Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 29 jul 2012 11:20

dixy100 schreef:Als ik over een bult of kuiltje rij met mn racefiets(CUBE AGREE sl) dan hoor ik sinds kort een licht tikkend en krakend geluid aan mn voorvork,
Nu ben ik laatst in een fikse regenbui terecht gekomen.
Nu is mn vermoeden dat het gesmeerd moet worden.

heb het balhoofd los gedraaid. stuur los , spacers verwijderd. topcap enz ook nog de remlos.
zoals hier de uitleg http://www.fiets.nl/2011/07/29/fiets-on ... vervangen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen kan ik de voorvork niet verwijderen, er zitten dan nog 2 ringen verzonken (bewegend tenopzichte van elkaar) die ik er niet uitkrijg zonder hiervoor geweld te gebruiken, ben bang dat ik iets kapot ga maken.
Misschien kan iemand mij adviseren
groetjes
Met een rubberhamer een paar subtiele tikken op de vorkbuis en je vork trek je er dan zo uit.

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 29 jul 2012 18:08

fizik schreef:
dixy100 schreef:Als ik over een bult of kuiltje rij met mn racefiets(CUBE AGREE sl) dan hoor ik sinds kort een licht tikkend en krakend geluid aan mn voorvork,
Nu ben ik laatst in een fikse regenbui terecht gekomen.
Nu is mn vermoeden dat het gesmeerd moet worden.

heb het balhoofd los gedraaid. stuur los , spacers verwijderd. topcap enz ook nog de remlos.
zoals hier de uitleg http://www.fiets.nl/2011/07/29/fiets-on ... vervangen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen kan ik de voorvork niet verwijderen, er zitten dan nog 2 ringen verzonken (bewegend tenopzichte van elkaar) die ik er niet uitkrijg zonder hiervoor geweld te gebruiken, ben bang dat ik iets kapot ga maken.
Misschien kan iemand mij adviseren
groetjes
Met een rubberhamer een paar subtiele tikken op de vorkbuis en je vork trek je er dan zo uit.
bedankt , ben hier inmiddels ook achter, had deze vraag ook op het techniek topic geplaatst. heb alles gedemonteerd en gesmeerd,maar helaas blijft het gekraak. misschien kan het aan de kogellagers liggen of die sterschroef die in vorkbuis zit?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 jul 2012 10:17

Je kan de lagers voelen of ze korrelig lopen, maar een lager geeft zelden een tik.
Haal je stuur nog even los van de stuurpen en maak dit goed schoon monteer deze eens opnieuw.

Ron H
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2012 21:00

Ron H 31 jul 2012 20:00

Wie o wie kan mij helpen aan de juiste beslissing.

Ik ga beginnen met fietsen, wordt dus mijn eerste racefiets, na veel verschillende merken denk ik dat het een Cube word mits mijn maat er nog is ( 58 )
dat is een volgend probleem.

Ik heb de Agree Gtc carbon / 105, of de Agree Pro alu / Ultegra op het oog. Carbon frame of Alu?

Kan ik beter voor de Ultegra groep gaan dan de 105 groep dan gaat het een Alu frame worden.

Laatste optie maar ook de duurste Agree gtc race.

Graag wat extra advies is welkom.

Farether
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2011 20:50

Farether 31 jul 2012 21:51

Beide fietsen zijn goede fietsen, aangezien je net begint heb je aan de goedkopere van de 2 meer dan genoeg!

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 31 jul 2012 23:37

Hangt af van je budget, je sportieve doelen en persoonlijke wensen. Vertel eens wat meer?

Ron H
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2012 21:00

Ron H 01 aug 2012 21:02

Budget tot ongeveer 1750.

Ga volgend jaar de alpe d'huez fietsen, voorafgaand duss training en een aantal toerritten incl. een aantal ritten in de bergen.

Persoonlijk vind ik de Cube een mooie fiets vandaar dit merk.

alleen gaat het heel moeilijk worden of niet natuurlijk kan alleen de Agree carbon / 105 vinden in mijn maat (58), verder is alles al weg of andere maat.

Misschien nog andere optie's / merk??

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 01 aug 2012 22:41

Voor dat doel zou ik gaan voor een niet te ingewikkelde fiets. Een mooi alu-frame, carbon voovorkje, 105 groep en een setje luxere wielen met fijne vouwbandjes. Is een Cannondale Caad10 niet wat voor je?

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 07 aug 2012 17:50

dixy100 schreef:
fizik schreef:
dixy100 schreef:Als ik over een bult of kuiltje rij met mn racefiets(CUBE AGREE sl) dan hoor ik sinds kort een licht tikkend en krakend geluid aan mn voorvork,
Nu ben ik laatst in een fikse regenbui terecht gekomen.
Nu is mn vermoeden dat het gesmeerd moet worden.

heb het balhoofd los gedraaid. stuur los , spacers verwijderd. topcap enz ook nog de remlos.
zoals hier de uitleg http://www.fiets.nl/2011/07/29/fiets-on ... vervangen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen kan ik de voorvork niet verwijderen, er zitten dan nog 2 ringen verzonken (bewegend tenopzichte van elkaar) die ik er niet uitkrijg zonder hiervoor geweld te gebruiken, ben bang dat ik iets kapot ga maken.
Misschien kan iemand mij adviseren
groetjes
Met een rubberhamer een paar subtiele tikken op de vorkbuis en je vork trek je er dan zo uit.
bedankt , ben hier inmiddels ook achter, had deze vraag ook op het techniek topic geplaatst. heb alles gedemonteerd en gesmeerd,maar helaas blijft het gekraak. misschien kan het aan de kogellagers liggen of die sterschroef die in vorkbuis zit?
Heb het probleem gevonden.
ondanks dat het geluid te horen was bij de vork,bleek het aan de zadelpen te liggen.
heb deze goed schoongemaakt en weer ingevet, en het geluid is verdwenen. :D

johnj
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 mar 2010 23:30

johnj 21 aug 2012 22:53

Iemand toevallig al foto's of info over de Cube 2013 racefietsen, ben wel benieuwd vandaar..

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 23 aug 2012 17:09

Hallo allemaal,

Nu ik me ook een Cube heb besteld, wil ik me ook wel efkes melden hier.
Mijn fiets is besteld en zal normaal binnen een 2-tal weken op mij staan wachten.

Mijn nieuwe bike in de Litening Super HPC SL (in het mat zwart)

Het enigste verschil is dat de standaardwielen (DTswiss) vervangen worden door Fulcrum Racing 1.
Ik denk dat deze er wel mooi zullen onde rpassen (zwarte velgen met zilverkl.spaken)

Dit zal wel hele verandering worden ivm. mijn fiets van nu (Prorace Nox ,proton, campa Neutron)

ALs ik foto's heb, zal ik er hem wel eens opzetten (als ik vind hoe dit moet gebeuren)

@Johnj : Volgende week is het beurs in Duitsland, ik geloof dat daarna de fietsen online zullen komen.

mvg.
Benny

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 26 aug 2012 23:21

Cube 2013 Agree GTC Race

Afbeelding

Plaats reactie