Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Beuckelaers
Forum-lid

Beuckelaers 25 mar 2012 20:56

Heb een vraagje,
Ik heb dus op mijn pc, en op de laptop voor aan de zee, OSM staan..
Ik weet hoe ik de kaarten op de edge zet, maar de kaart verschilt op mijn pc tegen over de laptop.. kan dit moeilijkheden geven? ik bedoel dan, een stukje van duitsland zit er op de laptop niet op.
Ook heb ik gewoon de osm_routable_gmapsupp.zip gebruikt omdat het anders niet lukte, kan dit problemen geven?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 mar 2012 09:22

Heb 't zelf ook maar even geprobeerd op een oude Windows laptop, die mee gaat naar de camping komende zomer. Aangezien ik niet afhankelijk wil zijn van WiFi, zoek ik mijn heil in Mapsource. Kostte mij ongeveer 5 minuten.

- Mapsource downloaden maar de .EXE-file NIET openen (of installatie afbreken)
- WinRAR downloaden en installeren (=gratis)
- met WinRAR de .EXE Mapsource file openen
- MSmain.msi aanklikken
- Mapsource is nu geïnstalleerd (map programma's / Garmin)

Ik installeerde overigens ook meteen WinGDB3, omdat je daarmee tenminste courses kan maken.

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 26 mar 2012 14:02

gisteren van uit dronten op fiets naar goes. speciaal garmin CN kaart geinstalleerd zodat ik adres kon ingeven en edge route maakte
ging allemaal ok tot ik op de fiets even wilde kijken hoe precies de route verder liep na pakweg twee uurtjes, ietsje uizoomen en apparaat liep vast
niet echt een probleem want je zet ding even aan/uit en zou weer moeten werken, niet dus
maar toen ik vervolgens probeerde de route opnieuw te laten berekenen sloeg die elke keer op 80% van het rekenen vast....
wat ik ook probeerde elke keer als de edge ging rekenen sloeg die vast, net of die niet door een bepaald kaart gedeelte kwam
heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt en weet iemand wat het is?
is best wel vervelend....
Allard

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 mar 2012 14:06

Aan je verhaal is geen touw vast te knopen!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 mar 2012 16:05

@Beren040
Als je je zinnen met een hoofdletter begint is 't een stuk makkelijker te lezen.

Daarnaast vraag je iets van 't apparaat wat het gewoon niet kan. Een klein stukje route berekenen a la TomTom lukt soms nog wel, maar een route van meer dan 200 km gaat echt nooit lukken. Maar een nog groter probleem is dat de CN geen fietspaden kent en daar moet je toch echt overheen om de rivieren over te komen. Volgende keer dus gewoon even op de computer een route uitzetten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Beuckelaers
Forum-lid

Beuckelaers 26 mar 2012 17:50

havana schreef:Heb 't zelf ook maar even geprobeerd op een oude Windows laptop, die mee gaat naar de camping komende zomer. Aangezien ik niet afhankelijk wil zijn van WiFi, zoek ik mijn heil in Mapsource. Kostte mij ongeveer 5 minuten.

- Mapsource downloaden maar de .EXE-file NIET openen (of installatie afbreken)
- WinRAR downloaden en installeren (=gratis)
- met WinRAR de .EXE Mapsource file openen
- MSmain.msi aanklikken
- Mapsource is nu geïnstalleerd (map programma's / Garmin)

Ik installeerde overigens ook meteen WinGDB3, omdat je daarmee tenminste courses kan maken.
Ik kan op allebij de pc en laptop, mijn route maken.. dus ik moet enkel de kaart overzetten naar mijn edge en het is geklaart?

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 26 mar 2012 19:59

Sorry voor de verwarring
Even snel op de zaak vraag stellen is dus geen goed idee... :oops:

Ik denk dat am-classicfan het antwoord heeft gegeven, maar mocht iemand nog ander idee hebben hoor ik het graag
Waar het over ging was volgende:
Ik wilde van Dronten naar Goes en had daarvoor speciaal OMS vervangen voor CN Navigator, zodat ik op adres kon navigeren.
Thuis in Dronten adres in Goes ingevoerd en hij gaf een route aan.
Onderweg wilde ik even kijken waar ik precies was en waar de route naar toe ging.
Ik zoomde iets uit op kaart en daar ging het mis, apparaat sloeg vast
Aan en uit gezet en vervolgens adres opnieuw ingevoerd
Edge ging route "uitrekenen" en sloeg iedere keer op 80% vast
Vroeg mij af of iemand dit herkende en of er wat aan te doen was

Sorry voor de onduidelijkheid van eerdere post hoop dat het zo wel duidelijk is
Allard

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 26 mar 2012 20:15

Je vergeet nog steeds de leestekens.

Zoals AM al zei werkt de edge 800 niet als een tomtom. Het kan zijn dat de edge ergens niet uitkwam en daardoor iedere keer vast liep. Als je een route wil rijden van Dronten naar Goes kan je het beste vooraf een route tekenen en dan laden in de garmin.

Ik ben zelf wel ooit van zeeland naar brabant gereden en toen kon ik wel navigeren met de garmin. Ik ben ook wel eens ooit naar limburg gereden en toen klopte er niks van en liep de garmin ook een paar keer vast. Niet echt betrouwbaar dus voor lange afstanden.

skippy
Forum-lid

skippy 28 mar 2012 20:54

Ik ben van plan een Edge 800 aan te schaffen. Ik ga voor de bundel met CN. Deze zit op een SD kaartje, dat je kunt overschrijven. Is het mogelijk de inhoud van dit kaartje over te zetten naar het intern geheugen van de Edge? Ik ben bang dat ik hem eens per ongeluk overschrijf.
Om het hele topic te doorlezen is wel erg veel, sorry voor de directe vraag, misschien ten overvloede.
Straks weer lekker crossen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2012 21:14

Kaartje gaat erin en nooit meer eruit. Zie niet goed hoe je die kunt overschrijven. Geen probleem imho.
Less is bore

skippy
Forum-lid

skippy 28 mar 2012 21:19

daniel1975 schreef:Kaartje gaat erin en nooit meer eruit. Zie niet goed hoe je die kunt overschrijven. Geen probleem imho.
Wanneer je een OSM kaartje wil laden dan?
Straks weer lekker crossen

Beuckelaers
Forum-lid

Beuckelaers 28 mar 2012 21:34

Ik heb mijn edge ontvangen!
Heb zelf route gemaakt in mapsource, overgezet naar garmin edge, maar ik vind hem niet ^^
staat niet bij opgeslagen locaties.. :s

Gesloten