Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

raymond007
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2008 21:04

raymond007 17 jan 2009 17:05

supper fietsje hoor

waar kun je de bidon kopen die je op je frame hebt
ik heb een bontrager gehad en direct retour gedaan ( rommel )

gr

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 jan 2009 18:11

Die bidonhouder van Arundel heb ik via Excel Sports (US), raymond007. Tegenwoordig heeft Profile Design een soortgelijke, die er even handig uit ziet en hier in de Benelux bestelbaar moet zijn.

Auke schreef:Oh, die zipp-sticker op die bidonhouder achter je zadel, ik dacht even dat het een tasje was. Is dat een bidonhouder van zipp, of ook gewoon van profile design?

Kan me ook voorstellen dat triathleten met draadbandjes rijden, is toch gemakkelijker met lekrijden voor velen. Trek je toch in geval van lekrijden de pitstoptijd af van je eindtijd? Niet iedereen doet mee voor de prijzen ;). Maar tubes rijd wel mooi inderdaad. Hoe breed zijn jouw bandjes, 23mm? Ik heb zelf 20mm zipp-tubes op mijn p2, en met 9 bar erin kun je echt merken dat je op smalle ijzers rijd, moest er in het begin gewoon aan wennen, maar het rijdt als een tierelier.

Doe je ook verschillende type drankjes in je bidon tijdens de wedstrijden? Ik knijp zelf wel eens 3 gelletjes uit in de kleine bontrager bidon, beetje aanlengen met water en heb daar dan aldus de geconcentreerde energie in zeg maar. De bidon achter je zadel zou je dan kunnen gebruiken om een en ander weg te spoelen. Nu weet ik niet hoe lang je fietsafstanden zijn, maar zo heb ik het in ieder geval opgelost tijdens de monstertijdrit van skits (123km).



De houder aan mijn zadel is de bij triatleten bekende Hydro-Tail. Zie http://www.beaker-concepts.com voor meer informatie. BC is een sponsor van mij. De bidon erop is van Profile Design.

Tubes met Pitstop herstellen gaat volgens mij nog steeds sneller dan draadbanden vervangen. Ik rijd met 21mm vooraan, 23mm achteraan. Smaller heeft niet zo veel zin.

Kwa energiedrank gebruik ik Leppin Energy Boost en verdeel ik 50gr suikers per bidon; Leppin is een van de heel weinige energy drinks waarbij je mond niet dichtplakt, zelfs niet in temperaturen van +30°C zoals waar ik nu zit. Ik doe het hele jaar door voornamelijk halve triathlons (Ironman 70.3), zoals morgen die van Zuid-Afrika, en daarin moet je 90km fietsen alvorens een halve marathon te lopen. Energie is een kwestie van je aantal gram suikers per uur uit te rekenen en zien dat je die voldoende binnenkrijgt in een combinatie van energiedrank en energy gels... geen nattevingerwerk hoor!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 17 jan 2009 19:06

Het is een mooie fiets ,alleen vind ik de bidonhouder achter iets minder
Zelf heb ik een X-Lab Sonic Wing gemonteerd
De X-Lab Sonic Wing zit hoger achter het zadel en zit vast in de 2 gaten in de zadelpen
van mijn Cervelo P 3 C
De bidons blijven daardoor in de houders zoals het hoort Zie de foto
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... 0012-1.jpg

Verder heb ik nog een X Lab Sonic Nut gemonteerd waar je 2 patronen en de houder vast kunt zetten waardoor je bij pech het meteen kunt pakken
De tubes doe ik onder de X Lab Sonic Wing vast met straps

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 jan 2009 20:18

Ik heb de nieuwe versie van de Hydrotail thuis liggen, speciaal voor Cervélo P3C en P2C: de H.5, die ook monteert in de zadelpengaten van de Cervélo's. Ik zal die pas gebruiken na de wedstrijd in Zuid-Afrika.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 17 jan 2009 21:09

Erg mooie fiets Pieter, gefeliciteerd ermee.

heb je er ook een hoge resolutiefoto van??

overigens zijn er meer oplossingen om de bidon achter het zadel te plaatsen.

profile:
[img=http://www.triathlonshop.be/catalog/ima ... 00x300.jpg]

tacx:
[img=http://www.tacx.com/mediatheek/images/p ... 20x240.jpg]

en zo zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal.

