Wielrenners in de Media (Geenstijl)
http://vara.nl/media/369183
Leuk dat die snelle fietsen nu op de weg moeten rijden, maar wielrenners wel weer op fietspad moeten blijven.
Leuk dat die snelle fietsen nu op de weg moeten rijden, maar wielrenners wel weer op fietspad moeten blijven.
Na de bakfietsplaag staat de grote steden nu dus een nieuwe plaag te wachten.
Leuk filmpje trouwens, de pedelec rijders in het filmpje lappen alle verkeersregels aan hun laars inclusief de nodige "zie mij eens lekker door rood rijden' situaties.
duidelijk ook dat de overheid nog even wat campagne mag voeren.
Leuk filmpje trouwens, de pedelec rijders in het filmpje lappen alle verkeersregels aan hun laars inclusief de nodige "zie mij eens lekker door rood rijden' situaties.
duidelijk ook dat de overheid nog even wat campagne mag voeren.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
https://www.trouw.nl/groen/kun-je-gelij ... ~ab09b2f3/
...De één, bioloog, vindt dat de natuur maximaal moet worden beschermd en gruwt van recreatiedruk. De ander, bosbouwer en gelauwerd mountainbiker, vindt dat je natuur ook goed kunt beschermen door recreatie toe te staan, als het maar doordacht en duurzaam is. ...
...De één, bioloog, vindt dat de natuur maximaal moet worden beschermd en gruwt van recreatiedruk. De ander, bosbouwer en gelauwerd mountainbiker, vindt dat je natuur ook goed kunt beschermen door recreatie toe te staan, als het maar doordacht en duurzaam is. ...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
DDX schreef:http://vara.nl/media/369183
Even gemist dit filmpje, maar zo te zien hebben de speedpedelec rijders echt een groot probleem straks. Zeker in de randstad.. manman wat een agressie vanuit de automobilisten naar die speed fietsers. Het lijken wel wielrenners
-
- Forum-lid
Die 2 gasten op die speedpedelecs fietsten ook aardig midden op de weg. Als je wat meer aan de zijkant van de weg fiets kunnen auto's er al een stuk makkelijker langs lijkt me.
- Infinito GB
- Forum-lid
Ik ben het niet snel eens met Koos Spee, en vind het eigenlijk een kwal van een vent, maar deze conclusie aan het einde van het filmpje slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop. Gewoon je snelheid aanpassen aan de zich voordoende situatie. Gewoon hard rijden als het kan, en rustig rijden als het moet. Nu nog de definitie van het "kunnen" duidelijk krijgen.DDX schreef:http://vara.nl/media/369183
Mijn idee ook, heel vaak kan je op fietspaden makkelijk 40 rijden zonder ook maar iemand te hinderen, maar heel vaak kan dat ook niet.
Als er brokken komen biedt dat geen handvat om iemand aan te pakken , behalve artikel 5.
Dus , hoewel ik bepaald geen aanhanger ben van steeds maar weer nieuwe regelgeving, zolang we zitten met de traditionele fietspaden (en dat zal gewoon blijiven) is een snelheid van max. 30 voor pedelecs op fietspaden binnen de bebouwde kom misschien de beste oplossing.
Als er brokken komen biedt dat geen handvat om iemand aan te pakken , behalve artikel 5.
Dus , hoewel ik bepaald geen aanhanger ben van steeds maar weer nieuwe regelgeving, zolang we zitten met de traditionele fietspaden (en dat zal gewoon blijiven) is een snelheid van max. 30 voor pedelecs op fietspaden binnen de bebouwde kom misschien de beste oplossing.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Voor brommers is dat al zo, 30 op het fietspad binnen de bebouwde kom, 40 buiten de bebouwde kom, en 45 op de weg. De Speed pedelec was toch gelijk getrokken aan de brommer?
Bron:
Linkje
Bron:
Linkje
Zal wel voor de "film" zijn geweest om zo midden op de weg te fietsen.. maar man man wat een drukte in de randstad. Phff wat ben ik blij met de lege fietspaden en wegen in het Noorden.
Moet zeggen dat de reacties me nog niet eens echt verbazen, want ze hinderen het verkeer behoorlijk en die eerste twee lappen de verkeersregels zo af en toe aardig aan hun laars.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells