Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 30 mar 2025 17:13

arnold schreef: 28 mar 2025 17:10
Klein_Verzet schreef: 25 mar 2025 15:03 Bij "de Belg" krijg ik steeds vaker jeuk van de dodelijke ernst waarmee ze de (hun) koers en alles daaromheen verkopen. Urenlang van tevoren rond een tafel wordt een potje wielrennen gemarineerd en voorgekookt. De ernst is in deze bange tijden dusdanig toegenomen dat ik regelmatig tegen een geo-blok opbots. Oké dan ga ik wel naar de jongens van Eurosport met hun reclame-blokken, kijk ik wat later om al die hinderlijke boodschappen over te kunnen slaan. Jeroen en Karsten, ze worden steeds beter, of ... zijn gewoon lichter verteerbaar.
Dat heb ik dus ook. Ik sla de Belg over. Eurosport all the way als het niet op NL is. NOS is een stuk beter geworden vind ik na vertrek van de psycholoog Maarten ducrot e herbert dijkstra. Tour de france is dan weer een uitzondering want Joris driepinter vind ik een vreselijke verslaggever

Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat jullie met de vermelding “de Belg” feitelijk de VRT bedoelen. Waarbij de V staat voor Vlaamse.
Bij de Waalse evenknie, de RTBF, zul je weinig wielrennen treffen misschien is dat een idee? Het is alleen wel ook een “Belg” en je zult een aardig woordje franse taal moeten verstaan om het te kunnen volgen.
Maar gebrek daaraan zou ook een voordeel kunnen zijn voor jullie.

Ten slotte kun je nog een poging doen om de Duitstalige “Belg” te vinden en daar op zoek gaan naar een wielerwedstrijd op tv.

Kortom; keuze genoeg bij “de Belg”, het land met vier taalgebieden.

Of is het zo dat er iemand achter je staat met een pistool om je te verplichten naar “de Belg” te kijken terwijl je liever ondergedompeld wordt in NOS geblaat of de reclameblokken van Eurosport?
Adversity is the Catalyst of Change

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 30 mar 2025 18:19

Dubbeldekker schreef: 30 mar 2025 17:13
Klein_Verzet schreef: 25 mar 2025 15:03 Bij "de Belg" krijg ik steeds vaker jeuk van de dodelijke ernst waarmee ze de (hun) koers en alles daaromheen verkopen. Urenlang van tevoren rond een tafel wordt een potje wielrennen gemarineerd en voorgekookt. De ernst is in deze bange tijden dusdanig toegenomen dat ik regelmatig tegen een geo-blok opbots. Oké dan ga ik wel naar de jongens van Eurosport met hun reclame-blokken, kijk ik wat later om al die hinderlijke boodschappen over te kunnen slaan. Jeroen en Karsten, ze worden steeds beter, of ... zijn gewoon lichter verteerbaar.
Dat heb ik dus ook. Ik sla de Belg over. Eurosport all the way als het niet op NL is. NOS is een stuk beter geworden vind ik na vertrek van de psycholoog Maarten ducrot e herbert dijkstra. Tour de france is dan weer een uitzondering want Joris driepinter vind ik een vreselijke verslaggever

Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat jullie met de vermelding “de Belg” feitelijk de VRT bedoelen. Waarbij de V staat voor Vlaamse.
Bij de Waalse evenknie, de RTBF, zul je weinig wielrennen treffen misschien is dat een idee? Het is alleen wel ook een “Belg” en je zult een aardig woordje franse taal moeten verstaan om het te kunnen volgen.

Ten slotte kun je nog een poging doen om de Duitstalige “Belg” te vinden en daar op zoek gaan naar een wielerwedstrijd op tv.

Of is het zo dat er iemand achter je staat met een pistool om je te verplichten naar “de Belg” te kijken terwijl je liever ondergedompeld wordt in NOS geblaat of de reclameblokken van Eurosport?
Raar 'commentaar' op een 'gewone' discussie over het commentaar bij de wielerwedstrijden op tv. 🤔
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

senior
Forum-lid

senior 30 mar 2025 18:23

Laten we maar aannemen dat de sarcasme emoji vergeten is.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mar 2025 18:42

Volgens Sport in Beeld is Gent - Wevelgem een monument.

Mensen kinderen zeg, wat een niveau.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 30 mar 2025 18:57

Monumentale fout. Het is hooguit n klassieker.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 30 mar 2025 19:08

Dat woordje monument is ook maar iets van de laatste jaren hé. Vroeger waren het gewoon de klassiekers vanwege het feit dat ze al decennia lang op de kalender staan.
Gent-Wevelgem is echt een klassieker in dat opzicht.

Monumenten vind ik een populaire stomme term. Wat bepaalt dan het verschil?!

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 30 mar 2025 19:11

Orlok schreef: 30 mar 2025 18:19
Dubbeldekker schreef: 30 mar 2025 17:13

Raar 'commentaar' op een 'gewone' discussie over het commentaar bij de wielerwedstrijden op tv. 🤔
Vind je?!
Het denigrerende aspect was je nog niet opgevallen uit -vooral- de post van Klein_verzetje?
En de geo-blunders laten we ook gewoon passeren?
Het is zoiets als Catalonië Spanje noemen. Of Holland Nederland.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 mar 2025 19:23

Tsja, AmstelGold wordt door sommige puristen ook geen klassieker genoemd. Volgens mij mag je met een historie van bijna 60 jaar daar toch wel over spreken.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 30 mar 2025 20:34

havana schreef: 30 mar 2025 18:42 Volgens Sport in Beeld is Gent - Wevelgem een monument.

Mensen kinderen zeg, wat een niveau.
De term monument is een commercieel geinspireerde uci uitvinding omdat de originele 'grote acht' minder weerklank vonden bij Angelsaksische ploegen/sponsors./

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 31 mar 2025 00:22

Als je zoals "Klein verzet" moeite hebt met "Bij "de dodelijke ernst waarmee ze de (hun) koers en alles daaromheen verkopen. Urenlang van tevoren rond een tafel wordt een potje wielrennen gemarineerd en voorgekookt. De ernst is in deze bange tijden dusdanig toegenomen dat ik regelmatig tegen een geo-blok opbots. " dan begrijp je gewoon niks van de populariteit van het wielrennen in Vlaanderen. Er wordt dan ook misschien 5 keer meer wielrennen uitgezonden op de Vlaamse TV dan op de Nederlandse waarbij dan de enkel op VTM of VRT uitgezonden wedstrijden waarschijnlijk zoveel mogelijk bekeken wordt door de klager(s). Moest het wielrennen niet zo belangrijk zijn in Vlaanderen zou het ook niet zoveel uitgezonden worden.
Ieder zijn heug en meug maar commentaar is toch "maar" commentaar. Je ziet toch wat er gebeurt?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mar 2025 07:03

Het gezwam en belangrijk maken doen ze in NL ook rondom voetbal. Net zo overdreven en irritant. Zeker als het over die over het paard getilde club uit Amsterdam gaat of over het NL elftal.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 31 mar 2025 11:15

Tja, die oeverloze voor en nabeschouwingen, zowel bij wielrennen (mn Sporza) and voetjebal (Studio Voetbal) Een beetje zinnig commentaar tijdens de sport is prima. Dat geleuter er voor en er na, zet ik steevast af. Dat valt inderdaad in de categorie belangrijk doen. Alhoewel ik het in de Avondetappe bij de tour wel weer lekker vind, dan wordt het ook gelardeerd met wat ander gebabbel en bijzaken. (en het zal ook zijn dat het de vakantie-vibe oproept voor me)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie