Canyon
Weet iemand mischien welke maat fiets ik moet hebben mijn huidige fiets fiets is een giant defy advanced 1 in maat M/L ben nu aan het kijken voor een canyon endurance al . Ik ben 183cm en de giant is na een fietsmeting afgesteld en zit perfect .Welke maten kwa geometrie zijn nu het belangrijkst om te vergelijken ben hier een echte noob in.
Dit kun je het beste zelf doen met behulp van het Perfect Position System (#marketing) vna Canyon: https://www.canyon.com/nl/tools/pps/?wo ... ACE&model=kooijtje2 schreef: ↑05 jul 2017 08:15 Weet iemand mischien welke maat fiets ik moet hebben mijn huidige fiets fiets is een giant defy advanced 1 in maat M/L ben nu aan het kijken voor een canyon endurance al . Ik ben 183cm en de giant is na een fietsmeting afgesteld en zit perfect .Welke maten kwa geometrie zijn nu het belangrijkst om te vergelijken ben hier een echte noob in.
Mijn nieuwe Canyon is deze ochtend toegekomen.
Het in elkaar steken houdt niets in en verliep zonder problemen.
Ik denk echter dat mijn versnellingen niet goed zijn afgesteld. Wanneer de ketting vooraan op het kleinste tandwiel ligt en achteraan op het grootste, kan ik niet achteruit draaien met de trappers. De ketting hapert dan.
Wanneer ik achteraan van een kleiner tandwiel opnieuw naar het grootste wil schakelen, wilt de ketting niet naar het grootste tandwiel gaan.
Ik heb met behulp van online gidsen de derailleur al proberen afstellen, maar dit lijkt niet te helpen.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Ik denk echter dat mijn versnellingen niet goed zijn afgesteld. Wanneer de ketting vooraan op het kleinste tandwiel ligt en achteraan op het grootste, kan ik niet achteruit draaien met de trappers. De ketting hapert dan.
Wanneer ik achteraan van een kleiner tandwiel opnieuw naar het grootste wil schakelen, wilt de ketting niet naar het grootste tandwiel gaan.
Ik heb met behulp van online gidsen de derailleur al proberen afstellen, maar dit lijkt niet te helpen.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Dat is dus het nadeel van een fiets online bestellen. Ik zeg niet dat het daarmee slecht is om een fiets online te bestellen (de mijne komt morgen binnen), maar bij dit soort problemen kun je niet even snel terug naar de verkoper om het probleem op te laten lossen.Drossie2 schreef: ↑05 jul 2017 14:01 Mijn nieuwe Canyon is deze ochtend toegekomen.
Dit specifieke probleem kan flink wat oorzaken hebben. Pad(t) die scheef is, b-schroef, de 'limit schroef', verkeerde afstelling van de kabel, zit het achterwiel er netjes recht in? Het is eigenlijk zonder de fiets zelf te zien, niet echt te bepalen. Kom je er zelf niet uit, toch contact zoeken met Canyon of een lokale fietsenhandel om te helpen met het afstellen.
Ik heb de indruk dat de achterderailleur niet ver genoeg richting wiel wil opschuiven.
Ik heb de stelschroef L helemaal uitgedraaid, maar toch komt de derailleur niet mooi onder het grootste tandwiel te staan.
Ik heb de stelschroef L helemaal uitgedraaid, maar toch komt de derailleur niet mooi onder het grootste tandwiel te staan.
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Ikzelf, 1m83 bbl 92cm.kooijtje2 schreef: ↑05 jul 2017 08:15 Weet iemand mischien welke maat fiets ik moet hebben mijn huidige fiets fiets is een giant defy advanced 1 in maat M/L ben nu aan het kijken voor een canyon endurance al . Ik ben 183cm en de giant is na een fietsmeting afgesteld en zit perfect .Welke maten kwa geometrie zijn nu het belangrijkst om te vergelijken ben hier een echte noob in.
Canyon Endurace CF SL maat L
Stuurpen 100mm
Stuur 420mm
En hoe ga je het leren dan? Door steeds je fiets naar de FM te brengen?
Ik heb de binnenkabel van de achterderailleur wat aangespannen. Probleem is nu verholpen wanneer de ketting vooraan op het kleinste tandwiel ligt.
Wanneer de ketting vooraan op het grootste tandwiel ligt en ik 2 keer schakel achteraan, verspringt de ketting toch maar 1 tandwiel.
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
https://www.youtube.com/watch?v=7CVo2y5yCbU
Geen idee of dit nou de beste tutorial is, maar 1e hit op youtube voor mij. Kan je daarmee stapsgewijs bekijken wat er wel en niet goed mee beweegt met je derialleur. Het is geen rocket science.
Geen idee of dit nou de beste tutorial is, maar 1e hit op youtube voor mij. Kan je daarmee stapsgewijs bekijken wat er wel en niet goed mee beweegt met je derialleur. Het is geen rocket science.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Dit lijkt mij dubbel gepost, Houd het forum overzichtelijk en ga verder met deze discussie in het aangemaakte topic.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ah, dat mis je dus als je alleen even de topics onder "mijn topics" checked.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013