Pagina 122 van 780

Geplaatst: 28 jun 2010 13:41
door marconi
100cols schreef:nee, dat was idd een optie, maar er komt nu een cannondale crank in en dat zou het ook moeten oplossen.


Nou, we wachten maar af of de boel gaat kraken. Ik houd je op de hoogte.
Laat eens horen hoe het gaat met die Cannondale cranks + as.

Geplaatst: 28 jun 2010 17:24
door harry_

Geplaatst: 29 jun 2010 13:13
door breemz
Harry! schreef:[img=http://reviews.roadbikereview.com/files ... 1296FP.jpg]
- Made in Taiwan
- Geen hourglass achterbrug
- Geen gepolijste lasnaden
- Mannetje (bruggetje liggende achtervork)
- Geen extra butted zitbuis

Ik vind de CAAD9 mooier.


- hoe weet jij dat? frame al gezien?
- wat is daar mee?
- hoe weet jij dat?

beetje vreemde opmerkingen harry.

Geplaatst: 29 jun 2010 14:29
door marcello
Dat zijn helemaal geen vreemde opmerkingen:

KLIK

Geplaatst: 29 jun 2010 17:38
door maurice
Afwerking lasnaden is zoals ik kan zien hetzelfde als bij de vorige generatie frames, kijk maar.
Mannetje klopt ook niet want die zit er gewoon.
Geen extra butted zitbuis? Hoe zie je dit?? Staat volgens mij nergens dat dit er nu niet meer op zit.
Made in Taiwan? So what, het meeste komt daar vandaan, ik zie niet in waarom dat een probleem is.
Tuurlijk, handmade in USA klinkt beter dan handmade in Taiwan maar is het daarom per definitie slechter?

Geplaatst: 29 jun 2010 18:01
door harry_
Breemz schreef:
Harry! schreef:[img=http://reviews.roadbikereview.com/files ... 1296FP.jpg]
- Made in Taiwan
- Geen hourglass achterbrug
- Geen gepolijste lasnaden
- Mannetje (bruggetje liggende achtervork)
- Geen extra butted zitbuis

Ik vind de CAAD9 mooier.


- hoe weet jij dat? frame al gezien?
- wat is daar mee?
- hoe weet jij dat?

beetje vreemde opmerkingen harry.


- Ik vind de lasnaden minder mooi afgewerkt.
- De CAAD9 heeft geen mannetje en dat vind ik mooier.
- De zitbuis van de CAAD9 wordt dikker richting het bracket en de zitbuis van de CAAD10 heeft dit niet volgens een Duitse test. Maar de CAAD10 heeft een heel andere vorm zitbuis en dus is deze opmerking van mij niet juist.

Bij nader inzien is de CAAD10 toch wel erg knap gemaakt als je leest hoe C'dale heeft geprobeerd hem weer te verbeteren. Ben benieuwd naar de eerste stijfheidsmetingen. Hij is in ieder geval 200 gram lichter dan de CAAD9 en dat is wel knap.

Geplaatst: 29 jun 2010 19:09
door breemz
Harry! schreef:
Breemz schreef:
Harry! schreef:[img=http://reviews.roadbikereview.com/files ... 1296FP.jpg]
- Made in Taiwan
- Geen hourglass achterbrug
- Geen gepolijste lasnaden
- Mannetje (bruggetje liggende achtervork)
- Geen extra butted zitbuis

Ik vind de CAAD9 mooier.


- hoe weet jij dat? frame al gezien?
- wat is daar mee?
- hoe weet jij dat?

beetje vreemde opmerkingen harry.


- Ik vind de lasnaden minder mooi afgewerkt.
- De CAAD9 heeft geen mannetje en dat vind ik mooier.
- De zitbuis van de CAAD9 wordt dikker richting het bracket en de zitbuis van de CAAD10 heeft dit niet volgens een Duitse test. Maar de CAAD10 heeft een heel andere vorm zitbuis en dus is deze opmerking van mij niet juist.

