Politiek
Natuurlijk heb je gelijk met al jouw opsommingen hier boven, alleen was dat niet de discussie welke @wasbeer heeft opgeroepen met zijn vergelijking tussen huren en kopen en waarin hij met zijn getalletjes tot de conclusie komt dat de huizenbezitter dus 3x zo goedkoop huurt:kxlight schreef: ↑21 sep 2023 16:37als je huren en kopen wilt vergelijken moet je kosten onderhoud natuurlijk wel meenemen. Dat heb je bij huren namelijk niet, dat zit in je huurprijs.
En 400 netto hypotheekrente is gewoon erg laag. Kan best in exceptioneel geval, maar is geen gemiddelde. Die 1200 is toch ook als gemiddelde bedoeld?
ik probeerde met mijn voorbeeld een reeel vergelijk te maken en niet een extreem voorbeeld als algemene waarheid te droppen.
wasbeer2006 schreef: ↑20 sep 2023 20:56 . . . . . . . .
Jij hebt geld en je koopt een huis, op onze leeftijd zit je er dan vaak voor een prikkie bij, want ik dat dat vrijwel niemand met een koophuis meer dan 3 a 400 huur betaald en die huurder betaald er 1200 dat schelen er al 800 met een koophuis.
. . . . . . .
Ik heb het al zo vaak gezegd hier op dit forum, "Begrijpend lezen" is een vak apart, helaas begrijpt niet iedereen dat.wasbeer2006 schreef: ↑21 sep 2023 12:32 . . . . . . De huizen bezitters sparen 2/3 van het geld en de huurders zijn het kwijt en als het te lang duurt kunnen die niet meer doorstromen. De huizenbezitters huurt dus 3x zo goedkoop.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Sorry orlok. Ik lees wat wasbeer schrijft. Hij stelt dat bij n koophuis de rente 400 is. Mij lijtkt dat erg weinig en dat heb ik geprobeerd cijfermatig te inderbouwen.
Maar goed blijkbaar kan ik dat niet goed uitleggen. Gelukkig ben ik geen onderwijzer
En verder zal ik eens kijken waarom ik zo veel meer rente betaal dan die 400 want blijkbaar doe ik daar ook nog iets fout.
Maar goed blijkbaar kan ik dat niet goed uitleggen. Gelukkig ben ik geen onderwijzer
En verder zal ik eens kijken waarom ik zo veel meer rente betaal dan die 400 want blijkbaar doe ik daar ook nog iets fout.
Echt het ligt niet aan de inkomsten kant..... het heeft alles te maken met de uitgaven kant!
Om maar even een klein voorbeeld te geven van Omtzigt vandaag.
Er word dus voor 2,4 miljard per jaar aan externe / consultants in gehuurd…..
Om maar even een klein voorbeeld te geven van Omtzigt vandaag.
Er word dus voor 2,4 miljard per jaar aan externe / consultants in gehuurd…..
Hebben we nu afgelopen middag een werkende democratie gezien?
Nu het kabinet demissionair is kunnen de partijen opeens wel met de "vijaard" praten en compromissen sluiten.
Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Zal zeker afgelopen zijn na 22 november.
Nu het kabinet demissionair is kunnen de partijen opeens wel met de "vijaard" praten en compromissen sluiten.
Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Zal zeker afgelopen zijn na 22 november.
Ik ben een beetje beducht dat de staatsschuld het komende jaar flink op zal lopen. Want "alles" kan deze dagen.
Ik ben een beetje beducht dat de staatsschuld het komende jaar flink op zal lopen. Want "alles" kan deze dagen.
Dat verbaast mij niet, te weinig personeel of personeel met te weinig kennis, consultants en zelfs zzp-ers als ondernemerschap aan de basis staan te springen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gelukkig werd de ongedekte motie van Van der Plas kostelijk weggelachen…
Het is niet alleen het geld dat uitgegeven wordt aan externen wat me tegen staat. Het is ook een principe kwestie: De dienstbaarheid van de overheid aan de burger komt verder in het gedrang. Externen komen en…. gaan. De verantwoordelijkheid wordt doorgeschoven.
older Budweiser
Kamerleden komen en.gaan bijna in een even rap tempo….
(Wat ik eveneens een slechte zaak vind)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb het niet gezien, maar kan onmogelijk dommer geweest zijn dan Baudet gisteren over 9/11 en de maanlandingen.
Verder ik 2 herkenbare dingen de afgelopen dagen:
- het geld moet weer bij de werkende middenklasse vandaan komen
- geld is gratis want iedereen krijgt geld en niks wordt duurder
Bottom line: poppenkast.
Less is bore