Gisteren met een ploegmaat mijn 2de georganiseerde veldtoertocht verreden: die van Maldegem-Donk. Veel ploeteren in de modder, ben daar absoluut niet zo'n kei in, maar best een goede training. De opkomst was matig (vergeleken met 11/11 in X-Houtem), maar tegelijkertijd was er ook de toertocht van Eeklo; beide tochten kruisten elkaar in het Drongengoed-bos, waarbij ik nog een ploegmaat tegenkwam.
Vandaag dan voor 't eerst m'n nieuwste Merckx-fiets (zie Merckx-topic elders) uitgetest na de looptraining: loopt als een trein!!
Nog gefietst vandaag?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Vandaag heerlijk in het zonnetje met 8 graden rondje Veerse meer gedaan (75 km). Lekker weinig fietsers, dus gas geven. Wel moeite om de spieren soepel te krijgen. Nu snel douchen, en daarna poetsen!
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
-
- Forum-lid
net lekker 2 uur gepeddelt door de zuid-hollandse polders!!, het eerste uur ging lekker , met ruim 32 in het uur, toen reed een maat lek, en heeft hij er 20 minuten overr gedaan, om er twee nieuwe binnenbanden om te leggen, aangezien de eerste door het zelfde steentje lek ging, de slimmerd had zijn buitenband niet gecontroleerd!!, daarna was de rek eruit en ging het niet lekker meer, we waren te koud! al met al is het najaar ons toch nog goed gezind!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
Hallo,
Jonge, jonge, wat was het koud deze morgen. We hebben een rondje gemaakt van 72 KM met een groep van 18 man. Even snel op en neer naar 'Skijndel'. Na een uur had ik toch een flinke koude rechter 'poot'. Toch van de week maar eens mijn race-schoen zetten zodat de Sint er een overschoen kan overdoen.
Maar na de pauze ging het wat beter, minder koud.
Toch weer een lekker rondje achter de kiezen. Even nog de fiets 'gepoetst' en alles is weer klaar voor de volgende ronde.
Be Greeted,
Eric
Jonge, jonge, wat was het koud deze morgen. We hebben een rondje gemaakt van 72 KM met een groep van 18 man. Even snel op en neer naar 'Skijndel'. Na een uur had ik toch een flinke koude rechter 'poot'. Toch van de week maar eens mijn race-schoen zetten zodat de Sint er een overschoen kan overdoen.
Maar na de pauze ging het wat beter, minder koud.
Toch weer een lekker rondje achter de kiezen. Even nog de fiets 'gepoetst' en alles is weer klaar voor de volgende ronde.
Be Greeted,
Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----
Vanochtend mijn "Zuidwillemsvaart klassieker" weer gereden. Na de inzinking van vorige week vandaag besloten het eens anders (lees verstandiger) aan te pakken. Ipv koste wat kost 33 km p.u. gemiddeld te halen vandaag bewust het tempo tussen de 28 en 30 km p.u. gehouden. Dit pakte heel goed uit. Reed ondanks het koude mistige weer vrij gemakkelijk zo'n 60 km.
Zag onderweg zelfs een stuk of tien collega fietsers, dan tel ik de mensen op een ATB fiets nog niet eens mee.
Zag onderweg zelfs een stuk of tien collega fietsers, dan tel ik de mensen op een ATB fiets nog niet eens mee.
"Afstappen is geen optie"
Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 20 November 2005
Nog steeds ziek gvd. t is verrekte hardnekkig. Maar het goede nieuws is dat ik daardoor minder rook.
Mooi moment om er helemaal mee te stoppen......! Als je dan nog ff door traint fiets je er iedereen uit ..!
Nog steeds ziek gvd. t is verrekte hardnekkig. Maar het goede nieuws is dat ik daardoor minder rook.
Mooi moment om er helemaal mee te stoppen......! Als je dan nog ff door traint fiets je er iedereen uit ..!
"Afstappen is geen optie"
klare taal, Big Rosa, maar helemaal gelijk!! ook ik heb in het verleden gerookt. was geen verstokte roker, maar er al met al toch aardig wat doorheengejaagd in die 6/7 jaar. Fietsen is idd een prima remedie. Fietsen en blijven fietsen, dan breekt uiteindelijk elke verslaving. Bleef het lange tijd lekker vinden, maar uiteindelijk was ik het zo spuug en spuugzat, dat ik bijna vanzelf er helemaal mee stopte. inmiddels is het roken vvt.
