Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gert Dekker
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2013 10:12

Gert Dekker 27 nov 2013 10:21

Hallo,

Helaas moet ik uit eigen ervaring melden dat de kwaliteit van de frames te wensen overlaat!

Mijn frame (XTC) scheurde midden in de zitbuis op de plaats waar de zadelpen eindigde. Zadelpen (ook origineel Giant) heeft nog 6 cm speling dus dat is het probleem niet.

Mocht iemand overwegen een 2e hands Giant aan te schaffen, denk erom dat hier geen garantie meer opzit ondanks dat Giant beweert levenslange garantie op de frames te geven.

Gr.
Giant XTC 0 29er
Giant XTC 0
Giant TCR 1

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 27 nov 2013 10:38

Normaal hoort je zadelpen tenminste nog 10 cm in het frame te zitten om dit soort scheuren te voorkomen. :(

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 27 nov 2013 11:51

en je maakt helemaal op het fiets-forum een account aan om te klagen over je MTB frame? Levenslange garantie is overigens voor de 1e eigenaar...

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 27 nov 2013 12:07

Matthijs1973 schreef:en je maakt helemaal op het fiets-forum een account aan om te klagen over je MTB frame? Levenslange garantie is overigens voor de 1e eigenaar...
Klopt! Staat duidelijk in de voorwaarden.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 27 nov 2013 15:42

Als jij bij de dealer komt met het verhaal dat ie gescheurd is en of je hem op kan laten sturen zullen ze niet moeilijk doen. Ze vragen nooit het aankoops bewijs. Ben wel benieuwd hoelang dat nog gaat duren. Je zal alleen een ombouw vergoeding moeten betalen.

Gert Dekker
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2013 10:12

Gert Dekker 28 nov 2013 10:08

@scottpch
Klopt, heb het waarschijnlijk niet goed verwoord maar de zadelpen zit nog 15 cm is het frame.

@Matthijs1973
Zag inderdaad dat ik het verkeerde forum zit, misschien kun jij mij uitleggen waarom "levenslange" garantie stopt bij de eerste eigenaar?

@joeywl
Dealer geeft aan dat het onder garantie zou moeten vallen alleen Giant Europe B.V. geeft niet thuis! Ze staan in hun recht laat dat duidelijk zijn, ik ben in het bezit van meerdere fietsen van het merk en net deze is niet nieuw aangeschaft. Eerste eigenaar is bekend maar de zaak waar de fiets destijds gekocht is bestaat niet meer en een originele factuur niet meer aanwezig helaas. Ik wilde een nieuw frame kopen via de Dealer maar losse frames zijn niet leverbaar, voor garantie zijn deze nog wel leverbaar en hiervan mag ik
er een kopen voor ca. € 750 incl. ombouw. Zowel Dealer als ik vinden dit een beetje duur voor een alu frame. Ga nu zelf maar een frame via buitenlandse kanalen bestellen.
Giant XTC 0 29er
Giant XTC 0
Giant TCR 1

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 nov 2013 11:00

Idd behoorlijk aan de prijs. Voor dat geld kun je misschien nog wel een overjarig carbon frame op de kop tikken.
Succes.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 28 nov 2013 11:23

Gert Dekker schreef: @Matthijs1973
Zag inderdaad dat ik het verkeerde forum zit, misschien kun jij mij uitleggen waarom "levenslange" garantie stopt bij de eerste eigenaar?
uitleggen? lijkt het jezelf niet logisch? je koopt een frame bijv. op marktplaats waar van alles mee gebeurd kan zijn, je hebt schade en dan verwacht je dat Giant je gratis een nieuw frame geeft? In hun voorwaarden staat duidelijk voor wie de garantie van toepassing is:

2.1 Deze garantie is uitsluitend van toepassing op fietsen en frames voorzien van een fabrieksmatig aangebracht serienummer die nieuw worden aangeschaft bij een erkende Giant-dealer en die op het moment van aankoop door een bij erkende Giant-dealer worden gemonteerd, waarbij het bewijs van aanschaf dan wel montage aanwezig is.
3.2 Deze garantie is geldig vanaf de aankoopdatum van aankoop door de originele eerste eigenaar en is niet overdraagbaar. Een door Giant gehonoreerde garantieclaim betekent niet van rechtswege dat Giant aansprakelijkheid aanvaardt voor eventuele geleden schade.


Neemt niet weg dat het gewoon vervelend voor je is. Kijk eens rond op het mountabike.nl forum waar regelmatig goede frames worden aangeboden. 750 euro voor een alu frame is nogal duur inderdaad, voor dat geld heb je een leuk carbon frame uit china ;-) succes!

Gert Dekker
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2013 10:12

Gert Dekker 28 nov 2013 11:44

uitleggen? lijkt het jezelf niet logisch? je koopt een frame bijv. op marktplaats waar van alles mee gebeurd kan zijn, je hebt schade en dan verwacht je dat Giant je gratis een nieuw frame geeft? In hun voorwaarden staat duidelijk voor wie de garantie van toepassing is:
Ik snap uiteraard wat je zegt, sta er alleen wat anders in. Verwachtte van Giant ook niet gratis een nieuw frame, had gehoopt een frame te kunnen kopen voor een aangepaste (coulance) prijs. De manier waarop ik door Giant Europe B.V. behandeld ben is de reden dat ik e.e.a op het forum geplaatst heb.

Bedankt voor je reacties.
Giant XTC 0 29er
Giant XTC 0
Giant TCR 1

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 28 nov 2013 14:02

Hoezo geeft Giant niet thuis? Dan moet de dealer al hebben gezegd dat het om een tweedehands fiets zou gaan. Giant staat inderdaad in hun recht, coulance zou bespreekbaar moeten zijn.

Iig succes met de afhandeling!

Dennis070
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2013 08:25

Dennis070 09 dec 2013 19:51

Hallo Ik ben nieuw hier, maar wil graag een Gaint race fiets kopen maar twijfel tussen 2 modellen

TCR 2 is afgemonteerd met Tiagra of een Defy 1 is afgemonteerd met 105 van Shimano

Alvast bedankt

Gr Dennis

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 dec 2013 19:59

Eén fiets past je, de andere niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie