Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 aug 2018 20:53

fiedoo schreef: 03 aug 2018 11:55 jaja, en als jij een ongeval met je auto hebt is dat omdat je dronken bent want veel chauffeurs zijn dronken als ze een ongeval hebben! Het is en blijft (onnodig) speculeren. Iedereen kan een hartstilstand krijgen zelfs iemand die nooit sport doet of zelfs de (zogezegd) gezondste mens. 'k Hoop dat er noot iemand in jouw familie dit voorheeft.
trouwens, nog dezelfde avond als de dag van het overlijden van Goolaerts is mijn neef overleden aan een hartstilstand op 60 jarige leeftijd en deed al 30 jaar niks van sport. leg dat dan eens uit?
1. Als ik iemand plat rij mag je gerust speculeren wat mij bezielde.
2. Waarom kon je met de krankzinnige opmerking dat ik ervan uitga dat elk hartfalen te maken heeft met doping Je weet dat ik niet zo idioot ben, ik zeg het dan ook nergens, dus waarom zet je zo'n strooien pop neer?
3. Er is geen familie in Nederland waar niet iemand neer gaat door hartfalen. Ook in mijn familie en kennissenkring gebeurd dit. Ondanks dat ik van die mensen hield betekend dit niet dat dit op eens een onderwerp is waar ik compleet van in de stress schiet. Dit gaat om hartritmestoornissen door doping gebruik.
4. Wat heeft de dood van je neef van doen met de prijs van thee in China?
[/quote]

1. sorry roddels en losse flodders zijn niet aan mij besteed. Ik zie er het nut niet van in om daarover te gaan speculeren aangezien ik er wschlk toch geen details zal vn kennen , en dan nog...
2. wat je hier beweert zeg ik nergens wel iemand anders, maar je formulering sluit er wel kort bij aan ..
3. "Dit gaat om hartritmestoornissen door doping gebruik" , inderdaad dus zou het je sieren dat je een overleden renner zonder aanwijsbare reden niet ivm brengt met dopinggebruik. En het overlijden van mijn neef heeft niks met mijn gevoeligheid over dit ondewerp te maken. Ik stel mij enkel in de plaats van zijn naasten en daarbij nog het besmetten van zijn nagedachtenis zonder ook maar één aanwijsbare reden? Je zegt het zelf dat het regelmatig voorkomt en niet alleen bij sporters.
4. onbegrijpelijke zin voor mij en dus niet te beantwoorden , je zin.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 aug 2018 21:33

Ik snap die verontwaardiging hier niet. Er zijn al genoeg overleden renners gelinkt aan doping zonder dat daar bewijs voor was.
Het argument dat een overledene zich niet kan verdedigen is ook kul. Er heeft volgens mij nog nooit een prof zich geroepen gevoeld om lid te worden van het forum om zich te verdedigen.

Als je niet meer mag speculeren op een forum kun je de boel net zo goed opdoeken en een nieuwssite beginnen.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2018 21:46

Klopt, bij de Telegraaf staat er ook nooit iets ongefundeerts op de site ;-)
Daar moet je een zelfbenoemde kwaliteitskrant als Trouw voor hebben :roll:
Less is bore

indobesar
Forum-lid

indobesar 03 aug 2018 22:36

Andy Schleck zegt het volgende:
‘Cycling is the cleanest sport out there today’

https://www.velonews.com/2018/07/news/s ... here-Today

HAHA Hij was ook niet geheel onbesproken. Riis was toch zijn ploegleider?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 aug 2018 23:23

Je link werkt niet, maar zo vreemd vind ik die uitspraak niet. In het wielrennen wordt er in vergelijking met andere sporten heel streng gecontroleerd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 03 aug 2018 23:34

En de schoonste betekend nog steeds niet schoon...

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 aug 2018 23:38

Ernie C. schreef: 03 aug 2018 21:33 Ik snap die verontwaardiging hier niet. Er zijn al genoeg overleden renners gelinkt aan doping zonder dat daar bewijs voor was.
welke?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 aug 2018 09:06

Johannes Draaijer o.a.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 aug 2018 13:14

Ernie C. schreef: 04 aug 2018 09:06 Johannes Draaijer o.a.
nog nooit van gehoord, maar wat deze renner ( en alle andere renners) betreft zou mijn idee er over total niet anders zijn geweest. Dus spijtig als er daar ook roddels over zijn geweest.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 04 aug 2018 19:47

amclassic-fan schreef: 03 aug 2018 23:23 Je link werkt niet, maar zo vreemd vind ik die uitspraak niet. In het wielrennen wordt er in vergelijking met andere sporten heel streng gecontroleerd.
https://www.velonews.com/2018/07/news/s ... day_473642

Tijanus
Forum-lid

Tijanus 05 aug 2018 13:58

Theo V schreef: 04 aug 2018 19:47
amclassic-fan schreef: 03 aug 2018 23:23 Je link werkt niet, maar zo vreemd vind ik die uitspraak niet. In het wielrennen wordt er in vergelijking met andere sporten heel streng gecontroleerd.
https://www.velonews.com/2018/07/news/s ... day_473642
Andy zegt dat het 'ín zijn tijd' ook al erg schoon was. In zijn tijd toen zijn broer werd gepakt op dopingmaskerende middelen dus. Een licht wonderlijke uitspraak.

Prima dat hij probeert reclame te maken voor het wielrennen, maar dit lijkt me niet het meest geloofwaardige wat je kunt beweren. Wielrennen is één van de meer gecontroleerde sporten, maar zolang de pakkans ver van 100% is, en het rendement van doping zowel sportief als finiancieel heel substantieel kan zijn, zal het nooit 'één van de schonere sporten' worden, laat staan de schoonste.

Wat Wennemars zegt klopt niet zozeer voor het schaatsen, maar mogelijk wel voor sporten als tafeltennis en snooker.

joopi
Forum-lid

joopi 05 aug 2018 15:59

http://www.cyclingnews.com/news/surpris ... -portugal/

Oei, ik ben benieuwd naar de resultaten, die koers heeft nogal een reputatie als het gaat om pakhazen die opeens de pannen van het dak rijden. Het artikel heeft het over gerichte controles naar aanleiding van waarden in de biologische paspoorten die vraagtekens oproepen.

Plaats reactie