Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 aug 2012 17:38

scepticus schreef:Afbeelding
Panic schreef:Prachtige verslagen uit Frankrijk, mannen...
Jac Bulls schreef:Idd mooie verslagen en foto,s van Legrimpeur en Havana...
stephan68 schreef:Wat een schitterende verslagen en dito foto's Havana en Legrimpeur!...
Afbeelding

Edit: Ik schrijf maar gewoon 'merci', want de afbeelding met dezelfde tekst schijn ik van ImageShack niet te mogen gebruiken... Hebben ze me laatst ook al geflikt met een routekaartje :evil: ! Misschien moet ik op een andere 'uploader' overstappen?
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 05 aug 2012 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 aug 2012 18:01

@Havana, Legrimpeur: Wederom mooie, inspirerende reportages uit La douce France, heren!

Gisteren met z'n tweeën ruim 2,5u de duinen ingedoken voor een pittige mtb-rit met de nodige klimmetjes erin. Vanmorgen in de polder getraind met onderweg een aantal lange tempo-blokken (kop-over-kop). Mooie rit van 60km. En om nog even in de Franse sferen te blijven — wij reden op weg naar Nauerna weer eens langs dit paaltje dat ooit een slordige 1400km zuidelijker gewoond heeft...

Afbeelding
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 05 aug 2012 18:17

Mooie verslagen, heren!

Afbeelding

Bij ons in Zuidlaren stapten vandaag 171 fietsers op om te 'fietsen voor water'.

Net als gisteren hadden we prachtig mooi weer. Onderweg werden vanwege deze actie en de warmte flesjes water uitgedeeld.

Het water van vandaag (onweersbuien) is ons pas aan het eind van de middag gepasseerd...

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 05 aug 2012 19:42

Mooi initiatief. Ik heb hier in de regio nog wel wat water in de aanbieding. ;)
Vandaag 's middags lekker in het zonnetje vertrokken zonder vast plan. Eenmaal onderweg besloten om er een rondje heuvelrug van te maken:

Afbeelding

Ik kwam rondom Amerongen en de Defensieweg veel groepen tegen dus ik neem aan dat er weer een DTC tocht was. Prima fietsweer en dat bleef zo tot ik op de terugweg in de buurt van Zeist kwam. Donkere wolken en ook nog eens vanuit de richting waar ik heen moest. Nat ging ik dus sowieso worden. Ik ben er nog vrij aardig in geslaagd om de meest donkere exemplaren te ontwijken maar het ging toch behoorlijk los. De laatste 40km had ik meer aan een mtb gehad. Overal losse takken op de weg, fietspaden die echt volledig blank stonden en hier een daar een putdeksel die omhoog kwam. Kers op de taart was een omgewaaide boom die over een vrij smalle weg was gevallen. Aan beide kanten een sloot en prikkeldraad waardoor er niets anders op zat dan te keren en een alternatieve route naar huis te nemen.

Zonde dat ik vandaag m'n camera niet mee had genomen want dit kom je niet iedere dag tegen. Volgende keer weer gewoon een keertje droog?

liemburg
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 aug 2011 18:55
Locatie: Putten

liemburg 05 aug 2012 19:46

rondje Putten -Oosterbeek gedaan, 2 maal de italiaanseweg en 2 maal de holleweg gedaan. Putten -garderen-harskamp-otterlo-oosterbeek-renkum-ginkelse hei-lunteren-barneveld-voorthuizen-putten
Totaal 92 km

gr

jan
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2012 20:14

Het heeft weer gespoeld vandaag, hier 25mm in een half uur...... Zomer 2012, jippie.... :roll:
Less is bore

eelcoz

eelcoz 05 aug 2012 20:49

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnVisser
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43

MartijnVisser 05 aug 2012 21:13

eelcoz schreef:
daniel1975 schreef:Het heeft weer gespoeld vandaag, hier 25mm in een half uur...... Zomer 2012, jippie.... :roll:
Wordt het niet eens tijd voor een cursusje 'Omgaan met een typisch Hollandse zomer'? ;)
Ja stel je er maar gewoon op in als het een weekje zonnig is en droog is het altijd mooi meegenomen ;)
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 05 aug 2012 21:20

Ik zat gewoon te lachen op m'n fiets. Ok, ik heb in deze tijd van het jaar ook liever zon. Maar het was zo extreem dat het gewoon grappig was. Gisteravond dacht ik nog dat het toen hard regende maar net zacht het er zo uit:

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2012 21:22

@eelcoz: definieer normaal? ;-) als boerenzoon ben ik opgegroeid met jet weer en dit is niet normaal. Veel te nat en op de laatste 2weken na te koud. Normaal rijden nu de dorsmachines met een grote stofwolk op het land. Overigens hebben wij fantastisch fietsweer gehad vandaag hoor, kwestie van plannen ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 05 aug 2012 22:19

Gisteren (4-8) in Oostenrijk de Iron Bike gereden. Een MTB marathon die relatief kort is met 79 km maar veel klimwerk want zit wel 3.800 hm in.
Na de Montafon marathon (weekje eerder) voor het gevoel lekker hersteld en op donderdag en vrijdag de fiets niet aangeraakt. Vrijdagmiddag wat happen en even later een wedstrijd naar het schijthuis, want aan de dunne. Later toch nog wat kunnen eten en toen maar op tijd naar bed. Om 03:00u nog steeds wakker en aan het spoken, dus zag het somber in. Om 06:30u ontbijt en niet meer dan 2 witte bolletjes en wat thee.
Ging er van uit dat het dan wellicht "plichtmatig" alleen de korte ronde van 27 km en 800 hm zou worden. Om 08:30u op pad en maar kijken waar ik uit kwam. Tempo was redelijk op dat moment, maar was ook erg druk met verkeer.
Bij de eerste verzorgingspost even gestopt en flink wat gel genomen met 1 of andere cola smaak en dat beviel prima. Goede gevoel kwam boven drijven en na 27 km op de splitsing besloten om in ieder geval voor de middenafstand te gaan wat 50 km / 2.000 hm zou zijn.
Forse klim dik over de 10 % en heel erg lang, maar met steeds wat gel bij de posten en wat eten liep die ook goed en op de splitsing van midden/lang uiteindelijk ook maar voor lang (79 km / 3.800 hm) gegaan en geen spijt van gehad. Wat een enorm (belachelijk) klimwerk, maar in een schitterende omgeving. Boven aan de top op ruim 2.800 meter hoogte genieten en daarna 1 van de leukste singletracks die ik ooit gereden heb, namelijk over de bergkam heen voordat we omlaag gestuurd werden over opnieuw schitterende singletrack. Vrijwel alles goed te fietsen en wat een genot. Laatste deel ouderwets raggen over de schotter en opmaken voor de slotklim van opnieuw zo'n 1.000 hm, maar wel over slechts 7,5 km afstand........... Blij met mijn 22/36 als lichtste verzet !!!
Daarna via wat singletrack werk uitkomen op opnieuw supersnelle afdaling om regelmatig boven de 65 km/u uit te komen en ook op het laatste schotterdeel. Gewoon je naar beneden laten storten.
Na 5:56u zat de 79 km / 3.820 hm er op onder ideale weersomstandigheden en dat laatste niet vaak gehad dit jaar.
Geen spijt gehad van deze marathon en vooraf nooit durven te dromen dat ik na de lichamelijke ongemakken deze zou kunnen rijden. Aanrader voor iedereen die eens flink wil klimmen................

Afbeelding
Op weg op de 2e klim

Afbeelding
Inderdaad ruim boven de boomgrens
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 05 aug 2012 22:32

Utrecht-Holterberg gefietst (en met de trein weer terug) en slechts 1 druppel gevoeld in Deventer. Mazzel gehad zo te lezen hierboven.

Gesloten