Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 27 mei 2011 18:10

Gister nog een rondje TeutoburgerWald gedaan: 90km en 1835hm.

Hier nog een fimpje van de klim naar het hoogste punt in het TeutoburgerWald: de Dorenberg naar 331m.

(http://de.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6renberg)

http://www.youtube.com/watch?v=Tp3vFsy7HHA



jop
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 sep 2009 18:11

jop 28 mei 2011 12:42

gister rondje rottemeren gedaan, wat een prachtig gebied blijft dat toch.

Afbeelding
Koga Team Edition

eelcoz

eelcoz 28 mei 2011 18:00

Vanochtend was het hier in het noorden op een paar spatjes na droog en er stond weer eens een stevige bak wind. Vroeg vertrokken voor een lange duurrit richting Friesland. Via Aduard-Zuidhorn-Grijpskerk-Visvliet richting de CIA-schotels;) bij de Fries-Groningse grens. Toen wat rondgecrosst over onbekende wegen rond Twijzel, Kootstertille en Harkema, en vervolgens terug via Surhuisterveen-Marum-Tolbert-Hoogkerk. Lekker rondje, alleen jammer dat m'n Garmin raar deed. Ik had er net een nieuwe kaart opgezet, maar dat is volgens mij niet helmaal goed gegaan.:rolleye:

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 28 mei 2011 19:28

Ik heb vandaag de 150km versie van de Theo de Rooij classic gereden. Ben 8:15 gestart en de eerste 2 uur scheen zowaar de zon lekker. Ik had echter wel een windjackje aan gedaan en heb die na de 1e stop rond 65km uit gedaan. Voor de rest de hele dag met arm en beenstukken gereden want ook hier was de wind goed vertegenwoordigd.

Uiteindelijk in 5 uur gefinisht
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 28 mei 2011 21:07

Gister nog een rondje TeutoburgerWald gedaan: 90km en 1835hm. Hier nog een fimpje van de klim naar het hoogste punt in het TeutoburgerWald: de Dorenberg naar 331m. (http://de.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6renberg) http://www.youtube.com/watch?v=Tp3vFsy7HHA
Leuk filmpje, maar....'t lijkt wel onder water gefilmd ! Kun je goed zeeziek van worden...(niet rottig bedoeld hoor !)
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 28 mei 2011 21:35

Vandaag vanuit Sneek met een zeer pittige wind de 11-merentocht gereden.Samen met zoon en schoonzoon en nog een paar fietsmaten de 150 km gereden.
Deze tocht was een copie van de Rotterdamse forumrit vorige week zondag.
Man man wat een wind:rolleye::rolleye:,t'was een fijne zaterdag:D:D.

gr vd n.............s:)

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 28 mei 2011 22:06

Vandaag vanuit Heino richting Posbank gefietst. Poehee wat een wind, tegen of van de zijkant. Op de posbank de lang juffer gefietst daarna links af gegaan. Uiteindelijk weer in Rheden uit gekomen. Toen nog ff Zijperberg-zuid gedaan. Vervolgens via Doesburg en Zelhem mijn eindpunt van vandaag in de Achterhoek bereikt. 120 kilometer op de teller waarvan zo'n 10 met de wind in de rug....Goede training voor LBL zullen we maar zeggen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 29 mei 2011 14:57

Gisteren een finale training voor AD6 gedaan met mijn team maat.

Hij wilde een keer echte beklimming doen alvorens naar Frankrijk te gaan, dus hij had de Kandel uit gezocht bij Waldkirch omdat deze heel erg op die van Alpe d'Huez lijkt. De klim van de Kandel is 12 km met 7,9%.

Vrijdag zijn we er heen gereden met auto en hadden we een hotel in het Glottertal genomen, zaterdag ochtend als eerste ontbijt en om 9 uur gestart het eerste rondje, 6 km naar de berg rijden 12km klimmen en dan via de andere kant afdalen 17km naar het hotel om dan weer eten en drinken bij te vullen. Dit rondje hebben we driemaal gedaan.

De eerste keer ben ik net onder maximaal omhoog gereden, wat 57 minuten heeft geduurd, gemiddeld rond de 13 km/h met een hartslag onderin de 170 (omslagpunt is 178). Mijn team genoot heeft er 1 uur en 25 minuten overgedaan, wat zeer goed is gezien het feit dat hij wat minder traint.

de 2de klim om 11:30 ben ik met mijn teamgenoot meegereden voor de ondersteuning, halverwege ben ik wat interval trainingen gaan doen waarbij ik 1 km bij hem wegreed volle bak om daarna weer naar hem af te dalen te rusten en weer op nieuw te doen. uiteindelijk had ik per saldo 2,5 tot 3 km km extra geklommen. Uiteindelijk vond hij het ook wel prettig zodat hij even rustig zijn leed kon ondergaan. Uiteindelijk kwamen we in 1 uur en 25 minuten boven, waarbij ik een gemiddelde hartslag had gehad van 155 (8 onder de limiet voor mijn D2)

3de klim om 14:00, ik ben de eerste 2 km met mijn teamgenoot mee gefietst 1 interval gedaan en terug gegaan, maar hierna kwam er een andere wielrenner die net sterker was. Dus ik heb mijn uiterste best gedaan om zolang mogelijk aan te klampen maar hij reed net hard waardoor ik structureel net over mijn omslag punt moest, 2 km volgehouden en daarna laten gaan. Om daarna net onder mijn omslagpunt verder te gaan tot de top. Uiteindelijk heb ik deze rit in 1 uur en 30 seconden gedaan. Boven heb ik zeker een kwartier rustig aan gedaan om daarna weer naar mijn teamgenoot af te dalen die ik anderhalve km onder top aantrof. Hij was echt uitgewoond maar met een beet support van mij is hij uit eindelijk in ruk om hoog gegaan terwijl hij daarvoor 3 tot 4 keer stil heeft gestaan om bij te komen.

Al met al is de Kandel best leuk om te fietsten, niet het zelfde als de Alpe d'Huez want waarbij de Alpe het begin lastig is is op de Kandel het midden stuk het steilst. Het wegdek is van matige kwaliteit op de korte zware klim die vrijwel geheel tussen de bomen ligt boven op de top is het kaal met een wijds uitzicht met een mooi berg restaurant. De lange afdaling via het Glottertal is strakker geasfalteerd 50/50 door bossen en weilanden omgeven.

Al met al een mooie ervaring door prachtig weer, alleen maar zon met een enkel wolkje en een goede eigen prestatie die voldoende perspectief geeft voor 9 juni. Want dan ga ik 6 maal de Alpe d 'Huez op wat zoals ik het nu zie goed te doen zal zijn.
enjoy the ride

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 29 mei 2011 15:04

Leuk verslag Cannae, tof om te lezen! Zo te zien ben je goed voorbereid op AD6.
Een collega van me heeft vorig jaar AD6 gedaan en dat was een hele emotionele dag voor hem.
Veel succes op 9 juni en maak er een mooie dag van! Lezen we nog een verslag t.z.t. hoe het gegaan is?

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 29 mei 2011 16:18

Dat verslag van 9 juni komt er zeker met een paar foto's!
enjoy the ride

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 29 mei 2011 17:09

Vandaag even een rondje Italiaanseweg gedaan met Juulh.
110km. Weer harde wind en veel bewolking maar wel lekker gefietst.

Afbeelding

Afbeelding

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 mei 2011 17:36

Vandaag zomoco bij Delta gereden.
De wedstrijd ging niet hard, uiteindelijk 38.7 km/u gemiddeld.
Samen met het er heen fietsen en weer terug 105 km.

Plaats reactie