Pagina 123 van 491
Geplaatst: 01 dec 2010 18:18
door gene
Kunnen titanium frames gestraald en gelakt worden zoals een stalen frame.
Of wordt hier een specifieke techniek voor gebruikt?
Geplaatst: 01 dec 2010 18:55
door corniel
@Gene:volgens mij kan dat wel, maar waarom zou je dat willen?
Geplaatst: 01 dec 2010 19:42
door colnagofreak
Prachtig fiets die lynskey!
Ik heb ze op bike motion ook goed bekeken, erg mooie afwerking!
Veel plezier ermee!
Geplaatst: 01 dec 2010 19:54
door marcobos
Wasje schreef:Knappe fiets, ik heb ook lang getwijfeld tussen een lynskey en Van Nicholas en zoals Le Grimpeur zegt is het een lichte racer geworden.Met een Lynskey heb je natuurlijk wel een schitterende tita fiets.En hoe rijdt hij?
Heb er tot nu toe twee uurtjes mee gereden, de eerst indruk is erg positief, erg comfortabel, maar ook wel direct en strak. Dat titanium fietsen niet stijf genoeg zouden zijn heb ik niet gemerkt.
Het gewicht is me ook erg meegevallen. Het kale frame in maat L weegt 1375 gram, een top carbonframe in die maat zal hoogstens 400 tot 500 gram lichter zijn. Met wat lichte onderdelen is dus prima een lichtgewicht fietsje te bouwen. Als ik mijn carbon tube wielen steek dan kom ik uit op 6,4 kg.
Geplaatst: 01 dec 2010 20:00
door timo2.0
gene schreef:Kunnen titanium frames gestraald en gelakt worden zoals een stalen frame. Of wordt hier een specifieke techniek voor gebruikt?
Ja, dit zit er bij mij inmiddels drie en een half jaar op (gespoten door Brady van Dalen)
Geplaatst: 01 dec 2010 20:09
door Le Grimpeur
marcobos schreef:
Het gewicht is me ook erg meegevallen. Het kale frame in maat L weegt 1375 gram...
Hé, mijn 'namaak' Lynskey (Planet-X, made by ...) weegt, ook in maat L, maar 1369 gram. Dus geen verkeerde keuze geweest;). 'k Heb er overigens ook een in dezelfde maat gehad die 1399 gram woog, dus er zit wat speling in het gewicht bij dezelfde maatvoering. Wel aardig om zo wat info uit te kunnen wisselen.
Geplaatst: 01 dec 2010 21:17
door gene
Corniel schreef:@Gene:volgens mij kan dat wel, maar waarom zou je dat willen?
Mijn 2de fiets is een tita Maurizio van 2000. Gebruik hem vooral om naar het werk te rijden (bij droog weer) en ben er nog steeds supertevreden over.
Het is een (gedeeltelijk) gelakt frame maar de kleuren zijn dus wat "passé", daarom denk ik eraan om hem te laten herspuiten.
Frame is "made in Russian", is meer dan voldoende stijf en weegt 1300 g. Profile carbon vork.
Campagnolo Veloce en Vento wielen. Totaalgewicht: 8,3 kg.
Marcobos, ik snap toch niet goed hoe jij aan 6,4 kg geraakt met een frame van bijna 1400 g. Met een modern carbon frame zou je dan een fiets hebben van minder dan 6kg?
Geplaatst: 01 dec 2010 21:28
door colnagofreak
@marcobos Welk type is het FSA stuurtje?
Geplaatst: 01 dec 2010 21:31
door marcobos
gene schreef:
Marcobos, ik snap toch niet goed hoe jij aan 6,4 kg geraakt met een frame van bijna 1400 g. Met een modern carbon frame zou je dan een fiets hebben van minder dan 6kg?
Ik heb ook een Parlee Z5 en die is vergelijkbaar opgebouwd en heeft inderdaad een gewicht van rond de 6 kg. Door het gebruik van lichte onderdelen is onder de 6 kg tegenwoordig goed mogelijk. Een paar lichte tube wielen (+/- 1.000 gram) is wel een voorwaarde.
Stuur is een FSA SL-K compact carbon van enkele jaren terug.
Geplaatst: 01 dec 2010 21:44
door litespeed
Fraai exemplaar, marcobos.
Mooi wat beweging in dit topic. Crapy foto van mijn R230 een paar maanden geleden net over de grens bij Teuven:
Geplaatst: 02 dec 2010 09:35
door marcobos
litespeed schreef: Crapy foto van mijn R230 een paar maanden geleden net over de grens bij Teuven:
Mooi plaatje, mooi fietsje. Er zijn zo her en der toch wel wat Lynskey's of Planet X Lynskey's te vinden in de lage landen.
Geplaatst: 02 dec 2010 16:15
door swink
Kent iemand een TI framebouwer in de buurt van Belgisch Noord Limburg?