Bij nader inzien is de CAAD10 toch wel erg knap gemaakt als je leest hoe C'dale heeft geprobeerd hem weer te verbeteren. Ben benieuwd naar de eerste stijfheidsmetingen. Hij is in ieder geval 200 gram lichter dan de CAAD9 en dat is wel knap.


- Ik kan je vertellen dat de lasnaden de meest strakke zijn sinds de Caad serie (heb het frame al gezien...)
- Weet je wel wat een rem mannetje is? die zit namelijk ook gewoon op de Caad9 hoor... (anders kun je namelijk je remt niet vast zetten ;))
- Het "Butted" idee, zie je aan de buitenkant niet. heeft te maken met de wanddikte niet met de vorm, maar dit terzijde.

Geplaatst: 29 jun 2010 19:51
door harry_
Breemz schreef:
Harry! schreef:
Breemz schreef:

- hoe weet jij dat? frame al gezien?
- wat is daar mee?
- hoe weet jij dat?

beetje vreemde opmerkingen harry.


- Ik vind de lasnaden minder mooi afgewerkt.
- De CAAD9 heeft geen mannetje en dat vind ik mooier.
- De zitbuis van de CAAD9 wordt dikker richting het bracket en de zitbuis van de CAAD10 heeft dit niet volgens een Duitse test. Maar de CAAD10 heeft een heel andere vorm zitbuis en dus is deze opmerking van mij niet juist.

Bij nader inzien is de CAAD10 toch wel erg knap gemaakt als je leest hoe C'dale heeft geprobeerd hem weer te verbeteren. Ben benieuwd naar de eerste stijfheidsmetingen. Hij is in ieder geval 200 gram lichter dan de CAAD9 en dat is wel knap.


- Ik kan je vertellen dat de lasnaden de meest strakke zijn sinds de Caad serie (heb het frame al gezien...)
- Weet je wel wat een rem mannetje is? die zit namelijk ook gewoon op de Caad9 hoor... (anders kun je namelijk je remt niet vast zetten ;))
- Het "Butted" idee, zie je aan de buitenkant niet. heeft te maken met de wanddikte niet met de vorm, maar dit terzijde.


Ik bedoel de extra verbinding tussen de liggende achtervorken. Dacht dat dit een mannetje heet. Heeft de CAAD9 niet.
[img=http://reviews.roadbikereview.com/files ... 1293FM.jpg]

Geplaatst: 29 jun 2010 22:36
door c9
Ik wou een Zwarte Caad 9 bestellen, deze bleek helemaal uitverkocht te zijn ook bij de fabriek zeg maar. Nu ga ik wachten tot september op de caad 10. Vind hem erg mooi. Weet iemand of die begin of eind september uit komt?

Geplaatst: 30 jun 2010 00:37
door ori53
C9 schreef:Ik wou een Zwarte Caad 9 bestellen, deze bleek helemaal uitverkocht te zijn ook bij de fabriek zeg maar. Nu ga ik wachten tot september op de caad 10. Vind hem erg mooi. Weet iemand of die begin of eind september uit komt?


Ik zou eerst eens een paar dealers bellen om te kijken of er ergens 1 staat in je maat/uitvoering.

Ik heb net 3 weekjes geleden een zwarte gekocht en zou wel toevallig zijn als dat de allerlaatste in NL was.

Geplaatst: 30 jun 2010 13:26
door geer
Ik heb nu voor de 2e keer lakschade aan de voorvork van mijn six. De lak bladderd bij de drops af en bij het balhoofd ontstaat een steeds dieper wordende put. Daar koop je natuurlijk geen Cannondale voor! Ik hoorde dat het probleem zich vaker voor doet bij de alu versie van de six.

Ik heb nu al vier weken niets van Cannondale gehoord. De vorig keer was er binnen drie dagen een nieuwe voorvork. Vond ik toen super. Nu is het dus wachten, maar waarop? Geen idee?

Geplaatst: 30 jun 2010 23:31
door c9
is al gebeurt. De vertegenwoordiger van cannondale heeft de winkels gecheckt of ze daar nog stonden. maar nergens te vinden.