Mooi tandwiel ook overigens, merk komt me bekend voor...

:-)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 18 jan 2009 10:41

Wat een verschrikkelijk geile bak:S

Wou volgende week mn eigen TT afmaken, en dan plaatjes posten, maar durf niet meer;) (ik fiets in de studenten prijsclasse;))
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 18 jan 2009 13:35

jerom schreef:Ik heb een vraagje: Als ik zo'n planet x-fiets zou bestellen, bouwen ze die daar dan op of moet je alles zelf in elkaar zetten?

grtz



Als ik het goed heb: je kan kiezen voor een 'bike' of een 'frame'. De keuze is dus geheel aan jou.

http://www.planet-x-warehouse.co.uk/
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 18 jan 2009 15:01

je kunt zelf, indien je voor de hele fiets kiest, of je hem zelf wilt opbouwen, of het door hun wil laten doen.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 18 jan 2009 17:01

@ casran mooie fiets, qua rijeigenschappen is er niets veranderd, alleen de kleur. Maar ziet er netjes uit!


@ raymond, www.cyclespeed.nl heeft in hun webshop de profile bidonhouder. Ik geloof dat spezialized ook zo'n dergelijke heeft, heb ik echter nog nog in de verkoop gezien.

btw de X-Lab sonic en is ook verkrijgbaar bij die winkel, lijkt mij ook iets handiger dan de hydrotail.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jan 2009 18:07

SuperGrover1 schreef:overigens zijn er meer oplossingen om de bidon achter het zadel te plaatsen.

profile: ...
tacx: ...
en zo zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal.



Aangezien Profile ons team sponsort heb ik die dus ook liggen, maar noch die noch die Tacx passen op een Cervélo omdat de zadelpen van een P3/P2 tussen de rails van het zadel doorloopt hé ;-)

Trouwens ik kreeg de info van Craig Alexander (Hawaii-winnaar) die in de windtunnel ging met al deze systemen en uiteindelijk voor Hydrotail koos (Hydrotail maakt dus niet voor niet reclame dat ze wind tunnel tested zijn): àls je een bidon achter je zadel monteert (de slechtste aerodynamische positie, maar je moet nu eenmaal drank meehebben) dan moet je deze proberen zo laag mogelijk te plaatsen. Hoger geplaatste drinkbushouders zijn minder aerodynamisch!! Daarom ook zal je zien dat degene die met de Cervélo specifieke Hydrotail rijden (die je zowel opwaarts als naar beneden kan monteren) in wedstrijd hem steeds omlaag monteren... zo ook mijn teammate Frederik Van Lierde: Hydrotail H.5 naar omlaag gemonteerd voor verbeterde aerodynamica.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 18 jan 2009 18:10

btw casran hoe verliep je wedstrijd? heb er nog niets van gehoord..

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 18 jan 2009 19:40

C a s r a n schreef: Kwa energiedrank gebruik ik Leppin Energy Boost en verdeel ik 50gr suikers per bidon; Leppin is een van de heel weinige energy drinks waarbij je mond niet dichtplakt, zelfs niet in temperaturen van +30°C zoals waar ik nu zit. Ik doe het hele jaar door voornamelijk halve triathlons (Ironman 70.3), zoals morgen die van Zuid-Afrika, en daarin moet je 90km fietsen alvorens een halve marathon te lopen. Energie is een kwestie van je aantal gram suikers per uur uit te rekenen en zien dat je die voldoende binnenkrijgt in een combinatie van energiedrank en energy gels... geen nattevingerwerk hoor!


prachtige fiets!

Gebruik je overigens nog een speciaal soort gels? Bij de bikemotion kreeg ik wat gels aangeboden die je zonder water inneemt, leek me wel erg aantrekkelijk...
survival of the fittest

Plaats reactie