Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
xlr8r
- Forum-lid
xlr8r
13 sep 2007 20:39
tri-du schreef:Hi rknoppe491
Ik zou even XLR8R een emailtje sturen (wellicht leest hij me op het forum).
hij heeft nog een gloednieuwe Soloist Carbon 56 cm (met vele extra's) te koop staan.
Ik weet uit ervaring dat XLR8R geen troep heeft en erg veel verstand heeft van zaken, dus hij kan je zeker helpen.
Succes en wie weet zien we je binnenkort (bij de Cervelo forum tocht) op je nieuwe SLC.
Check ook de Cervelo Hyves (
http://cervelobikes.hyves.nl/)
Aardig dat je aan me denkt , de poster zoekt een volgens mij een SLT en geen SLC, zowel hoor ik natuurlijk graag (of kijk in het verkoop topic.)
pas op! paaltje!
-
andromeda
- Forum-lid HC
andromeda
13 sep 2007 23:14
Ilko schreef:Mooie projecten!
@andromeda: waarom de keuze voor die Oval pen, zo te zien een 73 graden toch?
Ik vindt het qua kleur heel mooi bij de Cervelo passen, klein beetje rood erin zoals in de vork. Ik wilde graag een 73 graden pen hebben om "horizontaal" uit te komen en daar kon ik kiezen uit ritchey of Oval Concepts. Ik verkoop ze zelf beide maar vond Oval net iets mooier.
En ik wilde graag de mogelijkheid om er een clip on op te zetten en bij Oval kan dat dmv een stuurpen bevestiging die ik zelf erg mooi vindt. alleen een kwestie van de kap eraf halen de kap incl de extensions en pads erop en klaar.
[img=
http://www.ovalconcepts.com/uploads/prod/87/6a.jpg]
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
timor3
- Forum-lid
timor3
14 sep 2007 13:38
Mijn Soloist is eindelijk hier.. morgen mijn eerste rit,en binnenkort de foto
-
speric
- Forum-lid HC
speric
14 sep 2007 14:05
NU DIE FOTO !!!!
-
21st-century
- Forum-lid
21st-century
15 sep 2007 02:31
Op onderstaande website staan Zipp 303 wielen met de volgende specificatie
Velg voor: ZIPP 303 Carbon - 20 gaats | Velg achter: ZIPP 303 Carbon - 24 gaats | Spaken: DT Swiss Aerolite | Naven: DT Swiss RW240S | Blokkage: DT mm. 100 / DT mm. 130 | Body: Campagnolo. prijs 1350
blijkbaar hebben ze de wielen zelf gespaakt bij VDB parts lijkt mij een ideaal setje met perfecte naven (toch sharkman?)
http://www.kuota.be/_nl/components_deta ... =zipp303ca
Ik heb een mail gestuurd naar VDB parts of de 404 ook leverbaar zijn met deze naven en spaken. Misschien ga ik uiteindelijk toch gewoon voor de 303 omdat ik toch steeds met de wind zit hier in zeeuws-vlaanderen en verder vooral veel wil gaan klimmen. Dan heb ik aan de 303 waarschijnlijk meer dan aan de 404 ondanks het mooie en stoere uiterlijk van de hoge velgen van de 404.
Ik word langzaam gek van mijn zoektocht naar carbon wielen maar gezien de prijs en de DT Swiss naven lijken de 303 een zeer goede optie.
-
sharkman
- Forum-lid
sharkman
15 sep 2007 10:01
Ik heb tot op heden enkel positieve verhalen gehoord over de hogere velgen van Zipp. Op zich ziet de spec van de wielen er zeer goed uit (alles hangt af van de kwaliteit van de spaker) maar geen idee of zipp al iets met de 303 serie heeft gedaan. De oude velgen hadden veel klachten met het uittrekken van de nippels (de nippels vormden al bij zeer lage spaakspanning een bult op de plek waar de spaken de velg uit komen). Bij lichtere rijders hielden ze vervolgens wel maar bij sterkere renners kwamen de nippels er vervolgens wel uit. Als Zipp hier inmiddels versteviging heeft aangebracht zou ik de gok nemen als het oud materiaal betreft (en er zwerft zeer veel nieuw-overjarig materiaal) zou ik iets anders nemen. Losse reynolds, corima medium o.i.d. zouden dan een alternatief zijn. Overigens als je met draadbanden kunt leven, levert een setje AC420 velgen net zo'n mooie en veel goedkopere set op.
