bram1234 schreef: ↑17 jun 2017 09:04
.....;
Heb interesse in de Endurace CF SLX Disc 8.0, al dan niet met DI2. Qua maten viel ik echter precies tussen een L en een XL in. ................
Met deze maten kom je met de PPS tool op de canyon site uit op een XL. Als ik 1cm korter zou zijn kom ik op een L uit. .............
Je koopt je waarschijnlijk een Endurace om in verhouding iets minder diep te hoeven zitten.
Als je op een XL past zonder spacers vind ik dit persoonlijk mooier dan een L met spacers.
Bij Canyon mag je binnen de maand kosteloos je fiets retourneren voor een andere fiets/maat of zelfs geld terug.
Je zou dus kunnen overwegen om een L te kopen, deze af te stellen op jouw maten en er enkele flinke ritten mee rijden.
Een XL zit 21 mm "hoger" en ook nog eens bijna 2 cm "langer"
Dan bekijken of je ook zou passen op een XL zonder spacers, zonder extra lange stuurpen
Als de fiets te klein zou zijn kan je binnen de maand alsnog wisselen voor een XL. Dan moet je wel eerst je fiets opsturen en na inspectie sturen ze je dan de andere maat op.
Mocht enkel je stuurpen te kort zijn kan je binnen de maand gratis je cockpit omwisselen voor een andere maat, ze sturen je eerst het nieuwe stuur op waarna jij het jouwe moet terugsturen. Bij het omwisselen van het stuur zit je dus geen moment zonder fiets.
PS: Als je er jezelf verder niets voor moet ontzeggen zou ik altijd voor de elektronische versnellingsgroep gaan