Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Ik zou persoonlijk voor een mechanische versnellingsgroep gaan. Geeft meer gevoel tijdens schakelen en als deze goed is afgesteld net zo functioneel. Van het prijsverschil zou ik voor een mooie set wielen gaan. Betreft L of XL liever een iets te kleine fiets dan een te grote.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39951
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@lcsmet: je weet dat er meer is mbt carbon frames dan alleen gewicht. Knalhard vs soepel bijvoorbeeld.
Of is de SL gewoon de SLX van vorige modelserie?
Of is de SL gewoon de SLX van vorige modelserie?
Less is bore
Bedankt voor alle adviezen tot nu toe. De meeste adviseren dus de L. Zoals aangegeven ga ik de fietsmeting afwachten en zal dan met de sportarts ook bespreken welke beter voor mij zou zijn. Ik ga er van uit dat hij daar een idee over heeft.
@TOMTOM: Of mijn drop dan nog klopt durf ik niet te zeggen. Ik zat er lekker op, maar daar op de parkeerplaats kan je natuurlijk niet super goed testen. Beter zou zijn een ritje van 100km maken De zadelhoogte van de L gaat van 750 tot 850, waar die bij XL gaat van 780 tot 880. Volgens Canyon zou mijn ideale zadelhoogte de beenlengte - 100mm zijn, wat bij mij uit komt op 810.
@LCSMET: Natuurlijk is een Xl zonder enige spacers mooier dan een L met een paar spacers. Echter heb ik met een L dan wel iets meer marge om een wat sportievere houding aan te nemen. Met de XL is de hele marge dan weg en ik dan dus enkel nog rechter op (bovenop de endurance geometrie).
De cockpit van de L en de XL is hetzelfde, op de breedte van het stuur na (420 vs 440). De stuurpen is bij beide modellen 110. Wat betreft de breedte van het stuur zou de XL beter bij mijn postuur passen aangezien de afstand tussen mijn schouderbladen ook 440 is.
Wat betreft mechanisch of elektrisch schakelen: Het is een enorme smak geld voor een fiets, die paar honderd euro extra zijn misschien dan ook nog wel de moeite waard
@TOMTOM: Of mijn drop dan nog klopt durf ik niet te zeggen. Ik zat er lekker op, maar daar op de parkeerplaats kan je natuurlijk niet super goed testen. Beter zou zijn een ritje van 100km maken De zadelhoogte van de L gaat van 750 tot 850, waar die bij XL gaat van 780 tot 880. Volgens Canyon zou mijn ideale zadelhoogte de beenlengte - 100mm zijn, wat bij mij uit komt op 810.
@LCSMET: Natuurlijk is een Xl zonder enige spacers mooier dan een L met een paar spacers. Echter heb ik met een L dan wel iets meer marge om een wat sportievere houding aan te nemen. Met de XL is de hele marge dan weg en ik dan dus enkel nog rechter op (bovenop de endurance geometrie).
De cockpit van de L en de XL is hetzelfde, op de breedte van het stuur na (420 vs 440). De stuurpen is bij beide modellen 110. Wat betreft de breedte van het stuur zou de XL beter bij mijn postuur passen aangezien de afstand tussen mijn schouderbladen ook 440 is.
Wat betreft mechanisch of elektrisch schakelen: Het is een enorme smak geld voor een fiets, die paar honderd euro extra zijn misschien dan ook nog wel de moeite waard
Ik zou altijd DI2 doen. Nieuw schakelen ze beiden misschien even goed maar na een jaar (zeker als je ook met slecht weer rijdt) zal die DI2 altijd beter schakelen en na 2 jaar wordt het verschil nog groter.Wojtek schreef: ↑17 jun 2017 14:28 Ik zou persoonlijk voor een mechanische versnellingsgroep gaan. Geeft meer gevoel tijdens schakelen en als deze goed is afgesteld net zo functioneel. Van het prijsverschil zou ik voor een mooie set wielen gaan. Betreft L of XL liever een iets te kleine fiets dan een te grote.
Ik rijd nu 2.5 jaar met de DI2 en weet 100% zeker dat ik nooit nog een mechanisch geschakelde groep koop.
Ik ben zelf 1.89 met vrij lange benen (BBL weet ik even niet uit mijn hoofd) en rij op een Endurace CF SLX in de maat L. Als je lange armen hebt zou je inderdaad kunnen kijken of je de aero cockpit in een maatje langer kan krijgen, maar volgens mij moet je dan prima passen op een L.
Is er inderdaad alleen het gewicht verschil? Of rijdt de SLX wat levendiger en de SL wat " doodser" ? Lijkt als ik wat google, dat er weinig verschil in zit, qua rijden. Iemand hier ervaring mee?Lcsmet schreef: ↑17 jun 2017 14:23Het gewicht staat gewoon op de website.daniel1975 schreef: ↑17 jun 2017 14:12 Al iemand die de verschillen tussen een SL frame en een SLX frame kan toelichten? Grammen en.....?
- FRAME CANYON ENDURACE CF SL DISK => 1020 Gram (size M)
- FRAME CANYON ENDURACE CF SLX DISC => 820 Gram (Size M)
Beide frames/fietsen worden geleverd met dezelfde voorvork.
- VOORVORK CANYON ONE ONE FOUR SLX DISC => 325 Gram
Het SL frame kost inclusief voorvork, cockpit en zadelpen 1499 Euro, het SLX frame komt op 2599 Euro, beide excl verzendkosten.
200 Gram op een frame is genoeg om een prijsverschil te rechtvaardigen of het dan zo veel moet zijn moet ieder voor zich uitmaken.
Ik heb gisteren zowel op de endurace SL als SLX gereden bij Canyon. Op de parkeerplaats daar voelde ik geen verschil tijdens het rijden. Het is dat de SL er alleen in saaie kleuren (mijn mening) is dat ik dus voor een (rode) SLX wil gaan. Mooi meegenomen dat hij dan nog een stukje lichter is. En betere wielen uiteraard.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39951
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Parkeerplaats vs. lange rit met wisselend wegdek en snelle haarspelden in afdaling....
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5613
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik heb tijdens een lange rit ook wel eens geparkeerd gestaan!daniel1975 schreef: ↑18 jun 2017 09:11 Parkeerplaats vs. lange rit met wisselend wegdek en snelle haarspelden in afdaling....
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Woensdag heb ik mijn eerste Canyon besteld: de Endurace CF 7.0.
Volgens de helpdesk zou die dezelfde dag of de dag nadien nog verzonden worden.
Ik heb echter nog geen bericht gekregen. Hoelang duurt de levering tegenwoordig?
Volgens de helpdesk zou die dezelfde dag of de dag nadien nog verzonden worden.
Ik heb echter nog geen bericht gekregen. Hoelang duurt de levering tegenwoordig?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39951
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bij fietsen die op voorraad staan is het recent toch geen probleem meer? Volgens mij zijn die problemen redelijk achterhaald inmiddels.
Less is bore