Maatje l, bevalt tot nu toe uitstekend. Stuurt en reageert direct.
Dit keer voor een allround fiets gekozen, had hiervoor een s5.
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Maatje l, bevalt tot nu toe uitstekend. Stuurt en reageert direct.
We zijn fan van dezelfde fiets. Ik vind de oude "ultegra" zeker geen minpunt want dat is gewoon een prima groepset. Ik wacht nog een paar weken/maanden met bestellen want eerdaags zullen de 2018 modellen wel gepresenteerd worden en gaat er bij Canyon altijd een beste hap van de prijs af.ypuh schreef: ↑26 jun 2017 13:55 Heeft iemand ervaring met de Endurace CF SL (9.0 SL)? Ik ben me al een aantal maanden aan het oriënteren op een nieuwe pure racer naast de stalen Surly en als vervanger van mijn oude nog zelden gebruikte Gazelle V3. De Canyon Endurace SL komt qua geo het beste overeen en is verder van alle moderne gemakken voorzien.
Wat spreekt mij aan:
- Geometrie en lengte geintegreerde cockpit zijn precies goed (lange benen, dus de Endurace geo is al zeer sportief voor mij)
- Ergo cockpit ziet er fraai afgewerkt uit
- Met de los bij te bestellen aero headset topcap geen spacers nodig
- Ruimte voor 28/30 mm banden voor comfort en onverhard (max 33mm)
- Prijs t.o.v. BMC RoadMachine, Cervelo S3 etc.
- DT Swiss PR 1400 zijn lichtgewicht en TL ready
- Ultegra disc shifters zijn nog acceptabel t.o.v. de 105 disc shifters
- Meteen het juiste zadel (Fizik Alliante)
- VCLS zadelpen kan ook naar voren afgesteld worden (+13mm)
Wat spreekt mij minder aan:
- Rode kleur alleen voor de duurdere SLX
- Schijfremmen zijn geen must
- Stormgreen is 2e keuze qua kleur
- Standaard 42 cm stuur op een maat L?
- Wordt afgeleverd met een oude serie Ultegra
De fiets is op het afsluitdekseltje van de headset na helemaal compleet afgeleverd en volledig naar wens afgemonteerd. Ik ben vooral benieuwd naar gebruikers ervaringen en real life foto's van de Stormgreen kleur. Het frame schijnt relatief stijf te zijn, hetgeen ik met bredere banden hoop te ondervangen.
Verder is het niet de meest sprankelende fiets, maar een BMC is al snel €1.500,- duurder bij een gelijke afmontage en voor dat geld heb je ook een rode Canyon met Di2 en hoge Reynolds wielen. Aangezien ik al flink moet sparen voor de gewone SL is deze meerprijs ver boven budget.
Natuurlijk kan ik ook €1.000 besparen door voor de goedkopere variant (ook in Stormgreen) te kiezen en dan zelf het zadel, groep (SRAM!), wielen en cockpit vervangen voor iets leuks.
Ik wacht ook nog even. Mocht er met de Tour €500,- korting zijn dan is de keuze snel gemaakt (dan gaat de oude Ultegra 6800 groep eraf en komt er SRAM Force 22 voor inplaats). Mocht er geen korting zijn dan wacht ik waarschijnlijk een paar maanden tot de SL wordt uitgerust met de nieuwe 8000 groep.BramH schreef: ↑27 jun 2017 21:54
We zijn fan van dezelfde fiets. Ik vind de oude "ultegra" zeker geen minpunt want dat is gewoon een prima groepset. Ik wacht nog een paar weken/maanden met bestellen want eerdaags zullen de 2018 modellen wel gepresenteerd worden en gaat er bij Canyon altijd een beste hap van de prijs af.
Twijfel niet langer meer tussen SL en SLX want naast de paar gram verschil is er een enorm financieel gat van duizend euro. Dat is het me niet waard. Denk dat de SL ook een prima fiets is.
Naast het verschil in frame tussen de SL en de SLX zitten er natuurlijk ook andere wielen op. Zelf twijfelde ik tussen de SL 9.0 DI2 en SLX 8.0 DI2, maar na mijn bezoek aan Canyon weet ik zeker dat ik niet voor een stealth zwarte of een "iceland lava" grijze SL moet gaan. Het rood van de SLX vind ik zoveel mooier dan deze saaie kleuren. Ik ga er denk ik spijt van krijgen als ik dan toch niet voor de SLX ga.ypuh schreef: ↑28 jun 2017 09:03Ik wacht ook nog even. Mocht er met de Tour €500,- korting zijn dan is de keuze snel gemaakt (dan gaat de oude Ultegra 6800 groep eraf en komt er SRAM Force 22 voor inplaats). Mocht er geen korting zijn dan wacht ik waarschijnlijk een paar maanden tot de SL wordt uitgerust met de nieuwe 8000 groep.BramH schreef: ↑27 jun 2017 21:54
We zijn fan van dezelfde fiets. Ik vind de oude "ultegra" zeker geen minpunt want dat is gewoon een prima groepset. Ik wacht nog een paar weken/maanden met bestellen want eerdaags zullen de 2018 modellen wel gepresenteerd worden en gaat er bij Canyon altijd een beste hap van de prijs af.
Twijfel niet langer meer tussen SL en SLX want naast de paar gram verschil is er een enorm financieel gat van duizend euro. Dat is het me niet waard. Denk dat de SL ook een prima fiets is.
Het gewichtsverschil boeit mij ook weinig, alleen de rode kleur van de SLX vind ik wel tof maar geen €1.300 waard.