogte was hij ook weer niet zo lang)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
@Thor
Strakke fiets! Schitterend frame en afmontage. Als je positie nog wat lager komt te liggen als nu is ie wel top...
Als er dan toch een puntje van commentaar mag zijn, wielen. Jammer dat je hier voor de bandjes hebt gekozen en niet voor de tube versie, de alu remrand onderbreekt het carbon geheel van de fiets en de wielen een beetje. Vanwaar de keuze voor bandjes, makkelijker om te vervangen bij het lekrijden neem ik aan?
Strakke fiets! Schitterend frame en afmontage. Als je positie nog wat lager komt te liggen als nu is ie wel top...
Als er dan toch een puntje van commentaar mag zijn, wielen. Jammer dat je hier voor de bandjes hebt gekozen en niet voor de tube versie, de alu remrand onderbreekt het carbon geheel van de fiets en de wielen een beetje. Vanwaar de keuze voor bandjes, makkelijker om te vervangen bij het lekrijden neem ik aan?
Nulla tenaci invia est via!
ernienator schreef:Thor
Kan en mag ik het adres van chris brands of zijn site. ben ook van plan om mijn zithouding te laten analyseren.
Ik hoor het wel
groetjes
Heb je wel eens van google.nl gehoord? Of hoehel.be voor de Belgen onder ons...
:/
Evert Dehandsch schreef:@Thor
Strakke fiets! Schitterend frame en afmontage. Als je positie nog wat lager komt te liggen als nu is ie wel top...
Als er dan toch een puntje van commentaar mag zijn, wielen. Jammer dat je hier voor de bandjes hebt gekozen en niet voor de tube versie, de alu remrand onderbreekt het carbon geheel van de fiets en de wielen een beetje. Vanwaar de keuze voor bandjes, makkelijker om te vervangen bij het lekrijden neem ik aan?
Ja ik wil bij een triatlon gewoon niet staan prutsen met tubes, en het verschil is (voor mij althans) volgens mij vrij miniem.. dus maar voor gemak gegaan..
survival of the fittest
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
hoeveel sec schelen tubes vs bandjes op 180 km? en op 40?
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 mei 2008 10:52
Cesar_ schreef:ernienator schreef:Thor
Kan en mag ik het adres van chris brands of zijn site. ben ook van plan om mijn zithouding te laten analyseren.
Ik hoor het wel
groetjes
Heb je wel eens van google.nl gehoord? Of hoehel.be voor de Belgen onder ons...
:/
Beste cesar
Waarom niet de kennis van andere raadplegen als die kans er is?
Het leven is zo mooi op een Cervelo
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Ik ben een TT-monster aan het samenstellen voor een kennis voor me... Helaas ben ik nog opzoek naar een stuurpen die naar beneden wijst, eerste vraag: Welke diepte heb ik ongeveer nodig: 17°?
En waar vind ik een geschikte stuurpen, die nog erg kort is ook?
En waar vind ik een geschikte stuurpen, die nog erg kort is ook?
Nulla tenaci invia est via!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
In tijd uitgedrukt is heel moeilijk te bepalen alleen weet ik uit eigen ervaring dat bv de
Vittoria Evo Crono CS verschrikkelijk goede tubes in droge weersomstandigheden zijn,alleen als het nat weer is zijn ze niet zo lekbestendig ( Ironman Zurich 2008 drie maal lek ) Voor nat weer zijn de Continental Competition het beste en ze zijn zeer lekbestendig
De Vittoria's rollen extreem licht en zijn zeer soepel en ik moet de eerste draadband nog tegen komen die de Vittoria Evo Crono CS evenaart laat staan in de buurt komt
Vittoria's zijn nog redelijk betaalbaar afgezien van enkele merken zoals Dugast
Het feit dat een verminderde rolweerstand en een beter comfort dat je na 180 km frisser aan het lopen begint
Vittoria Evo Crono CS verschrikkelijk goede tubes in droge weersomstandigheden zijn,alleen als het nat weer is zijn ze niet zo lekbestendig ( Ironman Zurich 2008 drie maal lek ) Voor nat weer zijn de Continental Competition het beste en ze zijn zeer lekbestendig
De Vittoria's rollen extreem licht en zijn zeer soepel en ik moet de eerste draadband nog tegen komen die de Vittoria Evo Crono CS evenaart laat staan in de buurt komt
Vittoria's zijn nog redelijk betaalbaar afgezien van enkele merken zoals Dugast
Het feit dat een verminderde rolweerstand en een beter comfort dat je na 180 km frisser aan het lopen begint