Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 jun 2010 13:41

100cols schreef:nee, dat was idd een optie, maar er komt nu een cannondale crank in en dat zou het ook moeten oplossen.


Nou, we wachten maar af of de boel gaat kraken. Ik houd je op de hoogte.
Laat eens horen hoe het gaat met die Cannondale cranks + as.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

harry_
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 16:35

harry_ 28 jun 2010 17:24

Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 29 jun 2010 13:13

Harry! schreef:[img=http://reviews.roadbikereview.com/files ... 1296FP.jpg]
- Made in Taiwan
- Geen hourglass achterbrug
- Geen gepolijste lasnaden
- Mannetje (bruggetje liggende achtervork)
- Geen extra butted zitbuis

Ik vind de CAAD9 mooier.


- hoe weet jij dat? frame al gezien?
- wat is daar mee?
- hoe weet jij dat?

beetje vreemde opmerkingen harry.
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 29 jun 2010 14:29

Dat zijn helemaal geen vreemde opmerkingen:

KLIK

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 29 jun 2010 17:38

Afwerking lasnaden is zoals ik kan zien hetzelfde als bij de vorige generatie frames, kijk maar.
Mannetje klopt ook niet want die zit er gewoon.
Geen extra butted zitbuis? Hoe zie je dit?? Staat volgens mij nergens dat dit er nu niet meer op zit.
Made in Taiwan? So what, het meeste komt daar vandaan, ik zie niet in waarom dat een probleem is.
Tuurlijk, handmade in USA klinkt beter dan handmade in Taiwan maar is het daarom per definitie slechter?
Niets is wat het lijkt..

harry_
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 16:35

harry_ 29 jun 2010 18:01

Breemz schreef:
Harry! schreef:[img=http://reviews.roadbikereview.com/files ... 1296FP.jpg]
- Made in Taiwan
- Geen hourglass achterbrug
- Geen gepolijste lasnaden
- Mannetje (bruggetje liggende achtervork)
- Geen extra butted zitbuis

Ik vind de CAAD9 mooier.


- hoe weet jij dat? frame al gezien?
- wat is daar mee?
- hoe weet jij dat?

beetje vreemde opmerkingen harry.


- Ik vind de lasnaden minder mooi afgewerkt.
- De CAAD9 heeft geen mannetje en dat vind ik mooier.
- De zitbuis van de CAAD9 wordt dikker richting het bracket en de zitbuis van de CAAD10 heeft dit niet volgens een Duitse test. Maar de CAAD10 heeft een heel andere vorm zitbuis en dus is deze opmerking van mij niet juist.

Bij nader inzien is de CAAD10 toch wel erg knap gemaakt als je leest hoe C'dale heeft geprobeerd hem weer te verbeteren. Ben benieuwd naar de eerste stijfheidsmetingen. Hij is in ieder geval 200 gram lichter dan de CAAD9 en dat is wel knap.
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 29 jun 2010 19:09

Harry! schreef:
Breemz schreef:
Harry! schreef:[img=http://reviews.roadbikereview.com/files ... 1296FP.jpg]
- Made in Taiwan
- Geen hourglass achterbrug
- Geen gepolijste lasnaden
- Mannetje (bruggetje liggende achtervork)
- Geen extra butted zitbuis

Ik vind de CAAD9 mooier.


- hoe weet jij dat? frame al gezien?
- wat is daar mee?
- hoe weet jij dat?

beetje vreemde opmerkingen harry.


- Ik vind de lasnaden minder mooi afgewerkt.
- De CAAD9 heeft geen mannetje en dat vind ik mooier.
- De zitbuis van de CAAD9 wordt dikker richting het bracket en de zitbuis van de CAAD10 heeft dit niet volgens een Duitse test. Maar de CAAD10 heeft een heel andere vorm zitbuis en dus is deze opmerking van mij niet juist.

Bij nader inzien is de CAAD10 toch wel erg knap gemaakt als je leest hoe C'dale heeft geprobeerd hem weer te verbeteren. Ben benieuwd naar de eerste stijfheidsmetingen. Hij is in ieder geval 200 gram lichter dan de CAAD9 en dat is wel knap.


