Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2018 12:25

Eens met Timo.
De recente referenda maken dat pijnlijk duidelijk. Ga eens in de UK serieus luisteren en je schrikt je rot. Grote grote spijt onder de werkende bevolking en jongeren dat ze niet zijn gaan stemmen.
Enige referendum wat je mogelijk kunt toestaan is raadplegend en met een minimale opkomst van 70% van de stemgerechtigden. Liefst nog hoger. Dan heeft het echt waarde, nu is het alleen een speeltje van de structureel ontevredenen die waarschijnlijk (mijn aanname) vooral aan de onderkant van de samenleving zitten en niet het hele speelveld kunnen en willen (!!) overzien.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jul 2018 12:43

Wil ik lekker met mijn kop in het zand over doping zeiken, gaat het hier over politiek... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2018 13:01

Dat zit dichter bij elkaar dan dat je zou willen :mrgreen:
Less is bore

De Tukker
Forum-lid

Gebruikersavatar De Tukker 08 jul 2018 13:09

daniel1975 schreef: 08 jul 2018 12:25 ..,
nu is het alleen een speeltje van de structureel ontevredenen die waarschijnlijk (mijn aanname) vooral aan de onderkant van de samenleving zitten en niet het hele speelveld kunnen en willen (!!) overzien.
Niet per se de onderkant van de samenleving maar wel het gros van de piepels die geen flauw benul hebben van waar het nu écht over gaat of zich uberhaupt in het onderwerp hebben verdiept; volk dat zijn mening baseert op 'van horen zeggen', facebook en twitter.
En ... dat geldt helaas ook voor gewone verkiezingen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Tijanus
Forum-lid

Tijanus 08 jul 2018 14:45

daniel1975 schreef: 06 jul 2018 17:27
Zorro schreef: 06 jul 2018 09:11 Ik plemp em toch maar in het Doping topic en niet in Tour de France 2018 aangezien dat dan toch weer ontaard in doping discussie, maar wat weer een onsportief en 'zum kotzen' gedrag van dat publiek.
Zielig klootvolk.

Waarschijnlijk dom media hype en massa volgend vee.

Wat je ook van Froome of Sky vindt doet er niet toe en kun je gewoon voor jezelf houden dan. UCI/WADA hebben gesproken en daarmee is in ieder geval voor dit moment de kous af.

https://www.fiets.nl/2018/07/06/boegero ... esentatie/
Ik heb liever dat ze op deze manier hun afkeuring laten blijken dan straks fysiek langs de route.
Sky mag best nog eens een real life signaal krijgen dat we hun gedrag niet accepteren.
Over onsportief gesproken, van de NOS website:

"De ploeg was goed. Het was een positieve dag." Zo vatte Tom Dumoulin de eerste etappe van de Tour de France samen. Daarmee doet hij eigenlijk amper recht aan wat een bijzonder succesvolle dag het was voor de Nederlandse troef voor de eindzege."

Het citaat van Tom is wat selectief, hij verkeerde bepaald niet in juichstemming over de valpartijen, maar de NOS vindt het kennelijk "meer dan positief" en "bijzonder succesvol" als drie podiumkandidaten tegen de grond smakken.

Waar is de tijd gebleven dan Merckx wilde opgeven omdat Ocana in het ravijn lag?

Fietsjongen
Forum-lid

Fietsjongen 08 jul 2018 14:55

Tijanus schreef: 08 jul 2018 14:45
daniel1975 schreef: 06 jul 2018 17:27
Zorro schreef: 06 jul 2018 09:11 Ik plemp em toch maar in het Doping topic en niet in Tour de France 2018 aangezien dat dan toch weer ontaard in doping discussie, maar wat weer een onsportief en 'zum kotzen' gedrag van dat publiek.
Zielig klootvolk.

Waarschijnlijk dom media hype en massa volgend vee.

Wat je ook van Froome of Sky vindt doet er niet toe en kun je gewoon voor jezelf houden dan. UCI/WADA hebben gesproken en daarmee is in ieder geval voor dit moment de kous af.

https://www.fiets.nl/2018/07/06/boegero ... esentatie/
Ik heb liever dat ze op deze manier hun afkeuring laten blijken dan straks fysiek langs de route.
Sky mag best nog eens een real life signaal krijgen dat we hun gedrag niet accepteren.

"De ploeg was goed. Het was een positieve dag." Zo vatte Tom Dumoulin de eerste etappe van de Tour de France samen. Daarmee doet hij eigenlijk amper recht aan wat een bijzonder succesvolle dag het was voor de Nederlandse troef voor de eindzege."

Het citaat van Tom is wat selectief, hij verkeerde bepaald niet in juichstemming over de valpartijen, maar de NOS vindt het kennelijk "meer dan positief" en "bijzonder succesvol" als drie podiumkandidaten tegen de grond smakken.

Waar is de tijd gebleven dan Merckx wilde opgeven omdat Ocana in het ravijn lag?
Jij leest er in dat Dumoulin positief is over de valpartijen. Ik lees dat Tom blij is dat hij ongehavend door een chaotische etappe is gekomen samen met zijn ploegmaten.

Tijanus
Forum-lid

Tijanus 08 jul 2018 16:38

Fietsjongen schreef: 08 jul 2018 14:55
Tijanus schreef: 08 jul 2018 14:45

Jij leest er in dat Dumoulin positief is over de valpartijen. Ik lees dat Tom blij is dat hij ongehavend door een chaotische etappe is gekomen samen met zijn ploegmaten.
Dat lees ik -met de context van het interview, waar dat de afsluiter van was- ook in de reactie van Tom. Mijn diskwalificatie 'onsportief' was gericht aan de NOS.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jul 2018 18:19

Misschien dat de NOS bij de volgende val van een klassementsrenner wel zegt dat ze afstappen....
Campagnolo Ultra Dork

Ernsto Rudolfo
Forum-lid

Ernsto Rudolfo 09 jul 2018 19:18

Haha, Is het een goed idee om via deze Fiets-site een bindend referendum te organiseren wat betreft doping?
Ik ben benieuwd welke stellingen dan naar voren komen!

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 09 jul 2018 22:11

Ernsto Rudolfo schreef: 09 jul 2018 19:18 Haha, Is het een goed idee om via deze Fiets-site een bindend referendum te organiseren wat betreft doping?
Ik ben benieuwd welke stellingen dan naar voren komen!
Stelling 1
Je mag alleen koersen zonder enige vorm van medischijnen, dus ook geen paracetamol of aspirientje ...

Karl66
Forum-lid

Karl66 09 jul 2018 23:17

Dus als renner mag je alleen nog door de koersdokter behandeld worden als je bereid bent om af te stappen? Daar gaat het imago van wielrenners als sporters die na een val eerst om hun fiets roepen en daarna wel eens gaan kijken wat de schade is.

Dan lijkt me een tijdelijke koersverbod als je een TUE hebt een beter idee.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Ernsto Rudolfo
Forum-lid

Ernsto Rudolfo 10 jul 2018 00:13

Stelling 2. "Bezint eer ge begint" als je van je hobby je beroep wilt maken(en wat is mooier wordt vaak gezegd)

Plaats reactie