-
casran
- Forum-lid HC
casran
15 sep 2007 11:03
21st-century schreef:Op onderstaande website staan Zipp 303 wielen met de volgende specificatie
Velg voor: ZIPP 303 Carbon - 20 gaats | Velg achter: ZIPP 303 Carbon - 24 gaats | Spaken: DT Swiss Aerolite | Naven: DT Swiss RW240S | Blokkage: DT mm. 100 / DT mm. 130 | Body: Campagnolo. prijs 1350
blijkbaar hebben ze de wielen zelf gespaakt bij VDB parts lijkt mij een ideaal setje met perfecte naven (toch sharkman?)
http://www.kuota.be/_nl/components_deta ... =zipp303ca
Ik heb een mail gestuurd naar VDB parts of de 404 ook leverbaar zijn met deze naven en spaken. Misschien ga ik uiteindelijk toch gewoon voor de 303 omdat ik toch steeds met de wind zit hier in zeeuws-vlaanderen en verder vooral veel wil gaan klimmen. Dan heb ik aan de 303 waarschijnlijk meer dan aan de 404 ondanks het mooie en stoere uiterlijk van de hoge velgen van de 404.
Ik word langzaam gek van mijn zoektocht naar carbon wielen maar gezien de prijs en de DT Swiss naven lijken de 303 een zeer goede optie.
De foto op die link is wat bedriegelijk: in werkelijkheid zijn het dus andere wielen, met DT Swiss naven en velgen voor bandjes (met alu remrand). Het is een oudere versie van Zipp-velgen, en -geloof me- je laat ze best voor wat ze zijn. Ze werden aan Kuota geleverd om ingespaakt te worden met DT-naven, maar het heeft zijn redenen dat Kuota ermee gestopt is... en naar ik meen heeft VDB Parts deze wielen niet meer op stock en zal/kan er ook geen nieuwe meer binnentrekken.
Ga dan liever voor originele huidige Zipp wielen, die versterkt zijn, state of the art en imho wel goed betrouwbaar.
Meer info over Zipp 2008 vind je hier:
http://www.rouesartisanales.com/article-12245956.html
-
raydox
- Forum-lid
raydox
15 sep 2007 13:22
bij mijn Fm hebben de de nieuwe 303 staan voor bandjes met dt naven en spaken denk ook voor deze prijs
als je intresse hebt pm me maar
-
21st-century
- Forum-lid
21st-century
15 sep 2007 14:39
Bedankt allen, ik was er al bang voor dat het om een oudere versie van de zipp velgen ging. Ik ben wel blij om te zien dat er wederom goede berichten te lezen zijn over de verbeterde zipp velgen 2007/2008. Helaas zegt dat stukje dat casran heeft gelinked me niets, ik kan geen woord frans.
Ik ga volgende week naar mijn FM om het een en ander te bespreken en als het binnen mijn budget valt dan ga ik het liefst voor Zipp. Ik heb overigens wel ergens gelezen dat ook Zipp de prijs weer wat opgeschroefd heeft net als lightweight. We zullen wel zien, ik denk wel dat ik eruit kom met mijn FM. Anders is corima of HED misschien nog wel een alternatief.
-
pjotr
- Forum-lid
pjotr
15 sep 2007 14:42
21st-century schreef: Helaas zegt dat stukje dat casran heeft gelinked me niets, ik kan geen woord frans.
Ga even naar HOME, de site bestaat ook in het Engels.
Anti-Spacers!
-
21st-century
- Forum-lid
21st-century
15 sep 2007 14:46
oeps had ik niet gezien! thanks pjotr, dat leest een stuk makkelijker inderdaad.
-
timor3
- Forum-lid
timor3
16 sep 2007 20:02
Mijn Trots..