- Ik kan je vertellen dat de lasnaden de meest strakke zijn sinds de Caad serie (heb het frame al gezien...)
- Weet je wel wat een rem mannetje is? die zit namelijk ook gewoon op de Caad9 hoor... (anders kun je namelijk je remt niet vast zetten ;))
- Het "Butted" idee, zie je aan de buitenkant niet. heeft te maken met de wanddikte niet met de vorm, maar dit terzijde.
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

harry_
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 16:35

harry_ 29 jun 2010 19:51

Breemz schreef:
Harry! schreef:
Breemz schreef:

- hoe weet jij dat? frame al gezien?
- wat is daar mee?
- hoe weet jij dat?

beetje vreemde opmerkingen harry.


- Ik vind de lasnaden minder mooi afgewerkt.
- De CAAD9 heeft geen mannetje en dat vind ik mooier.
- De zitbuis van de CAAD9 wordt dikker richting het bracket en de zitbuis van de CAAD10 heeft dit niet volgens een Duitse test. Maar de CAAD10 heeft een heel andere vorm zitbuis en dus is deze opmerking van mij niet juist.

Bij nader inzien is de CAAD10 toch wel erg knap gemaakt als je leest hoe C'dale heeft geprobeerd hem weer te verbeteren. Ben benieuwd naar de eerste stijfheidsmetingen. Hij is in ieder geval 200 gram lichter dan de CAAD9 en dat is wel knap.


- Ik kan je vertellen dat de lasnaden de meest strakke zijn sinds de Caad serie (heb het frame al gezien...)
- Weet je wel wat een rem mannetje is? die zit namelijk ook gewoon op de Caad9 hoor... (anders kun je namelijk je remt niet vast zetten ;))
- Het "Butted" idee, zie je aan de buitenkant niet. heeft te maken met de wanddikte niet met de vorm, maar dit terzijde.


Ik bedoel de extra verbinding tussen de liggende achtervorken. Dacht dat dit een mannetje heet. Heeft de CAAD9 niet.
[img=http://reviews.roadbikereview.com/files ... 1293FM.jpg]
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...

c9
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 07 sep 2009 13:50

c9 29 jun 2010 22:36

Ik wou een Zwarte Caad 9 bestellen, deze bleek helemaal uitverkocht te zijn ook bij de fabriek zeg maar. Nu ga ik wachten tot september op de caad 10. Vind hem erg mooi. Weet iemand of die begin of eind september uit komt?
Cannondale Caad 10

ori53
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 30 jun 2010 00:37

C9 schreef:Ik wou een Zwarte Caad 9 bestellen, deze bleek helemaal uitverkocht te zijn ook bij de fabriek zeg maar. Nu ga ik wachten tot september op de caad 10. Vind hem erg mooi. Weet iemand of die begin of eind september uit komt?


Ik zou eerst eens een paar dealers bellen om te kijken of er ergens 1 staat in je maat/uitvoering.

Ik heb net 3 weekjes geleden een zwarte gekocht en zou wel toevallig zijn als dat de allerlaatste in NL was.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cube Nuroad

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 30 jun 2010 13:26

Ik heb nu voor de 2e keer lakschade aan de voorvork van mijn six. De lak bladderd bij de drops af en bij het balhoofd ontstaat een steeds dieper wordende put. Daar koop je natuurlijk geen Cannondale voor! Ik hoorde dat het probleem zich vaker voor doet bij de alu versie van de six.

Ik heb nu al vier weken niets van Cannondale gehoord. De vorig keer was er binnen drie dagen een nieuwe voorvork. Vond ik toen super. Nu is het dus wachten, maar waarop? Geen idee?

c9
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 07 sep 2009 13:50

c9 30 jun 2010 23:31

is al gebeurt. De vertegenwoordiger van cannondale heeft de winkels gecheckt of ze daar nog stonden. maar nergens te vinden.
Cannondale Caad 10

Plaats reactie