Vrijdag uurtje interval op hometrainer thuis, hij was inmiddels gemaakt. Ging niet echt lekker. weet niet waar het aan lag, misschien moe, of niet goed hersteld.
zaterdag rustige duurtraining gedaan. 110km, gem 27,9. In het gebied boven Rotterdam geweest. Langs de Rotte (mooi fietsen daar!) en toen via Blijswijk, Berkel en Zoetermeer naar Pijnacker. (al het groene hart daar?? mm, meer 1 grote stad) Kende het gebied daar nog niet, mede de reden dat het me niet erg bevallen is. Telkens klotewegen, bakstenen langs een drukke autoweg, terwijl je zou zeggen dat ze daar genoeg geld hebben om mooie geasfalteerde fiestpaden aan te leggen en telkens weer verzeild raken in woonwijken. maar ja, zal de mooie binnenweggetjes wel gemist hebben. Uiteindelijk via de overgauwseweg langs Pijnacker (dat was wel weer een mooi gebied, zag ook meteen veel meer fietsers) weer terug naar Rotterdam en Dordt. Volgend keer maar ns wat meer richting Delft aanhouden. Lijkt me een mooier gebied.
Het rustiger fietsen beviel wel. Kreeg het niet koud, vanwege zweten, en zonder dat gejakker ook geen ergenis in drukke gebieden als dit. Bovendien wat trainen op vetverbranding en basis.
Vrijdag uurtje interval op hometrainer thuis, hij was inmiddels gemaakt. Ging niet echt lekker. weet niet waar het aan lag, misschien moe, of niet goed hersteld.
zaterdag rustige duurtraining gedaan. 110km, gem 27,9. In het gebied boven Rotterdam geweest. Langs de Rotte (mooi fietsen daar!) en toen via Blijswijk, Berkel en Zoetermeer naar Pijnacker. (al het groene hart daar?? mm, meer 1 grote stad) Kende het gebied daar nog niet, mede de reden dat het me niet erg bevallen is. Telkens klotewegen, bakstenen langs een drukke autoweg, terwijl je zou zeggen dat ze daar genoeg geld hebben om mooie geasfalteerde fiestpaden aan te leggen en telkens weer verzeild raken in woonwijken. maar ja, zal de mooie binnenweggetjes wel gemist hebben. Uiteindelijk via de overgauwseweg langs Pijnacker (dat was wel weer een mooi gebied, zag ook meteen veel meer fietsers) weer terug naar Rotterdam en Dordt. Volgend keer maar ns wat meer richting Delft aanhouden. Lijkt me een mooier gebied.
Het rustiger fietsen beviel wel. Kreeg het niet koud, vanwege zweten, en zonder dat gejakker ook geen ergenis in drukke gebieden als dit. Bovendien wat trainen op vetverbranding en basis.
Quoten: Origineel geplaatst door wegpiraat op 20 November 2005
Telkens klotewegen, bakstenen langs een drukke autoweg, terwijl je zou zeggen dat ze daar genoeg geld hebben om mooie geasfalteerde fiestpaden aan te leggen en telkens weer verzeild raken in woonwijken. maar ja, zal de mooie binnenweggetjes wel gemist hebben.
Van de zomer daar ook geweest ivm de NK , ik kwam zelfs op een weg terecht waar geen asfalt en bakstenen waren , maar een soort grintpad met allemaal keien. Dat was mooi klote, gelukkig niet lek gereden.
Telkens klotewegen, bakstenen langs een drukke autoweg, terwijl je zou zeggen dat ze daar genoeg geld hebben om mooie geasfalteerde fiestpaden aan te leggen en telkens weer verzeild raken in woonwijken. maar ja, zal de mooie binnenweggetjes wel gemist hebben.
Van de zomer daar ook geweest ivm de NK , ik kwam zelfs op een weg terecht waar geen asfalt en bakstenen waren , maar een soort grintpad met allemaal keien. Dat was mooi klote, gelukkig niet lek gereden.
kiekeboe