Pagina 1211 van 1868
Re: Canyon
Geplaatst: 08 jun 2017 11:03
door Lcsmet
stefverv schreef: ↑07 jun 2017 15:58
.......
Heb jij eventueel een link waar ik verder mee kan?
Groeten,
Stef
Binnen- en buitendiameter opmeten.
Hoogte opmeten.
Kijken naar het aantal graden. ( staat normaal op het lager)
En dan kan je eens kijken op
All4Bikes
Het merk "Enduro" heeft heel veel losse lagers.
Maar eens je de maten weet kan je bij heel veel aanbieders van lagers terecht. Heb enige tijd geleden ook lagers nodig gehad voor een fietsvriend van mij, als je "fietslagers, lagers, wiellagers" en dergelijke intikt in Google kom je al een heel eind.
Succes.
Re: Canyon
Geplaatst: 08 jun 2017 11:38
door Winston
Delete
Re: Canyon
Geplaatst: 08 jun 2017 12:38
door mouse
stefverv schreef: ↑07 jun 2017 15:08
ypuh schreef: ↑06 jun 2017 13:50
Dat is wel heel snel Stef. Zelfs slechte lagers zouden het wel 5 - 10 dkm vol moeten kunnen houden.
2 ideeën die me zo te binnen springen:
- Lagers niet strak genoeg afgesteld waardoor zand een weg kan vinden
- Tijdens het schoonmaken teveel water op de lagers (kan ook komen door fietsen in de regen) en na afloop niet goed genoeg droog gemaakt
Inderdaad, de lagers in mijn fiets voor woon-werk verkeer houden het al twee jaar en 15 dkm uit... En hoewel ik die fiets ook goed onderhoud, heeft die het toch een pak steviger te verduren.
Canyon had me via mail gezegd dat ik een nieuw setje kon kopen voor 44,90. Bestel ik een setje (via zelfde mailverkeer), krijg ik een rekening van 69.95 gepresenteerd.
Ik betaalde 59 euro voor lagers+plaatsen in een Trek bracket. Dat vond ik eigenlijk al zeer stevig.
Re: Canyon
Geplaatst: 10 jun 2017 19:32
door raiju
Voor 55€ een lagerpers en ultegra lager kopen en dan heb je het de 2e keer er al uit.
Mijn lagers slijten ondanks pekel, regen enz. veel minder snel dan het genoemde aantal Km.
Waarschijnlijk zat er iets niet goed of heb je iets niet goed gedaan. Ik hoop voor je dat ze nu minder snel slijten.
Re: Canyon
Geplaatst: 16 jun 2017 11:08
door Kornuit
stefverv schreef: ↑07 jun 2017 15:08
ypuh schreef: ↑06 jun 2017 13:50
Dat is wel heel snel Stef. Zelfs slechte lagers zouden het wel 5 - 10 dkm vol moeten kunnen houden.
2 ideeën die me zo te binnen springen:
- Lagers niet strak genoeg afgesteld waardoor zand een weg kan vinden
- Tijdens het schoonmaken teveel water op de lagers (kan ook komen door fietsen in de regen) en na afloop niet goed genoeg droog gemaakt
Inderdaad, de lagers in mijn fiets voor woon-werk verkeer houden het al twee jaar en 15 dkm uit... En hoewel ik die fiets ook goed onderhoud, heeft die het toch een pak steviger te verduren.
Canyon had me via mail gezegd dat ik een nieuw setje kon kopen voor 44,90. Bestel ik een setje (via zelfde mailverkeer), krijg ik een rekening van 69.95 gepresenteerd.
Vreemd, ik heb net een setje lagers (Acros Ai-70) gekocht voor € 34,80. Geregeld via de mail met Canyon NL. Ik heb zelf een Ultimate CF en Ultimate AL. Welke frame heb je, dat die zo duur zijn?
Re: Canyon
Geplaatst: 17 jun 2017 09:04
door bram1234
Gisteren naar Canyon in Koblenz geweest om te kijken naar een opvolger van mijn huidige race fiets. Mooie showroom en je krijgt uitgebreid de tijd om wat fietsen te testen (op het parkeertrein).
Heb interesse in de Endurace CF SLX Disc 8.0, al dan niet met DI2. Qua maten viel ik echter precies tussen een L en een XL in. Beide op gereden maar blijf het lastig vinden welke beter past.
Dit zijn mijn maten:
Lengte: 190
Beenlengte: 91.5
Torso: 66.5
Schouderbreedte: 44
Armlengte 71
Met deze maten kom je met de PPS tool op de canyon site uit op een XL. Als ik 1cm korter zou zijn kom ik op een L uit. Wat zouden jullie aanraden? Ik heb over 3 weken een bikefit gepland staan, dat wil ik sowieso afwachten en dit ook met hem bespreken.
En de keus met of zonder DI2 blijft ook lastig. De mechanisch geschakelde fiets werkte uiteraard ook helemaal prima
Re: Canyon
Geplaatst: 17 jun 2017 12:26
door Bergwerk
Zou zelf bij twijfel in principe altijd kleiner gaan. check of je op het kleinere frame de gewenste zadelhoogte haalt. Maar zo ja, dan beter kleiner met langere stuurpen. Dan groot frame met een korte stuurpen. .
Re: Canyon
Geplaatst: 17 jun 2017 12:30
door bram1234
Zadel hoogte was geen probleem. Of een kortere of langere stuurpen mogelijk is bij zo'n aero cockpit werd mij gisteren niet echt duidelijk. Volgens mij gaven ze aan dat dit enkel mogelijk is bij de modellen zonderen een geïntegreerde cockpit.
Re: Canyon
Geplaatst: 17 jun 2017 12:54
door tomtom
Kleiner lijkt me ook handiger. Maar klopt je drop dan nog? Maw wordt die niet te groot? Stuur (aerocockpit) kun je gewoon ruilen na aankoop (dus niet te voren)
Re: Canyon
Geplaatst: 17 jun 2017 14:12
door daniel1975
Al iemand die de verschillen tussen een SL frame en een SLX frame kan toelichten? Grammen en.....?
Re: Canyon
Geplaatst: 17 jun 2017 14:15
door Lcsmet
bram1234 schreef: ↑17 jun 2017 09:04
.....;
Heb interesse in de Endurace CF SLX Disc 8.0, al dan niet met DI2. Qua maten viel ik echter precies tussen een L en een XL in. ................
Met deze maten kom je met de PPS tool op de canyon site uit op een XL. Als ik 1cm korter zou zijn kom ik op een L uit. .............
Je koopt je waarschijnlijk een Endurace om in verhouding iets minder diep te hoeven zitten.
Als je op een XL past zonder spacers vind ik dit persoonlijk mooier dan een L met spacers.
Bij Canyon mag je binnen de maand kosteloos je fiets retourneren voor een andere fiets/maat of zelfs geld terug.
Je zou dus kunnen overwegen om een L te kopen, deze af te stellen op jouw maten en er enkele flinke ritten mee rijden.
Een XL zit 21 mm "hoger" en ook nog eens bijna 2 cm "langer"
Dan bekijken of je ook zou passen op een XL zonder spacers, zonder extra lange stuurpen
Als de fiets te klein zou zijn kan je binnen de maand alsnog wisselen voor een XL. Dan moet je wel eerst je fiets opsturen en na inspectie sturen ze je dan de andere maat op.
Mocht enkel je stuurpen te kort zijn kan je binnen de maand gratis je cockpit omwisselen voor een andere maat, ze sturen je eerst het nieuwe stuur op waarna jij het jouwe moet terugsturen. Bij het omwisselen van het stuur zit je dus geen moment zonder fiets.
PS: Als je er jezelf verder niets voor moet ontzeggen zou ik altijd voor de elektronische versnellingsgroep gaan
Re: Canyon
Geplaatst: 17 jun 2017 14:23
door Lcsmet
daniel1975 schreef: ↑17 jun 2017 14:12
Al iemand die de verschillen tussen een SL frame en een SLX frame kan toelichten? Grammen en.....?
Het gewicht staat gewoon op de website.
- FRAME CANYON ENDURACE CF SL DISK => 1020 Gram (size M)
- FRAME CANYON ENDURACE CF SLX DISC => 820 Gram (Size M)
Beide frames/fietsen worden geleverd met dezelfde voorvork.
- VOORVORK CANYON ONE ONE FOUR SLX DISC => 325 Gram
Het SL frame kost inclusief voorvork, cockpit en zadelpen 1499 Euro, het SLX frame komt op 2599 Euro, beide excl verzendkosten.
200 Gram op een frame is genoeg om een prijsverschil te rechtvaardigen of het dan zo veel moet zijn moet ieder voor zich uitmaken.