Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Slepen = schijfremmen
Schijfremmen = slepen
Soms iets meer, soms tijdje niet, maar het komt terug. Sowiso bij nattigheid.
Schijfremmen = slepen
Soms iets meer, soms tijdje niet, maar het komt terug. Sowiso bij nattigheid.
Less is bore
En laat nu net de Canyon Endurance CF 7.0 geen schijfremmen hebben. Kijk eens naar afdekkapjes v.d. naven, deze (Mavic?) willen nog wel eens een slepend geluid produceren.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Idd, de fiets heeft geen schijfremmen.
Ik kijk straks de kapjes eens na.
Ik zag ook gisteren dat de velg van het achterwiel al een behoorlijk spoor vertoont van de velgremmen. Is dit een normaal verschijnsel?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Op zich is het normaal dat je velgrand na verloop van tijd wat gebruikssporen laat zien. Kun je een foto posten?
Als je velg echt een flink spoor vertoont en je hoort een slepend geluid dan lijkt me dat 1+1=2.. Controleer in dat geval even goed of je remblokjes juist gecentreerd zijn (evenveel ruimte tussen velg en remblokjes aan beide kanten), of je remblokjes voldoende ruimte laten aan beide kanten (bij flink kracht zetten kun je de velg tegen de remblokjes aan trappen), of je achterwiel wel goed genoeg vaststaat (snelspanner voldoende vastgezet), etc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik kijk vanavond alles grondig na. Ik zal dan ook even een foto posten.camu schreef: ↑26 jun 2017 10:01Op zich is het normaal dat je velgrand na verloop van tijd wat gebruikssporen laat zien. Kun je een foto posten?
Als je velg echt een flink spoor vertoont en je hoort een slepend geluid dan lijkt me dat 1+1=2.. Controleer in dat geval even goed of je remblokjes juist gecentreerd zijn (evenveel ruimte tussen velg en remblokjes aan beide kanten), of je remblokjes voldoende ruimte laten aan beide kanten (bij flink kracht zetten kun je de velg tegen de remblokjes aan trappen), of je achterwiel wel goed genoeg vaststaat (snelspanner voldoende vastgezet), etc.
Ik heb slechte 30 km gereden, veel spoor zou er volgens mij nog niet echt mogen zijn lijkt me.
Nu, de wielen waren een beetje het zwakke punt van de fiets, dus ik rijd ermee tot ze versleten zijn of tot ik de microbe goed te pakken heb.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Heeft iemand ervaring met de Endurace CF SL (9.0 SL)? Ik ben me al een aantal maanden aan het oriënteren op een nieuwe pure racer naast de stalen Surly en als vervanger van mijn oude nog zelden gebruikte Gazelle V3. De Canyon Endurace SL komt qua geo het beste overeen en is verder van alle moderne gemakken voorzien.
Wat spreekt mij aan:
- Geometrie en lengte geintegreerde cockpit zijn precies goed (lange benen, dus de Endurace geo is al zeer sportief voor mij)
- Ergo cockpit ziet er fraai afgewerkt uit
- Met de los bij te bestellen aero headset topcap geen spacers nodig
- Ruimte voor 28/30 mm banden voor comfort en onverhard (max 33mm)
- Prijs t.o.v. BMC RoadMachine, Cervelo S3 etc.
- DT Swiss PR 1400 zijn lichtgewicht en TL ready
- Ultegra disc shifters zijn nog acceptabel t.o.v. de 105 disc shifters
- Meteen het juiste zadel (Fizik Alliante)
- VCLS zadelpen kan ook naar voren afgesteld worden (+13mm)
Wat spreekt mij minder aan:
- Rode kleur alleen voor de duurdere SLX
- Schijfremmen zijn geen must
- Stormgreen is 2e keuze qua kleur
- Standaard 42 cm stuur op een maat L?
- Wordt afgeleverd met een oude serie Ultegra
De fiets is op het afsluitdekseltje van de headset na helemaal compleet afgeleverd en volledig naar wens afgemonteerd. Ik ben vooral benieuwd naar gebruikers ervaringen en real life foto's van de Stormgreen kleur. Het frame schijnt relatief stijf te zijn, hetgeen ik met bredere banden hoop te ondervangen.
Verder is het niet de meest sprankelende fiets, maar een BMC is al snel €1.500,- duurder bij een gelijke afmontage en voor dat geld heb je ook een rode Canyon met Di2 en hoge Reynolds wielen. Aangezien ik al flink moet sparen voor de gewone SL is deze meerprijs ver boven budget.
Natuurlijk kan ik ook €1.000 besparen door voor de goedkopere variant (ook in Stormgreen) te kiezen en dan zelf het zadel, groep (SRAM!), wielen en cockpit vervangen voor iets leuks.
Wat spreekt mij aan:
- Geometrie en lengte geintegreerde cockpit zijn precies goed (lange benen, dus de Endurace geo is al zeer sportief voor mij)
- Ergo cockpit ziet er fraai afgewerkt uit
- Met de los bij te bestellen aero headset topcap geen spacers nodig
- Ruimte voor 28/30 mm banden voor comfort en onverhard (max 33mm)
- Prijs t.o.v. BMC RoadMachine, Cervelo S3 etc.
- DT Swiss PR 1400 zijn lichtgewicht en TL ready
- Ultegra disc shifters zijn nog acceptabel t.o.v. de 105 disc shifters
- Meteen het juiste zadel (Fizik Alliante)
- VCLS zadelpen kan ook naar voren afgesteld worden (+13mm)
Wat spreekt mij minder aan:
- Rode kleur alleen voor de duurdere SLX
- Schijfremmen zijn geen must
- Stormgreen is 2e keuze qua kleur
- Standaard 42 cm stuur op een maat L?
- Wordt afgeleverd met een oude serie Ultegra
De fiets is op het afsluitdekseltje van de headset na helemaal compleet afgeleverd en volledig naar wens afgemonteerd. Ik ben vooral benieuwd naar gebruikers ervaringen en real life foto's van de Stormgreen kleur. Het frame schijnt relatief stijf te zijn, hetgeen ik met bredere banden hoop te ondervangen.
Verder is het niet de meest sprankelende fiets, maar een BMC is al snel €1.500,- duurder bij een gelijke afmontage en voor dat geld heb je ook een rode Canyon met Di2 en hoge Reynolds wielen. Aangezien ik al flink moet sparen voor de gewone SL is deze meerprijs ver boven budget.
Natuurlijk kan ik ook €1.000 besparen door voor de goedkopere variant (ook in Stormgreen) te kiezen en dan zelf het zadel, groep (SRAM!), wielen en cockpit vervangen voor iets leuks.