Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 aug 2013 15:11

Ik heb één groep gezien, shirtjes weet ik niet meer. Onderaan de Amerongse berg, aan de noord kant. Ik hoorde ze roepen dat ze bij de afslag naar camping de Osseberg (bij Overberg) rechtsaf hadden gemoeten....
Jullie toevallig?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2013 15:34

nijkie schreef:in zeer prettige omstandigheden.
Wees blij dat je niet in het westen woont; hier staat die ventilator weer voluit.
Het is of te warm of minaal 5bft. Tussenin lijkt niet te lukken :(
Less is bore

20veetee
Forum-lid

20veetee 03 aug 2013 16:34

Het was inderdaad een lekker windje... 70km gefietst, maar op de stukken tegen de wind in moest er echt worden gewerkt om nog een beetje vooruit te komen. Gelukkig was het door de harde wind wel rustig op het fietspad door de duinen ;-)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 aug 2013 16:38

hanz1963 schreef:Ik heb één groep gezien, shirtjes weet ik niet meer. Onderaan de Amerongse berg, aan de noord kant. Ik hoorde ze roepen dat ze bij de afslag naar camping de Osseberg (bij Overberg) rechtsaf hadden gemoeten....
Jullie toevallig?
Das halverwege ongeveer dacht ik,ik was degene die lekker rechtdoor ging vervolgens via overberg langs de Rijn weer naar Arnhem.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

JackieD
Forum-lid

JackieD 03 aug 2013 16:39

martijnnnn schreef:Wel niet zo'n mooi verhaal (en omgeving) als legrimpeur maar net even een rondje van 46 km gereden door Drenthe, voor het eerst 30gem. in lage hartslag. Lekker gevoel!
Dan is er nog hoop voor mij :D

Mijn eerste ritje van 32km ging gemiddeld in zo'n 29 per uur. De hartslag lag wel gemiddeld op 165 :oops:

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 aug 2013 16:42

daniel1975 schreef:
nijkie schreef:in zeer prettige omstandigheden.
Wees blij dat je niet in het westen woont; hier staat die ventilator weer voluit.
Het is of te warm of minaal 5bft. Tussenin lijkt niet te lukken :(
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik woon ideaal :D Dijken,heuvels,bos kan alle kanten op,posbank,rijk van nijmegen,Oosterbeek Ri Utrechtse heuvelrug.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 03 aug 2013 17:02

Remco H schreef:Tsja, tussen al die imposante verhalen met foto's, of verslagen van buitenlandse bergtochten vallen mijn gewone fietsbelevenissen natuurlijk een beetje weg. Toch vind ik zelf dat ik ook best leuke dingen gedaan heb...
Dat heb je zeker! En die afstanden zijn ook niet direct 'voor de poes' . De omgeving van Apeldoorn en Arnhem ken ik wel 'een beetje' ;) , daar maak ik mijn trainingsrondjes en dat gaat inderdaad best op-en-af.
60 x Ventoux

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 03 aug 2013 19:38

Mooi verslag, legrimpeur!

Vanmorgen niet naar Heerde, maar vanmiddag in Groningen een route van 60 kilometer verkend. Met de wind in de rug van huis, dan weet je dat je terug nog heel wat te stellen krijgt met windkracht 5 uit west-zuidwest.

Afbeelding

Via De Groeve, Kropswolde, Foxhol, Kolham, Scharmer en Harkstede naar Lageland.

Afbeelding

Langs Luddeweer en over het Eemskanaal naar Wittewierum.

Afbeelding

Daarna door Woltersum (de dijk ligt er prima bij) naar Ten Boer en over de Stadsweg van Ten Boer naar Groningen.

Afbeelding

Door Ruischerbrug en Middelbert naar Engelbert en daar de A 7 over.

Afbeelding

De wind ging ook hier in Grunnen niet liggen.

Afbeelding

Langs de scheepswerven bij Waterhuizen naar Haren en via Onnen en Noordlaren weer terug naar huis.

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 03 aug 2013 20:29

Vandaag weer een lekker rondje gemaakt.
Vroeg weggegaan 09.00 uur.
Krimpen aan de Lek, Krimpen aan den IJssel, Capelle west, Kralingseveer, van Brienenoord brug over,
IJsselmonde, over de dijk naar Slikkerveer, Ridderkerk, brug over de Noord, Alblasserdam, Kinderdijk, over de dijk naar Nieuw Lekkerland, Streefkerk, wachten op de pont naar Bergambacht.
Afbeelding
Bergambacht, langs de N210, onder de weg door naar de Loet en weer terug in Krimpen aan de Lek.
Goed voor ruim 56 KM.
Maar wel veel wind.
Nieuwe link :o
http://connect.garmin.com/activity/352509762
Merida Scultura Endurance 4000

lupo
Forum-lid

lupo 04 aug 2013 10:01

Ik lees de buitenlandse verhalen met veel plezier legrimpeur en Havana.

Vrijdag een mooi rondje gefietst aangezien ik net terug was van vakantie. 70km in 2,5 uur een nieuw afstandsrecord voor mij. In de Holterberg kwam ik achterop bij een andere wielrenner en samen hebben we een stuk gefietst, tot bij de Lemelerberg. Achteraf had ik beter een zuidelijk rondje kunnen maken (ipv noordelijk) aangezien er een zuidenwind stond. De terugweg moest ik dus flink harken tegen de wind in.
http://app.strava.com/activities/71592612

Op vakantie in Kroatië op de eilanden Cres en Losinj samen met m'n vriendin nog een dagje Mountainbikes gehuurd. Erg mooie omgeving en redelijk wat hoogtemeters gepakt! Ik moest het wel heel rustig aan doen omdat m'n vriendin geen fietservaring heeft.
http://app.strava.com/activities/68743719

's Avonds ben ik zelf nog even de heuvel opgeknald voordat de fietsen terug moesten naar de verhuurder. Ook nog even een segment gepakt (categorie 3). :D
http://app.strava.com/activities/68743644

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 aug 2013 13:59

Vandaag samen met mijn zoon de Giro di Schouwen - Duiveland gereden met een kennis die we in Frankrijk hadden leren kennen. We zaten in een keurige groep van 15 man sterk met een beetje hetzelfde niveau - en kwamen na 97 kilometer netjes binnen de 3 uur binnen. Een mooie gemiddelde dus op het mooie eiland Schouwen - Duiveland.

Ook in onze groep zat de voor sommige forum mensen : Wim Evertse - nog even gezellig mee zitten kletsen en nog even over Daniel zijn mooie zwart/witte Dogma gehad. Wim ziet er ondanks zijn leeftijd nog zeer gesoigneerd uit , en kan nog heel erg goed mee met het tempo. Respect voor deze man.

Hier het rondje :

http://app.strava.com/activities/72073560
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 04 aug 2013 14:18

Vandaag niet met de club gefietst, maar met de mannen van http://www.fitlifehealthclub.nl/. Was ook weer lekker, leuk en gezellig! Heen en terug naar Hekendorp achter Gouda. Vanochtend was het nog rustig. Maar op de terugweg vlakbij huis erg druk op de fietspaden in verband met het varend corso. Toch weer 102 km in the pocket!

Route
Afbeelding

Plaats reactie